جاباما
۵۶۴۴۸۵
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

ابتکار: محیط زیست و آب، اولویت دولت دوازدهم است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استمرار توجه به محیط زیست و مساله آب از اولویت های دولت دوازدهم خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استمرار توجه به محیط زیست و مساله آب از اولویت های دولت دوازدهم خواهد بود.

معصومه ابتکار عصر سه شنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توجه زیادی در این دولت به محیط زیست شده است، اظهار کرد: هنوز تا رسیدن به شاخص های مطلوب زیست محیطی فاصله داریم.

وی گفت: برای رسیدن به نقطه و نتیجه مطلوب در حوزه محیط زیست همه دستگاه ها، نهادها و مردم تکلیف و مسئولیت دارند و باید مسئولیت ها را در چهارچوب قانونی انجام دهند.

ابتکار اظهار کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی، اقلیمی، جمعیتی و مشکلات اقتصادی و اشتغال که در استان ها و کشور وجود دارد، باید برای رسیدن به توسعه پایدار از مزیت ها و ظرفیت های هر استان بخوبی استفاده کرد.

وی به ظرفیت ها و مزیت های طبیعی و بکر چهارمحال وبختیاری اشاره کرد و گفت: اگرچه در این استان با انجام برخی فعالیت ها و طرح های غیرکارشناسی از جمله، برداشت های آب آسیب فراوانی به طبیعت و سفره های زیر زمینی وارد شده است، اما با برنامه ریزی درست می توان توسعه پایدار و نگرش مدیریت زیست بومی جامعه را برای کل استان شروع کرد.

وی با تاکید بر اجرای طرح آمایش سرزمین در سطح کشور افزود: هم اینک ۵۰ درصد طرح آمایش سرزمین در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده و باید این طرح نیز در کلان در دستور کار قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری گفت: هم اینک طرح آمایش سرزمین بر اساس نگاه سلیقه ای تصمیم گیری می شود.

ابتکار اظهار کرد: در دولت یازدهم به بحث ارزیابی زیست محیطی توحه خاصی شده است، به گونه ای که در این دولت به اجرای هیچ پروژه‌ ای تاییدیه داده نشد، مگر اینکه ارزیابی زیست محیطی داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دولت های گذشته بدون توجه به ارزیابی های زیست محیطی 167 پروژه در سطح ملی بدون رعایت الزامات و ارزیابی‌های زیست محیطی آغاز شده که بیشتر این پروژه ها بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما در برخی از این پروژه ‌ها مسیر عوض شد و برخی نیز متوقف شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ تالاب ارزشمند در سطح کشور وجود دارد، افزود: در دولت یازدهم ارزش گذاری اقتصادی و تنوع زیستی ۱۴ تالاب مطالعه و انجام شده است.

به گفته وی، در این ارزش گذاری، ارزش این 14 تالاب 12 درصد کل «جی دی پی» کشور است، به گونه ای که هر هکتار تالاب 20 برابر یک زمین کشاورزی ارزش اقتصادی دارد.
وی با بیان اینکه زنگ بیدار باش مسائل زیست محیطی در دریاچه ارومیه به صدا درآمد، افزود: اگر دریاچه خشک می شد ۱۴ میلیون نفر از زندگی ساقط می شدند که این امر نشاندهنده توسعه ناپایدار بخش کشاورزی بدون توجه به منابع آب است.

وی با تاکید اینکه باید ملاحظات زیست محیطی را در برنامه های توسعه ای دخالت دهیم، افزود: در برنامه ششم توسعه ارزیابی راهبردی، تجمعی و راهبردی مورد تاکید قرار گرفته شده است.

ابتکار اظهار کرد: در دولت دوازدهم نیز ارزیابی زیست محیطی در اجرای طرح ها و پروژه ها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های استان چهارمحال وبختیاری گفت: اجرای طرح حفاظت و مدیریت مناطق زاگرس در یک تفاهم نامه با استاندار این استان و 5 استان زاگرس نشین دیگر امضا شد که در این تفاهم نامه با مشارکت جوامع محلی و روستاییان و دولت اجرا شد و حفاظت از مناطق و ایجاد مشاغل پایدار و اصلاح الگوی کشاورزی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی کشاورزی یکی از راه حل های مهم استان چهارمحال وبختیاری برای توسعه پایدار است که اگر در سطح کشور استمرار داشته باشد علاوه بر اصلاح الگوی کشاورزی، در افزایش بهره وری کشاورزی و کاهش برداشت آب از سفره های زیر زمینی و روانآب ها نیز موثر است.

وی یکی از راه های توسعه استان چهارمحال وبختیاری با توجه به وضعیت گردشگری و طبیعت بکر آن را توسعه بخش گردشگری و سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: برای توسعه بخش گردشگری در چارچوب قانونی و طبق ضوابط، مجوز فعالیت صادر می شود.

وی با اشاره به تصویب و اجرایی شدن طرح قرق اختصاصی با تصویب در شورای عالی محیط زیست با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها و مراتع افزود: این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با همکاری منابع طبیعی در مناطق آزاد برای حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش منطقه اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای شرکت در مانور منطقه ای مقابله با آتش سوزی و دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی آب ایران به شهرکرد سفر کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لابد شمام رییسش هستی دوباره

    • بدون نام

      خانم ابتکار ایا خبر ندا ری کشور به یک اشغالدانی بزرگ تبدیل شده..چرا خبری ازت نیست؟
      اسمان خاکستری و زمین کثیف را نمیبینی ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج