۵۶۵۱۱۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

علم الهدی: نتیجه مذاکره با دشمن، روی کارآمدن دیوی به نام «رضا خان» است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نتیجه مذاکره با دشمن روی کارآمدن دیوی به اسم «رضاخان» است که شروع کارش با سینه زنی امام حسین (ع) و پایان کارش با کشتار مسجد گوهرشاد بود.

خبرگزاری مهر: سید احمد علم الهدی در سخنرانی راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب که بعدازظهر چهارشنبه در صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارکرد: در سال ۱۳۱۴ در چنین روزی بر حسب برخی نقل ها حداقل دو هزار تا ۵ هزار انسان در مسجد گوهرشاد به وسیله نیروهای رضاخان به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: آن روز کسی نمی توانست پیش بینی کند ۸۲ سال بعد یاد این شهدا به عنوان یک تابلوی شفاف عبرت و تجربه برای مدافعان ارزش های دینی و مجاهدان در راه خدا مورد تکریم و احترام قرار گیرد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروز فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه جاری است و به عنوان یک دژ محکم ما را در مقابل هرگونه انحراف حفظ می کند.

علم الهدی گفت: رضاخان که ابتدا یک فرمانده نظامی در کشور بود تمام شهرت خود را از برپایی مجالس دینی گرفته بود و برای امام حسین (ع) مجالس عزاداری برپا می کرد وحتی اردوی زیارتی به عتبات عالیات می برد و خود را مدال دار امام علی (ع) می دانست و همین اقدامات او را به مقام سپرسالاری رساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رضا خان در دوره ای تمام مشروب فروشی های تهران را بست و قمارخانه ها را تعطیل کرد و همزمان به مشهد و قم رسید و با این رویه به تخت و تاج رسید.

شروع دین ستیزی از دیدار با اتاترک بود

وی گفت: از آن به بعد در سال ۱۳۰۶ و۱۳۰۷ که رضاخان به ترکیه رفت و با آتاترک دیدار کرد، تعالیم دین ستیزی و جریان مبارزه با دین به او دیکته شد و در برگشت به کشور موضوع کشف حجاب را آغاز کرد.

علم الهدی تاکید کرد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) اولین کشف حجاب در سال ۱۳۰۶ دریکی از روستاهای سمنان صورت گرفت وبعد هم در شیراز تکرار شد.

امام جمعه مشهد اظهارکرد: اولین مخالفت با کشف حجاب توسط مردم شیراز آغاز شد و در سال ۱۳۱۴ منجر به کشتن دو تا پنج هزار انسان شد که از عفاف و حجاب حمایت کردند.

وی خاطرنشان کرد:این اقدام تابلوی شفافی در برابر جامعه سیاسی امروز است که نشان می دهد اگر کسانی روزی در این انقلاب به عنوان سنگ زیرین انقلاب فعالیت می کردند، معلوم نیست تا آخر در همین مسیر بمانند.

علم الهدی افزود: طبق سخنان حضرت علی (ع) آدم ها را نباید نماد حق و باطل دانست و ما تنها باید به فرمایشات ولی امر زمان توجه کنیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر بنا شد یک ملت انقلابی را علم و آن را حفظ کند، ترور و کشتار و شهادت او را از مسیر منحرف نمی کند و نمونه آن را امروز در جریان مدافعان حرم به روشنی می توان دید.

وی گفت: شهدای مدافع حرم در مقابل توطئه های دشمن جان خود را فدای دفاع از ارزش های انقلاب کردند تا حتی سایه دشمن به ایران نرسد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در زمان مشروطیت عده ای فکر کردند با مشاوره با غرب می توانند در مقابل ظلم قاجار بیاستند اما بعدها همه متوجه شدند این راه اشتباه است زیرا در آخر مذاکره دیوی مانند رضاخان خارج می شود که از سینه زنی کارش را شروع می کند و به کشتار مردم در حرم امام رضا (ع) ختم می کند.

علم الهدی تاکید کرد: قیام مسجد گوهرشاد نشان داد پیروزی تنها با مبارزه کربلا گونه محقق می شود و باید با این روش در مقابل استکبار بایستیم.

وی بیان کرد: خاصیت بعدی قیام مسجد گوهرشاد نشان دادن چهره زشت فرهنگ غرب به مردم بود زیرا همه متوجه شدند اگر قرار باشد مدرنیته غرب در جامعه حاکم شود حتی به جان مردم هم رحم نمی کنند.

بی حجابی خیانت به شهدای مسجد گوهرشاد است

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: زنان و دختران ما باید بدانند اگر بنا شد حجاب را از سر خود بردارند و خود را به شکل غربی ها در آورند، به شهدای مسجد گوهرشاد خیانت کرده و باید جوابگوی خون آنها باشد.

علم الهدی اظهار کرد: دختر جوانی که می خواهد با آرایش و پوشیدن لباس نامناسب در جامعه جلوه گری کند، دستیار رضا خان در کشتن حاضران در مسجد گوهرشاد است.

وی بیان کرد: اگر عفاف و حجاب زنان و دختران ما نباشد و جوانان این کشور در این مسیر دچار انحراف شده و دین از زیرپایشان کشیده شود، دیگر رزمنده مدافع حرم نخواهد بود و جاده برای آمریکا در این کشور باز می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج