جاباما
۵۶۴۲۳
۶ نظر
۵۰۱۵
۶ نظر
۵۰۱۵
پ

با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

رنگ در زیبایی بیشتر آشپزخانه تاثیر غیر قابل انکاری دارد. بنابراین بهتر است با ایجاد تضادهای رنگی زیبا در آشپزخانه، قلمرو حکمرانی خانم ها را زیباتر از پیش کنید.

با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید
برترین ها: رنگ در زیبایی بیشتر آشپزخانه تاثیر غیر قابل انکاری دارد. بنابراین بهتر است با ایجاد تضادهای رنگی زیبا در آشپزخانه، قلمرو حکمرانی خانم ها را زیباتر از پیش کنید.

با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۱. کابینت های رنگی

بیش از ۶۰ درصد فضای آشپزخانه را کابینت ها تشکیل داده اند. بیشتر مواقع هم همه کابینت ها یک رنگ هستند. اما اگر می خواهید تنوعی در این فضا ایجاد کنید، بد نیست یک رنگ جیغ مثل قرمز را برای یک ردیف کوچک از کابینت ها انتخاب کنید. این رنگ در ترکیب با کانتر یا جزیره چوبی و رنگ بژ کابینت های دیگر خوب دیده می شود.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۲.داخل کابینت را رنگ کنید

در آشپزخانه هایی که همه دیوارها و کابینت ها سفید هستند، با رنگ کردن دیوار داخلی کابینت روح تازه ای به آنها می بخشید. رنگ آبی آسمانی بسیار پررنگ برای کابینت سفید ایده خوبی است. همچنین می توانید ظرف های سفید، قرمز و آبی داخل این کابینت قرار دهید تا بیشتر خودش را نشان دهد.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۳.نقطه کانونی رنگی ایجاد کنید

برای تاثیر نمایشی زیبا می توانید یکی از دیوارهای آشپزخانه همچون دیوار پشت سینک را انتخاب و آن را با کاشی های رنگی بپوشانید. به طور مثال، سبز ملایم در کنار رنگ استیل سینک و ظرفشویی ترکیب خوبی می سازد. برای ارتباط منسجم بقیه قسمت های آشپزخانه نیز بهتر است مثلا صندلی های ناهارخوری و برخی از ظروف تزئینی را سبز انتخاب کنید.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۴.توهم ایجاد کنید

سنگ کانتر را مشکی انتخاب کنید و برای ایجاد یک نقطه کانونی بسیار چشمگیر در آشپزخانه، کابینت ها را نیز مشکی رنگ و درهای شیشه ای برای آنها انتخاب کنید. این کار باعث می شود تا کابینت همچون جعبه ایستاده در هوا به نظر برسد و بسیار جلب توجه کننده است.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۵ . نمایش مجموعه ظروف موردعلاقه

از کابینت هایی که در شیشه ای دارند تا طبقه های بی در آشپزخانه برای نمایش ظروف رنگی و مورد علاقه خود استفاده کنید. به طور مثال، ترکیب رنگ های نارنجی، زرد و آبی روشن خوب است و با تنوع خود منظره زیبایی ایجاد می کنند.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۶. با رنگ به دیوارها شخصیت بدهید

هیچ چیز به اندازه رنگ نمی تواند به دیوار شخصیت ببخشد. با ظرف های رنگی کابینت ها و طبقه های در باز آشپزخانه را مزین کنید.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۷.تغییر رنگ دیوارها

رنگ هایی همانند سفید، کرم و بژ با اینکه زیبا هستند اما جلب توجه نمی کنند. اگر خیلی تمایل به خودنمایی آشپزخانه دارید، می توانید دیوارها را با رنگ های جیغ مثل قرمز نقاشی کنید. برای پنجره ها نیز پرده های همرنگ که داخل قاب پنجره کار می شوند، انتخاب کنید. برای سازگاری بیشتر همه بخش ها، دستگیره کابینت ها را نیز قرمز انتخاب یا رنگ کنید. حتی آباژور را قرمز انتخاب کنید. البته این ترکیب رنگ کاملا سلیقه ای است.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۸.استفاده از پارچه های رنگی

پارچه های رنگی برای پرده، مبل یا رومیزی انتخاب کنید. البته باید رنگی باشد که گرم و راحت به نظر برسد و آزار دهنده نباشد. به طور مثال، اگر کاناپه ای در آشپزخانه دارید، می توانید کوسن های رنگی برای آن انتخاب کنید تا علاوه بر راحتی، جلب توجه نیز بکنند.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۹ . انتخاب وسایل رنگی

چرا همیشه باید همه وسایل آشپزخانه یک رنگ و شبیه هم باشند؟ یکی از وسایل بزرگ آشپزخانه مانند اجاق گاز، یخچال یا ماشین لباسشویی را رنگی انتخاب کنید. رنگی را هم انتخاب کنید که مکمل یا متضاد رنگ باقی وسایل است. ایندتضاد رنگی ناگهان نگاه را به سمت خود خیره می کند.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۱۰. استفاده از کاشی ها رنگی میان کابینت های بالا و پایین

کاشی ها رنگی میان کابینت های بالا و پایین آشپزخانه در دکور این فضا تاثیر بسیاری دارند. کاشی های رنگی برای این قسمت انتخاب کنید. استفاده از کاشی در این فضا، زمینه بادوام و قابل شست‌وشویی نیز ایجاد می کند.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۱۱.استفاده خلاقانه از رنگ

اگر خیلی دوست ندارید آشپزخانه شلوغ و دیوارها رنگی باشند برای اینکه تنوعی در فضای آن ایجاد کنید، می توانید سقف را رنگ کنید. به طور مثال، رنگ آبی را برای نقاشی سقف آشپزخانه انتخاب کنید تا از داخل سالن حس متفاوتی به مهمانان ببخشد.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۱۲.سادگی از همه چیز زیباتر است

هنگام اضافه کردن رنگ به آشپزخانه، استفاده از عناصر طبیعی را نادیده نگیرید. قرار دادن گلدان های گل طبیعی یا ظرفی از میوه های رنگی مثل سیب و پرتقال و لیمو می تواند به زیبایی مملو از رنگ آشپزخانه کمک شایانی بکنند.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۱۳. نصب آثار هنری

با نصب آثار نقاشی و هنری به دیوارهای آشپزخانه زندگی به آن ببخشید. لازم نیست تابلوهای نقاشی گران قیمت خریداری کنید. تابلوهای ساده اما شیکی که با رنگ های آشپزخانه تناسب دارند نیز گزینه های مناسبی هستند.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۱۴.نقاشی کابینت ها

اگر جنس کابینت ها و بودجه شما اجازه می دهد، آنها را دوباره رنگ آمیزی کنید. این انتخاب بسیار کم هزینه تر از تعویض کلی کابینت ها است. در ضمن، به سلیقه شخصی خود نیز آنها را رنگ می کنید.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۱۵. دیوارها را فراموش نکنید

اگر دوست دارید از رنگ های غیرمعمول استفاده کنید اما مطمئن نیستید که همیشه این ایده و سلیقه را خواهید داشت یا خیر، بهتر است بوم بزرگی مرکب از رنگ های مورد علاقه و طرح مناسب آشپزخانه انتخاب کنید و آن را روی دیوار نصف کنید.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۱۷.کاغذدیواری رنگی

آشپزخانه ها اصولا رنگ های سفید یا کاشی های کمرنگ دارند. برای رنگی کردن آن می توانید از انواع کاغذ دیواری های زیبا استفاده کنید تا علاوه بر تنوع، سادگی بیش از حد فضا را نیز در هم بشکند.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۱۸.کمرنگ اما زیبا

برای اینکه فقط کمی رنگ به فضا اضافه شود، بهتر است رنگ های کمرنگ را در قسمت های کوچکی از آشپزخانه اعمال کنید. مثلا، فقط دیوار داخل یا پشت تاقچه آشپزخانه را آبی رنگ کنید. برای تناسب با دیگر بخش ها نیز، پرده را نیز از همین رنگ انتخاب کنید. یا برعکس، از رنگ های پرده برای نقاشی بخشی از دیوار آشپزخانه استفاده کنید.


با رنگ آشپزخانه را زیر و رو کنید

۱۹. کانتر رنگی هم زیبا است

بیشتر کانترهای آشپزخانه چوبی یا سنگی هستند و اصولا رنگ خاصی هم ندارند. اما برای طراوت بیشتر آشپزخانه می توانید از کانتر رنگی استفاده و آن را با صندلی و ناهارخوری آشپزخانه سِت کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاشکی خداصدامو بشنوه
      خدادلم یه خونه مثل این بالایی ها میخواد

    • رویا

      واقعا مزخرفن. دوس ندارم

    • آوا

      lینا خیلی قشنگه اگه همچین آشپزخونه ای داشتم دیگه مشکلی نداشتم خیلی میشه روش مانور داد مشکل اینجاست که آشپزخونم خیلی کوچیکه کابینت هاش کمه ولی دوست دارم آشپزخونمو خوشگل کنم

    • تربچه

      دمت گرم حالی دادی.....

    • میهمان

      خوب بود مرسی

    • فرزانه

      خدایا شکرت
      کاشی من هم یه خونه داشتم و یک آشپزخونه بزرگ مثل اینا داشتم . چون خیلی به رنگهای شاد علاقه دارم . روحم را شاد و پراز انرژی میکنه . ای کاش هیچکس مستاجر نبود . حداقل خونه ای از خودش داشت . ای کاش . خدایا شکرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج