جاباما
۵۶۵۵۸
۳ نظر
۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۱۴
پ

درمان های چینی برای زنان باردار

طب سنتي و طب سوزني چين از موفق‌ترين شيوه‌هاي طبيعي در فهرست روش‌هاي درماني طب مكمل و جايگزين در سازمان بهداشتي جهاني است كه كاربردهاي درخشاني در پيشگيري و درمان بسياري از اختلال‌ها و بيماري‌هاي جسم و ذهن داشته است.

درمان های چینی برای زنان باردار
مجله سیب سبز: طب سنتي و طب سوزني چين از موفق‌ترين شيوه‌هاي طبيعي در فهرست روش‌هاي درماني طب مكمل و جايگزين در سازمان بهداشتي جهاني است كه كاربردهاي درخشاني در پيشگيري و درمان بسياري از اختلال‌ها و بيماري‌هاي جسم و ذهن داشته است. به اعتراف كارشناسان و متخصصان سازمان بهداشت جهاني اين شيوه درماني از جمله موفق‌ترين روش‌ها براي درمان بيماري‌ها و اختلال‌هاي زنان به ويژه عوارض و اختلال‌هايي است كه زنان همزمان با دوران بارداري يا پيش از دوران بارداري تجربه مي‌كنند. از آنجا كه بدن مادر در دوران بارداري ميزبان جنين است و بايد بسيار حساب‌شده و دقيق براي درمان اختلال‌ها و بيماري‌هايش اقدام كند بهترين روش براي تسكين دردها و اختلال‌ها استفاده از روش‌هاي غيرشيميايي، غير‌تهاجمي مثل روش‌هاي طبيعي درماني است. از اين روست كه طب سنتي چين و ديگر روش‌هاي طبيعي درمان مورد اقبال عموم مردم در جهان قرار گرفته است. آنچه مي‌خوانيد بخشي از خدمات درماني طب سنتي چين به زنان باردار است.

درمان های چینی برای زنان باردار

درمان اين نوع ناباروري را به چيني‌ها بسپاريد

به گفته درمانگران طب سوزني چين نوعي از ناباروري كه به دليل نقصان در رهاسازي تخمك توسط زنان به وجود مي‌آيد را مي‌توان با كمك متدها و تكنيك‌هاي طب سنتي و سوزني چين درمان كرد.

علت: در بعضي شرايطي كه ناباروري به دليل ضعف رحم مادر و نداشتن توانايي رهاسازي تخمك باشد، مي‌توان اميدوار بود كه طب سنتي چين و طب سوزني درماني براي آن ارائه دهد. اما اينکه ناباروری به دلیل اختلال‌های موجود در رحم و اندازه آن باشد یا اختلال در ظاهر تخمک باشد، این شیوه نمی‌تواند درمان مناسبی را ارائه کند.

نسخه: در شرایطی که بدن بیمار توانایی رهاسازی مناسب تخمک را ندارد، درمانگر طب سوزنی می‌تواند با تجويز جلسات سوزن‌درماني این نیرو را در بدن مادر ایجاد کند تا رهاسازی تخمک در زمان مناسب و با شرایط ایده‌آل صورت بگیرد. حتی توصیه شده افرادی که قصد دارند لقاح مصنوعی انجام دهند بهتر است پیش از انجام این کار، یک ماه قبل از انجام لقاح، به مدت ۱۰ جلسه طب سوزنی دریافت کنند، چراكه این کار موجب بالارفتن میزان موفقیت لقاح در رحم آنها مي‌شود.

چرا حجم شير مادر كم مي‌شود؟

كيفيت شير و افزايش مقدار آن يكي از مهم‌ترين دغدغه زنان باردار است. چراكه با تولد نوزاد اين شير مادر است كه مهم‌ترين و كامل‌ترين غذا براي او محسوب مي‌شود. گاهي مادران جوان در طول دوران بارداري متوجه مي‌شوند كه ميزان ترشح و توليد شيرشان به گونه‌اي نيست كه نياز نوزادشان را برطرف كند.

علت اول: از ديدگاه درمانگران طب سنتي چين دلايل مختلفي براي بروز اين اختلال وجود دارد كه يكي از آنها اختلال در عملكرد ارگان‌هاي توليد شير در بدن مادر است كه روند توليد شير از خون و انرژي مادر را مختل مي‌كند. به گفته اين درمانگران ضعف معده و طحال مادر عامل اصلي بروز چنين اختلالي در روند توليد شير در بدن مادر است.

علت دوم: افسردگي پس از زایمان كه اغلب در بسياري از زنان باردار مشاهده مي‌شود نيز يكي از دلايل كاهش ميزان شير و كيفيت آن است. براساس متون طب سنتي چين افسردگي و ناراحتي مادر موجب بسته‌شدن مسير انرژي در كانال‌ها و مردين‌هاي بدن مي‌شود و اين مسئله مي‌تواند توليد شير در بدن مادر را كاهش دهد.

نسخه: درمانگران طب سنتي چین برای درمان كاهش مقدار و كيفيت شير مادر در مدت زمان ۳ تا ۵ جلسه درماني با استفاده از تحريك نقاط اكوپانچر در بدن قادرند ضعف و اختلال در عملکرد کبد و طحال را برطرف کرده و مادر را برای تولید میزان شیر مناسب با كيفيت خوب و سالم برای تغذیه نوزادشان همراهی کنند.

درمان های چینی برای زنان باردار

چرا اكثر زنان در دوران بارداري ورم مي‌كنند؟

بسياري از زنان در دوران بارداري با ورم دست و پا و صورت، زيرچشم‌ها روبه‌رو مي‌شوند كه نه تنها بر تحرك و جنب و جوش آنها اثر مي‌گذارد بلكه در دراز مدت مي‌تواند عملكرد دستگاه تنفسي و ريه‌ها را نيز تحت تاثير خود قرار دهد. اين تورم به دليل تجمع آب و مايعات در بخش‌هايي از بدن و اندام‌هاي دروني مادر باردار اتفاق مي‌افتد.

علت: به اعتقاد درمانگران طب سنتي چين مصرف خوراكي‌ها و مواد غذايي حساسيت‌زا توسط مادر باردار مهم‌ترين عامل بروز ورم در نقاط مختلف بدن به ويژه دست و پا و اندام‌هاي دروني بدن است كه مي‌تواند موجب بروز اختلال در عملكرد دستگاه‌ تنفسي شود. چراكه تجمع آب و مايعات در ناحيه ريه موجب كندي عملكرد ريه‌ها و اختلال در عملكرد آن و اكسيژن‌رساني به اندام‌ها و سلول‌هاي بدن مي‌شود.

نسخه: درمانگران طب سنتي چين براي پيشگيري و درمان تورم بارداري كه ناشي از تجمع آب است از متدهاي طب سوزني بهره‌ مي‌گيرند. آنها با كمك سوزن و حتي بدون كمك سوزن و با تحريك نقاط اكوپانچر در نقاط خاصي از بدن مي‌توانند به درمان و پيشگيري از اين عارضه بارداري كمك كنند.

پزشک با طب فشاری نقطه‌ای روی بدن سعی می‌کند، تهوع و استفراغ را کنترل کند، این تکنیک توسط خود پزشک انجام شده یا به واسطه آموزش بر عهده بیمار گذاشته می‌شود

درمانگران طب سنتي چین برای درمان كاهش مقدار و كيفيت شير مادر تحريك نقاط اكوپانچر در بدن را به مادران جوان پیشنهاد می کنند

تسکین دردگردن در زنان باردار

تعداد زيادي از زنان باردار وجود دارند كه با افزايش تعداد ماه جنين‌شان و آماده شدن بدن براي توليد شير و تغذيه نوزاد آينده دچار درد در ناحيه عضلات و استخوان‌هاي گردن مي‌شوند و اين مسئله به مرور برايشان دردسرساز مي‌شود چرا‌كه درد گردن نيز به ديگر عوارض بارداري اضافه مي‌شود.

علت: تعداد زيادي از زنان باردار در ۳ ماهه دوم و سوم بارداری به دلیل افزایش وزن سینه‌ها، توليد شير و آمادگی برای تغذیه نوزادشان دچار درد در ناحیه گردن می‌شوند. در حقیقت اضافه وزنی که در دوران بارداری در بدن زنان باردار به وجود می‌آید موجب گرفتگی و اسپاسم عضلات ناحیه گردن آنها می‌شود. از آنجا که در دوران بارداری به ویژه در ۳ ماهه دوم و سوم بارداری نمی‌توان از داروهای شیميایی، مسکن‌ها یا طب سوزنی برای درمان و تسکین دردهای این گروه استفاده کرد، توصیه می‌شود این گروه شيوه‌هاي طبيعي را براي درمان انتخاب كنند.

نسخه: درمانگران طب چینی و متخصصان ماساژ چینی و ماساژ توينا كه مخصوص زنان باردار است برای بهبود و درمان دردهای ناحیه گردن از تكنيك‌هاي يداوي و ماساژ چيني و در شرايطي كه لازم باشد از تحريك نقاط اكوپانچر براي درمان اسپاسم و انقباض عضلات ناحيه گردن استفاده مي‌كنند.

درمان های چینی برای زنان باردار

چگونه با تهوع و استفراغ بارداري خداحافظي كنيم؟

تحقيقات و مقاله‌هاي مختلفي در نشريات تخصصي پزشكي در جهان منتشر شده كه بارها از تاثير طب سوزنی و تكنيك‌هاي درمانگران طب چيني براي پيشگيري و درمان تهوع و استفراغ زنان در دوران بارداري صحبت كرده‌اند.

علت: براساس ديدگاه درمانگران طب چيني جاذبه زمين مهم‌ترين عامل بروز تهوع و استفراغ بارداري است چراكه بدن براي مبارزه با جاذبه زمين و پيشگيري از سقط جنين موجود در رحم نيرويي برخلاف جاذبه زمين توليد مي‌كند كه موجب مي‌شود هر آنچه در معده فرد وجود دارد به سمت دهانه معده و بالا حركت كند. اين عامل موجب ابتلا به تهوع و حتي استفراغ در زن باردار مي‌شود. اما طب سنتي چين مي‌تواند با تكنيك‌هايش عملكرد و حركت معده و مري را كنترل ‌كند.

نسخه اول: روش درمانی در این زمینه بهره‌گیری از متد طب سوزنی یا طب فشاری است که در چند مرحله صورت می‌گیرد. در مراحل اول پزشک با طب فشاری نقطه‌ای روی بدن سعی می‌کند، تهوع و استفراغ را کنترل کند، این تکنیک توسط خود پزشک انجام شده یا به واسطه آموزش بر عهده بیمار گذاشته می‌شود.

نسخه دوم: در صورت نبود موفقیت، بعد از چند جلسه درمانی، متخصص ممکن است از طب سوزنی یا روش‌های دیگر براي درمان استفاده کند. تحریک این نقطه و نقاط دیگر کمک می‌کند حرکت مری و معده تنظیم شده و غذا به درستی به طرف روده کوچک یا بزرگ حرکت کند. استفاده از متدهای درمانی طب سوزنی برای درمان تهوع و استفراغ نسبت به متد طب فشاری قوی‌تر و ماندگار‌تر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين طهراني

      تو عكس اخري، فكر كنم زن گشنشه.

    • بدون نام

      چقدر عکس آخرتون چندشه . خود توالت که حال آدمو بیشتر به هم می زنه .........

    • مادر منتظر

      به نظرم طب چینی یا هر نوع طبی که در ایران به تقلید انجام میشه کامل نیست وحتی سلامتی مادر وجنین را به خطر میندازه.
      یه آرایشگاه میریم چشممون یه لحظه بسته نمیشه که مبادا کار غیر بهداشتی ای کنند.اونوقت بدنمان را بسپاریم بهشون سوزن سوزن کنند؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج