۵۶۵۲۳۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مایکروسافت، جهان را برای نابینایان توصیف می کند

مدتی پیش مایکروسافت اپلیکیشن جدیدی به نام Seeing AI را منتشر کرد. این اپلیکیشن که مخصوص گوشی های هوشمند است از دوربین گوشی استفاده کرده تا جهان اطراف را برای افرادی که دچار ضعف بینایی هستند توصیف کند.

وب سایت کلیک: مایکروسافت اپلیکیشن Seeing AI را برای کاربران iOS منتشر کرد. این اپلیکیشن می تواند تحولی را در دنیای افراد نابینا پدید آورد.


مایکروسافت، جهان را برای نابینایان توصیف می کند

مدتی پیش مایکروسافت اپلیکیشن جدیدی به نام Seeing AI را منتشر کرد. این اپلیکیشن که مخصوص گوشی های هوشمند است از دوربین گوشی استفاده کرده تا جهان اطراف را برای افرادی که دچار ضعف بینایی هستند توصیف کند. کاربر پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن، می تواند دوربین گوشی خود را به طرف اشخاص مختلف بگیرد تا اپلیکیشن بگوید آن ها که هستند و چه احساسی دارند. کاربران قادرند گوشی را به سمت یک کالا نگه دارند تا از هویت و نام آن آگاه شوند. همه این قابلیت ها به لطف بهره گیری از هوش مصنوعی در گوشی کاربر ممکن شده است.

این شرکت قبلا طی کنفرانس Build، نمونه اولیه Seeing AI را در ماه مارس سال گذشته به نمایش گذاشت، ولی از امروز این اپلیکیشن به صورت رایگان برای کاربران آمریکایی iOS قابل دریافت شده است. هنوز زمان عرضه این اپلیکیشن برای کاربران سایر کشور ها و دستگاه های اندرویدی مشخص نیست.

این اپلیکیشن قابلیت های متفاوتی را در حالت های مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر شناختن افرادی که قبلا با آن ها رو به رو شده و حدس زدن سن و احساسات غریبه ها، این اپلیکیشن قادر است با اسکن بار کد، محصولات خانگی را تشخیص دهد. Seeing AI همچنین می تواند اسناد را اسکن کرده و پول آمریکا را باز شناسد. تنها همین قابلیت آخر می تواند حکایت از فایده بسیار این برنامه داشته باشد. از آنجایی که اسکناس های آمریکا همگی دارای اندازه و رنگ مشابه ولی ارزش متفاوت هستند، تشخیص تفاوت آن ها برای افرادی که دچار ضعف بینایی هستند بسیار دشوار یا حتی غیر ممکن است. اپلیکیشنی مثل Seeing AI به آن ها در این زمینه کمک زیادی می کند.

این اپلیکیشن برای شناسایی دنیای اطراف خود از شبکه های عصبی استفاده می کند. این شبکه ها همان فناوری پایه ایست که در سر تا سر "سیلیکون ولی" گسترده شده است و خودرو های خودران، پهپاد ها و… از آن استفاده می کنند. قابلیت های اصلی این اپلیکیشن به طور مستقیم توسط خود گوشی تامین و اجرا می شود. بنابر این، امکان بهره گیری از این قابلیت ها به آسانی و در هر شرایطی وجود دارد و نیازی به اینترنت نیز وجود ندارد. با این حال، قابلیت های آزمایشی Seeing AI مثل توصیف یک صحنه به طور کامل و یا تشخیص دست خط نیاز به ارتباط با سرور های ابری دارد.

ثاقب شیخ، سرپرست پروژه Seeing AI، طی یک رویداد مایکروسافت در لندن گفت که او از این اپلیکیشن بیشتر برای خواندن اسنادی مثل نشانه ها و منو ها استفاده می کند. او می گوید که این اپلیکیشن تنها به استفاده از فناوری تشخیص بصری شخصیت بسنده نکرده، بلکه کاربر را در چرخاندن دوربین برای یافتن و تمرکز بر روی هدف راهنمایی می کند.

شیخ می گوید تفاوت این اپلیکیشن با نمونه ها مشابه، سرعت شبکه های عصبی است. او می افزاید: "یکی از کار هایی که ما می خواستیم انجام دهیم، استفاده از سیستم تشخیص چهره روی دستگاه بود. ما این کار را انجام داده ایم و شما نتیجه تشخیص را طی چند میلی ثانیه خواهید شنید. سرعت بسیار مهم است و ما تمام تلاشمان را برای بهبود این دستگاه انجام می دهیم."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج