۵۶۶۰۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خوراک دال مناسب برای دختران و زنان!

اگر بايد عدس را به برنامه‌غذايي‌تان اضافه كنيد و از خوردن عدس‌پلو يا عدسي خسته شديد و اگر تكراري بودن غذاها بر اشتهاي‌تان اثر مي‌گذارد اما نمي‌توانيد از خواص سرشار عدس و خاصيت خونسازي آن صرفنظر كنيد، به شما توصيه مي‌كنيم دال عدس پاكتي را تجربه كنيد.

خوراک دال مناسب برای دختران و زنان!
مجله سیب سبز: اگر بايد عدس را به برنامه‌غذايي‌تان اضافه كنيد و از خوردن عدس‌پلو يا عدسي خسته شديد و اگر تكراري بودن غذاها بر اشتهاي‌تان اثر مي‌گذارد اما نمي‌توانيد از خواص سرشار عدس و خاصيت خونسازي آن صرفنظر كنيد، به شما توصيه مي‌كنيم دال عدس پاكتي را تجربه كنيد. اين غذا با ظاهر خوش آب و رنگي كه دارد همه اعضاي خانه را براي خوردن يك وعده غذايي كامل وسوسه مي‌كند.

با مصرف اين غذا...

  • بی‌اشتهایی فرزندان‌تان را برطرف کنید.
  • علاوه بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش جریان گردش خون را در بدن بیشتر کنید.
  • از بروز لخته‌های خون و پلاکت‌ها در عروق خونی پیشگیری کنید.

خوراک دال مناسب برای دختران و زنان!

دستور تهيه :

مواد لازم:

  • عدس: ۲۰۰ گرم
  • پياز متوسط: یک عدد
  • سير: ۲ حبه
  • هويج: ۳ عدد
  • گوجه فرنگي: یک عدد
  • آويشن: یک قاشق چاي خوري
  • كره گياهي: ۱۵ گرم
  • اسفناج: ۵۰۰ گرم
  • ليموترش: یک عدد
  • نان لواش: ۲ تا ۳ عدد
  • آب: نصف پيمانه

روش تهيه:

براي تهيه اين غذا اول بايد عدس‌ها را آماده كنيد. عدس را در قابلمه كوچك بريزيد و درحدي كه آب روي آن را بپوشاند به آن آب اضافه كنيد. سپس قابلمه را روي حرارت قرار دهيد تا عدس به آرامي پخته شود. حدودا بعد از 30 دقيقه عدس‌ها آماده مي‌شوند. عدس را آبكشي كرده و آن را در ظرفي جداگانه نگهداري كنيد.

در مرحله بعد كره‌گياهي را درون ماهي‌تابه بريزيد و پياز و سير ساطوري شده را با حرارت ملايم تف دهيد تا به خوبي نرم شود. سپس هويج و گوجه فرنگي را كه به صورت نگيني ريز كرده‌ايد به پياز و سير اضافه كنيد و پس از 30 ثانيه آويشن و آب را به ظرف بيفزاييد تا آب جوش بيايد. اجازه دهيد اين محتويات به مدت 15 تا 20 دقيقه روي حرارت باقي بماند و بجوشد تا هويج كاملا نرم شود.

در آخرين مرحله اسفناج ساطوري شده را با عدس آبكش شده و آبليموي تازه به ماهي‌تابه اضافه كنيد و اجازه دهيد به مدت 15 دقيقه بپزد تا آماده شود. نمك و فلفل را به مواد افزوده و آن را براي سرو آماده كنيد. براي سرو اين غذا بايد مايه به‌دست آمده را درون نان‌لواش كه آن را به صورت پاكت درآورده‌ايد بريزيد. مي‌توانيد نان لواش را به صورت مربع ببريد، با خلال دندان 2ضلع مربع را به هم محكم كنيد و درون آن را كه به صورت پاكت درآمده با دال عدس پركنيد.

مواد اولیه این غذا چه خواصی دارند؟

كاهش دردهاي مفصلي با گوجه فرنگي

طعم و رنگ گوجه فرنگی موجود در این خوراک دال عدس موجب افزایش اشتهای اعضاي خانواده می‌شود. به این ترتیب با کمک این غذا به راحتی می‌توانید افراد بدغذا یا بی‌اشتها را که تمایل زیادی به خوردن خوراک از خود نشان نمی‌دهند، تحریک کنید تا سر سفره بیایند. در کنار این مورد اعضاي خانواده‌ شما با مصرف این غذا که بخش زيادي از آن را اسفناج، هويج و كره گياهي تشكيل داده مي‌توانند علاوه بر درمان كندي عملكرد روده‌ها و دستگاه گوارش از ابتلا به دردهاي مفصلي و استخواني نيز پيشگيري يا روند رشد اين بيماري‌ها را در بدن كنترل كنند.

اگر مي‌خواهيد به شكل حرفه‌اي‌تر و رسمي‌تر خوراك دال پاكتي را براي مهمانان‌تان سرو كنيد مي‌توانيد به جاي استفاده از نان لواش از نان پيتا كه نان معروف لبناني‌ها است، استفاده كنيد.

تقويت اعصاب با پیاز

درمانگران طب آیورودا بر این باورند که پیاز یکی از مفیدترین سبزی‌ها برای پیشگیری از بروز سکته قلبی و مغزی است. از دیدگاه این درمانگران پیاز در هر 3 حالت خام، سرخ شده و پخته می‌تواند از بروز لخته‌های خون در عروق خونی جلوگیری کند‌. تركيب پياز، عدس و اسفناج در این غذای گیاهی ترکیب مناسبی را به وجود می‌آورد که می‌تواند در عین حال که مهم‌ترین فاکتورهای بروز بیماری‌های قلبی مانند رسوب مواد زائد در عروق خونی و تنش‌ها و استرس‌های روزمره را از افرادی که دست‌کم دوبار در هفته از دال عدس پاكتي مصرف کنند به حداقل برساند.

بهبود خون‌سازي با عدس

عدس از جمله حبوبات لطیفی است كه به‌راحتی پخته می‌شود و خواص درماني زيادي دارد. عدس به این دلیل که سرشار از آهن است یکی از پرخاصیت‌ترین موادغذایی برای افراد کم‌خون و مادران شیرده محسوب می‌شود. درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درمان به دختران و زنان جوان توصيه مي‌كنند كه در هفته یک تا دوبار يك فنجان عدس آبپز را به برنامه غذايي خود اضافه كنند. عدس را بهترین خوراکی برای درمان ناراحتی‌های روده‌ای به ویژه یبوست می‌دانند. در صورتی که عدس را با گوجه‌فرنگی یا آبلیموی تازه مصرف کنید این کار موجب جذب بهتر مواد معدنی و ویتامین‌های عدس می‌شود.

روش پخت عدس

تهيه عدس بسيار ساده و آسان است. براي تهيه عدس بايد آن را درون آب بريزيد و به مدت 20 تا 25 دقيقه روي حرارت بگذاريد. در صورتي كه ظاهر عدس و حفظ شكل آن براي‌تان مهم است بايد مراقب باشيد كه بيش از 20 دقيقه عدس را روي حرارت قرار ندهيد، چراكه جوشيدن بيش از اندازه عدس موجب از بين رفتن شكل ظاهري آن و شكسته شدن دانه‌هاي عدس مي‌شود اما بايد مراقب باشيد هنگام پختن عدس به آن نمك اضافه نكنيد. زیرا افزودن نمك هنگام جوشيدن عدس در آب موجب جذب مقدار بيشتري نمك شده و علاوه بر اين، موجب سفت شدن دانه‌هاي عدس و خشك شدن آن مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج