جاباما
۵۶۵۷۲۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تعداد بازداشت شدگان کودتای ترکیه؛ ۱۶۹ هزار نفر

شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه تعداد بازداشت شدگان بعد از کودتای نافرجام ١٥ جولای ٢٠١٦ این کشور را ۱۶۹ هزار و ۱۱۳ نفر اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا: شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه تعداد بازداشت شدگان بعد از کودتای نافرجام ١٥ جولای ٢٠١٦ این کشور را ۱۶۹ هزار و ۱۱۳ نفر اعلام کرد.
این رسانه روز جمعه در گزارشی به مناسبت سالگرد کودتای نافرجام سال گذشته ترکیه اعلام کرد: این افراد به اتهام همکاری با کودتاگران در مسیر پیگیری قضایی قرار گرفته اند.

به گزارش این رسانه، در یک سال گذشته ۵۰ هزار و ۵۱۰ نفر نیز زندانی شده اند.

بر اساس گزارش ان.تی.وی در میان بازداشت شدگان ١٦٩ ژنرال، هفت هزار و 98 سرهنگ، افسر و سایر درجه های نظامی ، هشت هزار و 155 افسر پلیس، ٢٤ استاندار، ٧٣ معاون فرماندار، ١١٦ بخشدار و نیز تعداد کثیری از افراد سرشناس در صنوف علمی، آموزشی، دانشگاهی و ارگانهای مختلف دولت دیده می شود.

ترکیه بعد از کودتا در چهار دوره متوالی حالت فوق العاده و با استفاده از اختیارات قانونی متاثر از آن و با صدور 'بخشنامه های در حکم قانون'، به تصفیه همه ارکان حکومتی و دولت از افراد متهم به کودتا پرداخته است.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

در کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ (۲۵ تیرماه ۱۳۹۵) ترکیه ۲۴۹ نفر کشته و ۲ هزار و ۱۹۳ نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه با کیفرخواست 2581 صفحه ای تنظیم شده در مرکز ستاد کل ارتش ترکیه علیه 221 متهم در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج