۵۶۶۲۷۸
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

جزییات و تصاویر از ابر خودروی استون مارتین

نزدیک به ۲ سال از اولین باری که استون مارتین و ردبول خبر همکاری برای ساخت یک ابر خودرو را اعلام کردند می‌گذرد و در این ۲ سال خبرهای زیادی درباره این خودرو منتشر شده است، از تغییر اسم آن از RB-۰۰۱ به استون مارتین Valkyrie تا رونمایی از نمونه اولیه مفهومی و کمی دیرتر هم نمونه از تصاویر سه بعدی از طراحی این خودرو خبرهایی بودند که تاکنون درباره آن شنیده‌ایم.

مجله سخت افزار: نزدیک به ۲ سال از اولین باری که استون مارتین و ردبول خبر همکاری برای ساخت یک ابر خودرو را اعلام کردند می‌گذرد و در این ۲ سال خبرهای زیادی درباره این خودرو منتشر شده است، از تغییر اسم آن از RB-۰۰۱ به استون مارتین Valkyrie تا رونمایی از نمونه اولیه مفهومی و کمی دیرتر هم نمونه از تصاویر سه بعدی از طراحی این خودرو خبرهایی بودند که تاکنون درباره آن شنیده‌ایم. اما در جدیدترین اخبار تصاویر کامل‌تر و جزییاتی سرسام آور تر منتشر شده که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم انداخت.
جزییات و تصاویر از ابر خودروی استون مارتین

در تصاویری که به تازگی منتشر شده است نمونه کامل‌تری از والکری را مشاهده میکنیم که به نظر می‌رسد بیشترین شباهت به نمونه‌ای که سال آینده تولید و سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد را دارد. علاوه بر این برای اولین بار تصاویر کاملی از نمای داخل این خودرو نیز دیده می‌شود که در آن شاهد ظاهری کامل شبیه به خودروهای مسابقات حرفه‌ای اتومبیلرانی لمان و یا فرمول ۱ هستیم. صندلی‌های این خودرو مستقیما به کف خودرو متصل شده اند و تنها ۲ حالت مختلف برای صاحبان آنها بسته به قد راننده در نظر گرفته شده که در هنگام خرید می‌توانند انتخاب کنند.
جزییات و تصاویر از ابر خودروی استون مارتین

تمامی جزییات بیرونی این خودرو منعطف به دستیابی به بهترین آئرودینامیک ممکن است زیرا وزن فوق العاده سبک والکری و نیروی رعب آور موتور آن نیاز به نیروی Down force بسیار بالایی دارد تا راننده قادر به کنترل این خودرو در سرعت‌های بالا باشد. برای کاهش وزن این خودرو استون مارتین دست به کارهای اعجاب آوری زده که از جمله آنها استفاده از چراغ‌هایی است که ۳۰ تا ۴۰ درصد سبک‌تر از چراغ‌هایی هستند که اکنون در خودروهای تولیدی این شرکت استفاده می‌شود.
جزییات و تصاویر از ابر خودروی استون مارتین
همچنین خبری از لوگوی فلزی همیشگی روی بدنه نیست و تنها نمادی آلومینیومی به ضخامت 70 میکرون که توسط لیزر تراشیده شده است هویت این خودرو را نمایش خواهد داد، جالب است بدانید ضخامت موی انسان تنها 100 میکرون می باشد.
جزییات و تصاویر از ابر خودروی استون مارتین

ورودی‌های هوا و تونل‌های عبور جریان هوا بخش اعظم طراحی بدنه استون مارتین والکری را تشکیل داده‌اند که از هر زاویه‌ای به این خودرو نگاه کنید چندین مورد از این دالان‌ها را مشاهده خواهید کرد. این تمرکز برای کسب بهترین حالت آئرودینامیک به دلیل حضور موتوری ۱۲ سیلندر با آرایش V شکل است که قادر به تولید نزدیک به ۱۱۳۰ اسب بخار قدرت می‌باشد در حالی که وزن این خودرو نزدیک به ۱۰۳۰ کیلوگرم برآورد شده است.
جزییات و تصاویر از ابر خودروی استون مارتین
چنین ترکیبی نیاز به نیروی فوق‌العاده بالای آئرودینامیکی دارد تا کنترل ماشین میسر باشد و استون مارتین به کمک آدرین نیووی طراح مطرح و نام آشنای تیم فرمول 1 ردبول توانسته رسیدن به نیروی داون فورس معادل 4000 پوند برای این خودرو را امکان پذیر کند.

همانطور که در تصاویر میبینید درهای این خودرو که چندان بزرگ هم نیستند رو به بالا باز می‌شوند تا راننده بعد از خارج کردن پاهای خود از محوطه کابین بتواند به راحتی از خودرو خارج شده و بایستد.
جزییات و تصاویر از ابر خودروی استون مارتین
این تنها یکی از جمله مواردی است که آدرین نیووی و مهندسین استون مارتین بر سر آن مشاجره‌های فراوانی داشته اند زیرا طراحی اولیه نیووی بیشتر متمرکز بر روی آئرودینامیک و کاهش وزن بوده ولی استون مارتین تاکید فراوانی بر راحتی فضای سرنشینان نیز داشته است.
اگرچه همچنان منتظر انتشار جزییات بیشتری درباره این ابر خودروی 3 میلیون دلاری هستیم و اطلاعات کمی که درباره آن در دسترس است چندان خوشایند نیست اما آگاهی از تلاش رقبایی چون مرسدس بنز و بی‌ام‌و و آئودی برای ساخت ابر خودروهایی اینچنین که خودروهای مسابقات اتومبیلرانی را به چالش می‌کشند هیجان بیشتری به این انتظار می‌بخشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضاف

      بگذارند وارد بشه یکشو خریدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج