جاباما
۵۶۴۸۵۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پخش آثاری از بزرگان سینما از تلویزیون

جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار سیما این هفته فیلم هایی از علی حاتمی، داریوش مهرجویی، ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، واروژ کریم مسیحی و مجید مجیدی را برای علاقه‌مندان سینما می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار سیما این هفته فیلم هایی از علی حاتمی، داریوش مهرجویی، ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، واروژ کریم مسیحی و مجید مجیدی را برای علاقه‌مندان سینما می‌کند.

به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، شبکه چهار سیما که در ایام تابستان امسال مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی جذاب و دیدنی را در قالب جشنواره تابستانه به بینندگان خود عرضه می‌کند، از ۲۴ تا ۲۹ تیر ماه مجموعه‌ای از برترین آثار سینمای ایران را برای پخش تدارک دیده است.

بنابراین گزارش کمال الملک، هامون، پرده آخر، سرب، ناخدا خورشید و پدر عناوین فیلم‌های سینمایی است که در قالب جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار به نمایش در می آید.
پخش آثاری از بزرگان سینما از تلویزیون

فیلم سینمایی «کمال الملک» به کارگردانی «علی حاتمی» ۲۴ تیر از شبکه چهارسیما پخش می‌شود. این فیلم در سال ۱۳۶۲ ساخته شده است و به زندگی نقاش برجسته ایرانی، کمال‌الملک می‌پردازد.

نقش اصلی فیلم (شخصیت کمال الملک) را جمشید مشایخی بازی کرده‌است و عزت‌الله انتظامی نقش ناصرالدین شاه را برعهده دارد و مظفر الدین شاه با بازی علی نصیریان نقش‌آفرینی شده‌است. همچنین محمد علی کشاورز نقش اتابک را بر عهده دارد.

در داستان فیلم آمده است: محمد غفاری به عنوان نقاش باشی دربار ناصرالدین شاه قاجار پذیرفته می شود. و مدتی بعد لقب کمال الملک می گیرد. طی حادثه ای در جریان کشیدن تابلو در تالار آینه، یکی از جواهرات تخت شاه گم می شود و کمال الملک به اتهام ربودن جواهر، توسط کامران میرزا بازجویی و به او اهانت می شود. اما سارقان را می یابند و در ملأ عام گردن می زنند؛ در حالی که نقاش باشی از اهانتی که به او شده، رنجیده خاطر است...

فیلم سینمایی «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی یکشنبه ۲۵ تیر به نمایش در می آید.در داستان فیلم آمده است: حمید هامون که با همسرش، مهشید، دائم کش‌مکش دارد زندگی کابوس گونهٔ خود را مرور می‌کند. او که مشغول نوشتن رساله‌اش دربارهٔ عشق و ایمان است، در پی دوست قدیمی و مرادش علی عابدینی می‌گردد. خانه و کاشانه را ترک می‌کند و دست به اعمال دیوانه‌واری می‌زند. او در حالتی پریشان، در پی شکایت‌هایش، خود را به امواج دریا می‌سپارد، اما عابدینی او را نجات می‌دهد.

خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، عزت‌الله انتظامی و فتحعلی اویسی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم «پرده آخر» به نویسندگی و کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی و آهنگسازی بابک بیات است که در سال ۱۳۶۹ ساخته شده است و در آن بازیگرانی هم‌چون فریماه فرجامی، سعید پورصمیمی، داریوش ارجمند، نیکو خردمند و ماهایا پطروسیان به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم دوشنبه ۲۶ تیر از شبکه چهار سیما پخش می شود.

در خلاصه این فیلم آمده است: با مرگ حسام‌میرزا رفیع‌الملک، میراث خاندان رفیع‌الملک به همسرش «فروغ‌الزمان» می‌رسد؛ اما خواهر و برادر حسام‌میرزا، تاج‌الملوک و کامران میرزا، که تنها بازماندگان این خاندان هستند از این موضوع خشنود نیستند؛ بنابراین با طرح نقشه‌ای، سعی در تصاحب مجدد میراث خانوادگی دارند...

فیلم سینمایی «سرب» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی سه شنبه ۲۷ تیر از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

در این فیلم سینمایی هادی اسلامی، امین تارخ، فریماه فرجامی، فتحعلی اویسی، جمشید مشایخی، جلال مقدم، نرسی گرگیا، غلامحسین لطفی، سعید پیردوست و ... ایفای نقش کرده‌اند.

«سرب» داستان یک زوج جوان یهودی ایرانی را در اواخر دهه ۲۰ خورشیدی روایت می‌کند. آنها خواهان عزیمت به اسراییل هستند اما پس از مواجهه با مخالفت سازمان یهودی هاگانا و کشته شدن عمویشان به دست آنها مجبور به فرار می‌شوند و پس از آن ماجراهایی برایشان رخ می‌دهد...

فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» به کارگردانی ناصر تقوایی، چهارشنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۱۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.به روی آنتن می رود.

در این فیلم خواهیم دید: خواجه ماجد، ناخدا خورشید را لو می دهد و بار قاچاق لنج ناخدا به آتش کشیده می‌شود. دلالی به نام فرحان که می خواهد چند فراری سیاسی را از مرز آبی عبور دهد وارد بندر می شود. او با ناخدا خورشید تماس می گیرد. ناخدا که احتمال می دهد لنجش را مصادره کنند با فرحان همکاری می کند و چند مرد را که ظاهراً در ترور حسنعلی منصور دست داشته اند به آن سوی آب می رساند. پس از آن چند تبعیدی نیز از فرحان می خواهند که اسباب فرار آنان را فراهم کند. ناخدا این بار نیز با اکراه به این ماجرا کشیده می شود و ...

داریوش ارجمند، علی نصیریان، سعید پورصمیمی و پروانه معصومی در فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «پدر» ساخته مجید مجیدی پنجشنبه ۲۹ تیر ماه از شبکه چهار سیما پخش می شود.این فیلم محصول سال ۱۳۷۴ است و داستان در مورد پسری به نام مهرالله است که پدرش را از دست داده و برای تأمین خانواده اش در شهر دیگری به کار مشغول می شود اما هنگامی که به دیدن مادر و خواهرش باز می گردد می فهمد مادرش با مرد مهربانی که ژاندارم است ازدواج کرده، مهرالله از این خبر عصبانی می شود و نزد مادر رفته و هدیه های خود و حقوقش را به او می دهد و مادر را برای این ازدواج بازخواست می کند و هر چه مادر دلیل می آورد او که کینه ژاندارم را به دل گرفته قبول نمی کند و درصدد آزار او برمی آید و با استفاده از فرصتی، اسلحه ی ژاندارم را به سرقت می برد و ...

محمد کاسبی، پریوش نظریه، حسن صادقی، حسین عابدینی، محسن روزبهانی، ندا ابراهیم زاده، صمیم خضری و نسیم خضری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما تهیه و آماده پخش می شود و در ایام تابستان شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ پخش و ساعت ۱:۳۰ بامداد بازپخش می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج