جاباما
۵۶۴۷۶۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ادعای رئیس سازمان سیا درباره ایران

رئیس سازمان سیا با اذعان به قدرت ایران به طرح ادعاهایی علیه کشورمان پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی همچنان برای افزایش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه تلاش می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان سیا با اذعان به قدرت ایران به طرح ادعاهایی علیه کشورمان پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی همچنان برای افزایش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه تلاش می‌کند.

مایک پامپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، با تکرار ادعاهای خصمانه و ساختگی آمریکا علیه سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان مدعی شد: ایران به تلاش برای افزایش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه ادامه می‌دهد و کماکان اصلی ترین حامی تروریسم است.

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پامپئو در ادامه ادعاهای خود گفت که گسترش نفوذ ایران ممکن است به بزرگترین چالش سیاست آمریکا در خاورمیانه در درازمدت تبدیل شود.

وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند است که همچنان بزرگترین حامی تروریسم در دنیا به شمار می‌آید. افزایش قدرت و نفوذ این کشور ادامه دارد و بویژه در سال‌های اخیر گسترش یافته است. وقتی ما به آنچه امروز در سوریه، یمن و عراق اتفاق می‌افتد نگاه می کنیم، می توانیم این تهدید را ببینیم. ایران آشکارا تلاش می‌کند تا به قدرت هژمونیک در منطقه تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند که سیاست های مداخله جویانه و تفرقه افکنانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش در خاورمیانه عامل اصلی ظهور و توسعه تروریسم در منطقه و جهان به شمار می‌آید، اما این کشورها تلاش می‌کنند تا با تکیه بر ادعاهای ساختگی و واهی خود ایران را برای این مشکلات در منطقه و جهان مقصر جلوه دهند.

این در حالی است که دولت‌های عراق و سوریه بارها از تلاش‌های ایران برای مبارزه واقعی علیه تروریسم،‌ تشکر و قدردانی کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج