جاباما
۵۶۶۵۳۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

وکیل همدست زنجانی: موکلین ما بچه‌های نظام‌اند

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با حضور دو متهم پرونده، وکلای مدافع آنها، وکلای شرکت نفت، وکلای بانک مسکن، وکلای سازمان تامین اجتماعی و کارشناسان بانک مرکزی برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با حضور دو متهم پرونده، وکلای مدافع آنها، وکلای شرکت نفت، وکلای بانک مسکن، وکلای سازمان تامین اجتماعی و کارشناسان بانک مرکزی برگزار شد.

دادگاه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ابتدا قاضی مقیسه گفت: امروز سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین باند بزرگ اخلالگران نظام اقتصادی و کلاهبرداری از شرکت نفت و شرکای بابک زنجانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به صورت علنی آغاز می شود.

وی افزود: نماینده دادستان، مهدی شمس و فلاح هروی متهمان پرونده، وکلای مدافع متهمان، وکلای شرکت نفت، وکیل بانک مسکن، وکیل سازمان تامین اجتماعی و کارشناسان بانک مرکز ی در جلسه دادگاه حضور دارند.

قاضی مقیسه با قرائت موادی از قانون آیین دادرسی کیفری بر رعایت نظم جلسه تاکید و رسمیت جلسه را اعلام کرد.

وی یادآور شد: در دو جلسه پیشین به اتهامات مهدی شمس پرداختیم. دفاعیاتش را شنیدیم که البته هنوز ادامه دارد. بر اساس کیفرخواست قرائت شده توسط نماینده دادستان، مهدی شمس در جایگاه حاضر شود و دفاع خود را ارائه دهد.

رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب مجددا اتهامات مهدی شمس را به متهم تفهیم کرد و افزود: افساد فی‌الارض از طریق مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با علم به موثر بودن اقدامات در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مشارکت عالمانه و عامدانه در تشکیل شبکه سازمان یافته برای جعل و استفاده از اسناد مجعول، کلاهبرداری و پولشویی اتهامات نامبرده است.

مهدی شمس متهم ردیف دوم پرونده موسوم به فساد نفتی از ریاست دادگاه خواست تا به یکی از وکلایش اجازه دهد تا چند دقیقه‌ای به جای او دفاع کند.

فلاحتی وکیل متهم ردیف دوم خطاب به ریاست دادگاه گفت: منشاء مشکلات امروز تحریم دشمنان است. اگر تحریم نبود این مشکلات هم نبود. معامله‌ای بین دو شرکت انجام می‌شد، اگر پول ایران بر می‌گشت آیا شاکی وجود داشت؟ آیا مدعی العموم می توانست طرح دعوا کند؟ پس اگر جرمی واقع شده، عدم پرداخت پول است؛ آن هم به دولت اسلامی. اگر پول پرداخت می شد جرمی نبود. اگر وزارت نفت که بنا به قوانین خاص خود عمل می‌کند می توانست در آن دوران عمل کند، نیازی به اصحاب این پرونده نبود.

وی افزود: وزارت نفت قانون خاص خود را دارد، یک شخص نمی‌تواند با دولت معامله کند، باید یک شرکت باشد. آن شرکت از وزارت نفت، نفت بخرد و وجه آن را به دولت بازگرداند. شرکتی از «اچ کی» نفت خریده و پولش را برنگردانده و موضوع فقط موضوع نفت نیست. پول نقدی هم هست که وزارت نفت به برخی متهمین داده یا مصرف جای دیگر شده یا نتوانسته‌اند ماموریت خود را انجام دهند. این چه ربطی به موکلین ما دارد؟ موکلین ما بچه‌های این نظام اند. باندی در میان نیست که همه با هم دست به دست هم دهند و مال بیت المال را تصاحب کنند.

قاضی مقیسه در این هنگام در واکنش به این اظهارات وکیل مدافع مهدی شمس گفت: آقای وکیل قرار نیست شعار بدهید. اینها حزب الهی نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بچه های نظام اگراینهاباشندپس بایدپناه به خدا بردازبزرگانشان

    • بدون نام

      اینها که سرمایه مملکت و بردن.تمام اموالشان باید مصادره بشه.
      سوال.اینها حق الوکاله خودشانه از پول کی پرداخت میکنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج