۵۶۴۳۳۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

منتجب‌ نیا: ۵ نفر پشت‌ صحنه همه‌ کاره‌اند

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان حتی جایگاه قانونی ندارد. جایگاه قانونی را احزاب دارند که در قانون اساسی آمده و قانون مشخص دارند. شورای عالی حتی حق ندارند یک اطلاعیه بدهد. اگر اطلاعیه بدهند غیرقانونی است مگر اینکه احزاب پای آن را مهر بزنند.

پایگاه خبری انتخاب: قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان حتی جایگاه قانونی ندارد. جایگاه قانونی را احزاب دارند که در قانون اساسی آمده و قانون مشخص دارند. شورای عالی حتی حق ندارند یک اطلاعیه بدهد. اگر اطلاعیه بدهند غیرقانونی است مگر اینکه احزاب پای آن را مهر بزنند.

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا درباره ساختار شورای‌عالی سیاست‌گذاری گفت: این افراد از جانب شخصیت‌های اصلاح‌طلب انتصابی هستند. یک جمع انتصابی در کنار جمعی از دبیران کل احزاب نشسته‌اند و برای کل اصلاح‌طلبان تصمیم گرفته‌اند. تازه دبیران کل احزاب جمعی از دبیران کل هستند و آنها هم اکثرا به نوعی از یک حزب خاص هستند. یعنی یک حزب تحت عناوین مختلف احزابی را تشکیل داده و در شورای عالی ۱۳-۱۴ نفر را به عنوان دبیر کل آورده است. در نتیجه می‌شود گفت که از این مجموعه بیش از دو سوم از آنها وابسته به یک جریان فکری و یک حزب هستند و کمتر از یک سوم دبیران احزابی هستند که تا حدی مستقل‌اند. آن وقت این مجموعه که بیشرشان یا انتصابی هستند و یا وابسته به یک جریان و حزب هستند، نشسته‌اند برای کل احزاب و کل اصلاحات تصمیم‌گیری می‌کنند. در سراسر کشور ما در مجموع بالغ بر ۱۰۰ حزب داریم. چه کسی گفته این افراد بنشینند و برای همه این افراد تصمیم‌گیری کنند؟ چه کسی چنین حقی را به این شورا داده است؟ این خلاف دموکراسی و آزادی است.

وي همچنین درباره جایگاه این شورا گفت: شورای عالی برای سال ۹۴ بود که متاسفانه تا ۹۶ تمدید شد و حالا می‌خواهند حضورشان را برای سال‌های آینده تمدید کنند. نتیجه این امر این است که احزاب از صحنه تصمیم گیرنده خارج شوند و احزاب اینگونه تبدیل به نوکر و مجری شوند. شورای هماهنگی که مرکب از ۲۱ دبیرکل احزاب است حالا بی خاصیت و خنثی شده، یا جلسه نمی‌گیرند یا اگر بگیرند دستور جلسه ندارند. این شورا با روح و حقیقت اصلاح‌طلبی مغایراست.

منتجب‌نیا درباره پشت پرده شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: بزرگترین خطری که وجود دارد این است که همین ۴۰- ۵۰ نفر هم خودشان تصمیم گیرنده نیستند. پشت صحنه، بالغ بر ۵ نفر برای همین جمع هم تصمیم میگرند. یعنی کل تصمیمات در جریان اصلاحات به ۴-۵ نفر منتهی شده است. کسانی که خودشان را به آقای خاتمی نزدیک می‌دانند. آنها تصمیم می گيرند و همه را ملزم به اطاعت می‌دانند. به هرکس که اطاعت نکند هم انگی می‌چسبانند. می‌گویند یا بدوی است، یا وابسته است. این یک بدعت خطرناکی است که در جریان اصلاح طلبی به وجود آمده که ما موظفیم با آن مقابله کنیم.

وی افزود: این چند نفر تاکنون دراین دو سال توانسته‌اند اثرگذار باشند و تا به حال هرکدام به عنوان یک فرد از هزاران فرد اصلاح‌طلب بوده‌اند. اما در این دو سال پشت پرده تصمیم می گيرند و تصمیمشان را به عنوان تصمیم آقای خاتمی و بزرگان اصلاح طلب عنوان می‌کنند و کسی با آنها مخالفت نمی‌کند. لیست را می بينند و می‌گویند حق ما بوده است. آنها حتی برای سمت‌هایی که قرار است در آینده منصوب در شهرداری و دولت وجود دارد، تلاش می‌کنند و سعی دارند سمت‌ها را تقسیم کنند. این چند نفر شده‌اند عقل اصلاحات و به جای همه دارند تصمیم می گيرند. این یعنی هم اصلاحات عاجز از تصمیم‌گیری اند و فقط این ۴-۵ نفر می توانند تصمیم بگیرند و به نام آقای خاتمی تمام کنند. همین افراد زمان آقای هاشمی هم تصمیماتشان را پای آقای هاشمی می‌گذاشتند. چه بسا همین افراد در مورد دولت هم خود را نماینده خود خوانده بدانند و به آقای روحانی وزرای و مسئولینی پیشنهاد دهند که مورد قبول همه اصلاح‌طلب‌ها نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج