جاباما
۵۶۶۲۰۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

جویدن ناخن، از نشانه‎های کمال‌گرا بودن؟

روانشناسان معتقدند جویدن ناخن به خاطر اختلالی است که بدن تمرکزش را از دست می‌دهد و مدام یک کار را تکرار می‎کند اما جویدن ناخن می‏‌تواند چیزی فراتر از استرس شما را نشان دهد. این کار می‌تواند نشان ‎دهد که شما کمال‌گرا هستید.

ایسنا: روانشناسان معتقدند جویدن ناخن به خاطر اختلالی است که بدن تمرکزش را از دست می‌دهد و مدام یک کار را تکرار می‎کند اما جویدن ناخن می‏‌تواند چیزی فراتر از استرس شما را نشان دهد. این کار می‌تواند نشان ‎دهد که شما کمال‌گرا هستید.
جویدن ناخن، از نشانه‎های کمال‌گرا بودن؟

سایت درنگ نوشت: خیلی اوقات برای همه ما پیش آمده که ناخن‌هایمان به لباس یا در گیر کرده و شکسته‌اند. خیلی اوقات بیش از اندازه بلند شدند و جلوه بدی به دستانمان داده‌اند اما بدتر از همه زمانی است که شروع می‌کنیم به جویدن آنها.

عادت جویدن ناخن نه تنها آنها را خراب می‎کند بلکه می‎تواند باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی مانند عفونت و همچنین ترک خوردن و ساییدگی دندان‌ها شود. متاسفانه وقتی هم این عادت را پیدا کنید ترک آن بسیار سخت است.

روانشناسان معتقدند جویدن ناخن به خاطر اختلالی است که بدن تمرکزش را از دست می‌دهد و مدام یک کار را تکرار می‎کند اما جویدن ناخن می‏‌تواند چیزی فراتر از استرس شما را نشان دهد. این کار می‌تواند نشان ‎دهد که شما کمال‌گرا هستید.

محققان آزمایشی روی ۴۸ شرکت‌کننده انجام دادند که نیمی از آنها اختلال تکرار تمرکز بدن را داشتند. آنهایی که کمال‌گرا بودند همیشه مشغول برنامه‌ریزی و اضافه‌کاری بودند و خیلی هم زود ناامید می‎شدند. بعد از آن شرکت‎کنندگان در ۴ موقعیت قرار داده شدند که احساس استرس، ناامیدی، خستگی و آرامش کنند. در اثر ۳ حالت اول آنهایی که کمال‌گرا بودند شروع به انجام عادت‌ها از جمله جویدن ناخن کردند.

محققان معتقدند این عادت به این دلیل نشان دهنده کمال‌گرا بودن فرد است که این افراد به راحتی نمی‎توانند ریلکس باشند و آرامش برقرار کنند. خیلی زود امیدوار و خیلی زود نامید می‏‌شوند. به همین دلیل هم بیشتر از دیگران در معرض جویدن ناخن یا داشتن عادت‎های عصبی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من ترس ونداشتن اعتماد به نفصه

    • بدون نام

      ناخن منبع كثافت و مرضهاي روده اي و عامل أصلي سرطان و معمولا آدم وقتي از خود بي خود ميشود يا از دست كسي يا از موضوعي رنج ميبرد ناخوداگاه ناخن ميجود ،،،،،الان چند سال ميزنند ناخن جويدن خوب است خاك بر سرا،،،،واقعا تاسف بار،،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج