۵۶۴۱۴۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اتوبوس دوطبقه با آیرودینامیک فوق العاده

سِترا (Setra) هم‌چون مرسدس‌بنز، زیرمجموعه شرکت دایملر است که در زمینه ساخت اتوبوس فعالیت دارد. حال این شرکت اتوبوسی به نام S ۵۳۱ DT ساخته که ضریب درگی مشابه فورد فوکوس دارد!

مجله دیجی کالا - خشایار شاهسون: سِترا (Setra) هم‌چون مرسدس‌بنز، زیرمجموعه شرکت دایملر است که در زمینه ساخت اتوبوس فعالیت دارد. حال این شرکت اتوبوسی به نام S ۵۳۱ DT ساخته که ضریب درگی مشابه فورد فوکوس دارد!
اتوبوس دوطبقه با آیرودینامیک فوق العاده

ضریب درگ (Drag Coefficient) کمیت بدون بعدی است که در زمینه مهندسی مکانیک برای سنجش آیرودینامیک خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه این مقدار کم‌تر باشد نشان می‌دهد که خودرو مقاومت‌ کم‌تری نسبت به جریان سیال (هوا) دارد و درنتیجه درصد بیشتری از راندمان اتومبیل به خروجی مطلوب تبدیل می‌شود.
اتوبوس دوطبقه با آیرودینامیک فوق العاده

حالا فکرش را بکنید این اتوبوس ضریب ۰٫۳۵ را در کارنامه خود ثبت کرده که دقیقا مشابه فورد فوکوس RS است! بالا بردن آیرودینامیک این اتوبوس باعث نشده که طراح ظاهری آن به هم بخورد. برعکس، این اتوبوس طراحی هیجان‌انگیز و دلچسبی دارد. اتوبوس اس ۵۳۱ دی‌تی، ۱۴ متر طول و ظرفیت ۸۳ سرنشین را دارد.
اتوبوس دوطبقه با آیرودینامیک فوق العاده

ظرفیت سوخت این اتوبوس نسبت به مدل قبلی (S ۴۳۱ DT) از ۵۱۹ به ۵۴۰ لیتر رسیده است. نسل قبلی ایت اتوبوس از سال ۲۰۰۲ تا امروز در سرویس حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گرفت. اتوبوس S ۵۳۱ DT می‌تواند در ۱۰۰٫۰۰۰ کیلومتر حدود ۳۰۰۰ لیتر سوخت نسبت به مدل پیشین صرفه جویی کند.
اتوبوس دوطبقه با آیرودینامیک فوق العاده

این اتوبوس نه تنها ضریب آیرودینامیک (پسا) مطلوب بلکه پیشرانه قدرتمندی هم دارد. سترا S ۵۳۱ DT از پیشرانه قدرتمند ۶ سیلندر با حجم ۱۲٫۸ لیتر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل ۵۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰۰ نیوتون‌متر تولید کند.
اتوبوس دوطبقه با آیرودینامیک فوق العاده
اتوبوس دوطبقه با آیرودینامیک فوق العاده
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • lمهمان

      به نظر من پانصد دستگاه از این اتوبوسها سفارش بدهند تا در خطوط حمل و نقل خوزستان مردم را جابجا کنند . با مختصری از پول فروش نفت . توی هوای 54 درجه گرما . خواهشا ایران خودرو و دیگر شرکتها از سود فروش اتوبوسهای فکسنی خود که مردم را میکشد از گرما ،صرف نظر کنند...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج