۵۶۵۰۱۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دلیل بالا رفتن مصرف آب در کشور

معاون امور تحقیقات و منابع استانی وزیر نیرو با اشاره به مصرف بالای آب در کشور بر لزوم صرفه‌جویی در منابع تاکید کرد و گفت: در این چند دهه شاهد افزایش جمعیت و کاهش بارندگی‌ها بودیم به طوری که امروز ۳۰ میلیون مشترک در کشور وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور تحقیقات و منابع استانی وزیر نیرو با اشاره به مصرف بالای آب در کشور بر لزوم صرفه‌جویی در منابع تاکید کرد و گفت: در این چند دهه شاهد افزایش جمعیت و کاهش بارندگی‌ها بودیم به طوری که امروز ۳۰ میلیون مشترک در کشور وجود دارد.


علی‌اکبر مهاجری با اشاره به مشکلات کم‌آبی در استان سمنان بر ضرورت بهینه کردن مصرف تاکید کرد و گفت: باید فعالیت‌های آموزشی در این بخش بیشتر شود.

وی که به منظور افتتاح مرکز آموزش آب سمنان و کلنگ‌زنی دو پروژه در شهرستان مهدیشهر به این استان سفر کرده در دیدار با خباز استاندار سمنان سطح علمی کشورمان در حوزه انرژی و آب را بالا ارزیابی و با اشاره به سطح علمی و آموزشی در وزارت نیرو از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی بین‌المللی در تراز جهانی در حوزه آب برای کشورهای منطقه در این وزارتخانه خبرداد و اظهار کرد: تاکنون دوره‌های آموزشی زیادی برای کارشناسان کشورهای مختلف منطقه و از جمله عراق، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان در مرکز آموزشی شرکت آب برگزار شده است.

وی از توسعه فعالیت‌های آموزشی درحوزه آب و برق در کشورمان خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز از توان کارشناسی و علمی و اجرایی بالایی در حوزه‌های مختلف و از جمله آب و برق برخوردار است.

معاون امور تحقیقات و منابع استانی وزیر نیرو با بیان اینکه مراکز آموزشی وزارت نیرو دوره‌های آموزشی فرامرزی برگزار می‌کنند تصریح کرد: کشورهای منطقه استقبال خوبی از آموزش‌ها و توان تخصصی ایران در این بخش داشته‌اند.

وی به توان بالای کشورمان در حوزه سدسازی اشاره کرد و گفت: در دوران پس از انقلاب بیش از ۶۰۰ سد در جای جای کشورمان احداث و آبگیری شده است و این در حالی است که سدهای ایران در پیش از انقلاب به ۱۲ سد هم نمی‌رسیدند.

مهاجری با اشاره به تخصص بالای ایران در سدسازی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ سد از سدهای ساخته شده در کشور در تراز بین‌المللی و جهانی هستند.

وی با بیان اینکه ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی در بسیاری از شاخص‌های حوزه وزارت نیرو قابل مقایسه نیستند افزود: در دوران پس از انقلاب در بسیاری از شاخص‌ها با رشد ۱۰ برابری شاخص‌ها رو بودیم که نتیجه اعتماد به توان جوانان ایرانی است.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح مرکز آموزشی شرکت آب در سمنان گفت: این مرکز از توان و ظرفیت خوبی برخوردار است که باید این ظرفیت‌ها در راستای بهره‌برداری بهتر از منابع استفاده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج