۵۶۶۱۸۲
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

غرب در صدد مقابله‌به‌مثل سایبری با روسیه

رئیس سابق ستاد ارتباطات دولت انگلیس می‌گوید روسیه آشوب سایبری به راه می‌اندازد و باید با این کشور مقابله‌به‌مثل کرد.

وب سایت سایبربان: رئیس سابق ستاد ارتباطات دولت انگلیس می‌گوید روسیه آشوب سایبری به راه می‌اندازد و باید با این کشور مقابله‌به‌مثل کرد.

غرب در صدد مقابله‌به‌مثل سایبری با روسیه

رئیس سابق سازمان جاسوسی ستاد ارتباطات دولتی انگلیس اعلام کرده است که روسیه آشوب سایبری به راه می‌اندازد و در صورتی که بخواهد همچنان به تضعیف نهادهای دموکراتیک غرب ادامه دهد، با این کشور مقابله‌به‌مثل خواهیم کرد. کرملین، اتهامات دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی غرب مبنی بر این که روسیه در حملات سایبری فزاینده به اهداف تجاری و سیاسی دست دارد را رد می‌کند. هک کارزارهای انتخاباتی اخیر در امریکا و فرانسه از جمله اتهاماتی است که به روسیه وارد می‌کنند.

رابرت هانیگان (Robert Hannigan)، رئیس سازمان جاسوسی ستاد ارتباطات دولت انگلیس که به تازگی از کار خود استعفا داد در پاسخ به این پرسش که «آیا مقامات روس تهدیدی برای فرآیند دموکراتیک محسوب می‌شوند؟» گفت: «بله. در فضای سایبر، آشوب‌های بیش از حدی مشاهده می‌شود که ناشی از فعالیت‌های دولت روسیه است.» هانیگان در نخستین مصاحبه بعد از ترک ستاد ارتباطات دولت انگلیس، از این که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اخیرا درباره اقدامات روسیه در فضای مجازی لب به اعتراض گشوده‌اند، اظهار خرسندی کرد.
مکرون در ماه مه گفته بود که خبرگزاری‌های دولتی روسیه در صدد بی‌ثبات ساختن کارزار انتخاباتی او بوده‌اند. رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان نیز اخیرا اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود روسیه تلاش کند بر انتخابات سپتامبر آلمان اثر بگذارد. او گفته بود: «در نهایت، مردم باید با فعالیت دولت روسیه مقابله کرده و نشان دهند که کارهای روسیه پذیرفتنی نیست. حتما نباید انتقام سایبری در میان باشد اما شاید در آینده، این کار اجتناب‌ناپذیر باشد. در حال حاضر می‌توان از ابزارهای تحریم و دیگر تدابیر بهره برد تا خطوط قرمز مشخص شده و بتوان گفت که فلان کار غیرقابل‌قبول است.»

هانیگان نیز اظهار نموده که این اشتباه است که شرکت‌های رسانه‌ای را مجبور کنیم از طریق تعبیه در پشتی، اجازه دسترسی به خدمات محافظت شده با رمزنگاری را به سازمان‌های اطلاعاتی بدهند. او گفت: «بهترین کاری که در زمینه رمزنگاری انتها به انتها می‌توان انجام داد این است که با شرکت‌ها به شیوه‌ای مشارکتی همکاری کنیم تا درباره این مسائل به راه‌حل‌های شفافی برسیم.
تعبیه در پشتی موجب ضعیف شدن سامانه‌ها خواهد شد.» وی همچنین اضافه کرد که دولت‌ها قبل از آن که به سراغ وضع قوانین جدید بروند، باید ببینند کارگروه جهانی مقابله با افراطی‌گری در فضای مجازی که توسط فیس‌بوک (FB.O)، یوتیوب گوگل (GOOGL.O)، توئیتر (TWTR.N) و مایکروسافت (MSFT.O) تأسیس شده، به چه نتایجی دست می‌یابد.

هانیگان افزود: «قانون‌گذاری، آخرین گام صریحی است که باید به سراغش رفت چراکه اگر بخواهیم روراست باشیم باید بگوییم که تعریف افراطی‌گری در قانون کار بسیار دشواری است و می‌توان در دادگاه ساعت‌های طولانی درباره این که آیا یک فیلم خاص از مرز افراطی‌گری رد شده یا خیر، بحث کرد.»

ماه گذشته، آلمان طرحی را تصویب کرد که به موجب آن، شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی، در صورتی که مطالب نفرت‌انگیز را سریعا حذف نکنند، تا میزان پنجاه میلیون یورو (پنجاه و هفت میلیون دلار) جریمه خواهند شد. انگلیس نیز برای مجازات شرکت‌هایی که در حذف محتوای افراطی کوتاهی کنند، طرحی در دست اجرا دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج