۵۶۶۵۹۸
۲۹ نظر
۵۰۰۶
۲۹ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر احمدی نژاد: ما دیو شدیم و اصلاح طلبان دلبر!

دولت مستقر در ۹۶ همه توان خود را بکار گرفت و به مدد رسانه های داخل و خارج چهره ای خشن و افراطی از رقیب ارائه کرد که خواهان جنگ و ناامنی و محدود کردن آزادی ها و بدتر شدن اوضاع اقتصادی است و در مناظره ها و سخنرانی ها در مواردی خطوط قرمز نظام و مرزهای اخلاقی به فراموشی سپرده شد و شد انچه که دیدید!

عصر ایران: محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم درباب آسیب شناسی کارزار انتخاباتی اصولگرایان در چند سال اخیر در گفتگو با خبرنگار عصر ایران می گوید.

دولت مستقر در ۹۶ همه توان خود را بکار گرفت و به مدد رسانه های داخل و خارج چهره ای خشن و افراطی از رقیب ارائه کرد که خواهان جنگ و ناامنی و محدود کردن آزادی ها و بدتر شدن اوضاع اقتصادی است و در مناظره ها و سخنرانی ها در مواردی خطوط قرمز نظام و مرزهای اخلاقی به فراموشی سپرده شد و شد انچه که دیدید!

البته پاره ای ضعف ها در جبهه اصولگرایان مزید بر علت شد مانند؛ نداشتن ارتباط وثیق با توده های مردم، عدم ارائه برنامه های اجرایی متقاعد کننده، کم کاری چهره های شناخته شده، ضعف کاندیداها در مناظره ها و ناتوانی در معرفی ابعاد شخصیت کاندیدای نهایی به گونه ای که در یک نظر سنجی یک ماه بعد از انتخابات ۱۰درصد مردم هنوز آقای رئیسی را نمی شناسند!

تصور می کردند جبهه (جمنا) تشکیل شده تا به لطایف الحیل به کاندیداتوری اقای قالیباف برسد و دیگران را وادار به همراهی و تبعیت کند لذا با شک و تردید نظاره گر فعالیت های جبهه مردمی بودند و حتی در هفته پایانی تبلیغات انتخابات که گزینه نهایی غیر از اقای قالیباف شد همچنان فاصله خود را حفظ کردند. در بعضی از استان ها و شهرستانها نیز جبهه مردمی فرصت نیافت که همه فعالان متدین و ولایی را با خود همراه سازد و چه بسا برخی مسئولان از جاذبه و جامعیت کافی برای جلب حداکثری برخوردار نبودند.

اگر نیروهایی ولایی بتوانند با گسترش ارتباطات مردمی و روشنگری و استفاده درست از تریبون ها و رسانه هایی که در اختیار دارند به اکثریت مردم ثابت کنند که در پی جنگ افروزی و تقابل با دنیا نیستند و با روی کار امدن انها وضع معیشتی مردم بدتر نمی شود و آزادی ها مصرح در قانون اساسی محدود نخواهند شد بلکه کاستی ها کاهش خواهد یافت، طبیعی است که نه تنها ۱۶ میلیون رای دهنده به اقای رئیسی بلکه میلیونها نفری که دچار بدبینی و نیز جمعی که مرعوب شدند بتدریج از جریان اصیل و معتقد انقلاب حمایت خواهند کرد. بهرحال بازنگری در برخی از روش ها و نیز جوانگرایی لازمه این تحول است که با تلنگر نتیجه انتخابات خواه ناخواه شاهد این تغییرات خواهیم بود.

موضع گیری فرد یا گروهی خاص درباره هنر و موسیقی موضع جریان اصولگرایی نیست . اما بهرحال معتقدم موثرتر از این مسئله جنگ روانی و تلاش همه جانبه و رسانه ای رقیب بوده است. که خود را رفشته و دلبر اصولگرایان را هیولا جلوه داده است. اما برخی سیاسیون معتقدند هدف وسیله را توجیه می کند و حاضرند از هر ابزاری هر چند نامشروع بهره برداری کنند تا رقیب را منفور و از صحنه خارج کنند و خود به قدرت برسند راه مقابله با این تخریب و آدرس غلط دادن ها، ارتباط گسترده با اقشار مختلف جامعه برای تبیین دیدگاه ها و نیز عملکرد گذشته و برنامه های آینده و پاسخ به شبهات و القاءات است. اشکال کار تاکنون این بوده که فعالیت های روشنگرانه و تبلیغی و تحلیلی اصولگرایان معمولا به اجتماعات نیروهای متدین و حزب اللهی محدود شده است و با گروه های موسوم به خاکستری کمتر تعامل صورت گرفته است مسلم این گونه نقیصه ها باید برطرف شود و این امر میسر نیست مگر با میدان دادن به جوانان خوش فکر، با انگیزه، و پرنشاط که در شهر رویش های مبارک انقلاب هستند و با زبان نسل نو آشنا هستند و درک بهتری از عصر ارتباطات و سرعت تحولات و اقتضائات آن دارند.

در حال حاضر هم اگر رقبای دولت با تابلو مشخص به رصد تحولات بپردازند، دیدگاه ها و نقدها و نیز راهکارهای خود را برای برون رفت از چالش ها و مشکلات مطرح کنند به نفع دولت است و علی القاعده باید استقبال کند و خود این نظارت موجب خواهد شد که دولت ماموریت ها و ظایف خود را بهتر انجام دهد چون می داند کم کاری و اعوجاج سبب میدان دادن به رقیب خواهد شد. بنابراین در مجموع این ایده به نفع کشور خواهد بود و مدیران ارشد بایستی از سعه صدر لازم در این خصوص برخوردار باشند و بجای انگ زدن و متهم کردن رقبا به کارشکنی و طرح ادعای چوب لای چرخ دولت گذاشتن، خود را موظف به پاسخگویی بدانند و انتقاد منصفانه را یک موهبت قلمداد کنند که رشد و توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت. بهرحال اگر در دور اینده منتقدان دولت هم در مسئولیت قرار گرفتند بایستی امادگی مواجهه با رقیب فعال درحوزه های مختلف راداشته باشد.

جریان چپ دچار تجدید نظر طلبی شد و از افکار شبه سوسیالیستی در اقتصاد و ضد امریکایی و ضد سرمایه داری به جریان طرفدار اقتصاد بازار آزاد و تمایل به غرب با مشی لیبرالی تغییر مسیر داد و یا برخی سردمداران راست گرایی به آغوش رقبای خود در غلطیدند و دچار استحاله شدند اما کماکان همان دو طیف اصلی نقش آفرین صحنه سیاسی کشور هستند.

بر این باورم که شورای عالی امنیت ملی در خصوص حصر با لحاظ جمیع جهات از جمله مصالح کشور و منافع ملی و نیز مصلحت اقایان در حصر این مصوبه را در سال ۸۹ گذرانده است. حال که عده ای این سوژه را بهانه ای برای بهره برداری سیاسی، جناحی و انتخاباتی قرار داده انده به انها می گوییم دست از فرافکنی بردارید و از رئیس جمهور که رئیس شورای امنیت ملی است بخواهید در این باره تصمیم بگیرد و یا به دستگاه قضایی موضوع را برای رسیدگی ارجاع دهد و روال قانونی را طی کند. در اینکه نتیجه محاکمه چه می شود بنده فرضیه خاصی در نظر ندارم ولی حدسم این است که اگر محکمه برپا شود نتیجه به کام درخواست کنندگان و مطالبه گران تلخ خواهد شد.

به نظر می رسد که مدیران انقلابی و ساده زیست و پر تلاش دولت نهم و دهم در گسترش عدالت و ارائه خدمات به مردم با سفرهای استانی و پیگیری مجاهدانه موفق تر بوده اند و هر مقدار دولتمردان تحت تاثیر نظام سرمایه داری باشند حمایت انها از محرومان و نگاه عادلانه کم رنگ تر خواهد شد و روز به روز فاصله طبقاتی بیشتر خواهد شد.

در خصوص وزارت ارشاد هم نقدهای جدی وجود دارد که به تعبیر رهبری هم شاهد ضعف در فعالیت های آفندی و ایجابی فرهنگی و هم ضعف در اقدامات پدافندی و نظارتی فرهنگی هستیم به گونه ای که در ماه رمضان امسال و در دیدار با دانشجویان،رهبری از اختلال و نیز تعطیلی دستگاه های فرهنگی سخن گفته و فرمان "اتش به اختیار" در فعالیت های فرهنگی را صادر کردند. مسلما وزارت فرهنگ نیازمند یک تحول اساسی است تا بتواند پاسخگوی خواسته های معقول ارباب فکر و فرهنگ و هنر و انتظارات مردم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خبره شصت تن پولش از جیب کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این وسط,کیا کیف میکنن

    • بدون نام

      شما دیووو نشدین .......دیووووووووووو بودین........

    • بدون نام

      بودين

    • بدون نام

      شما واقعا منافع ملی را نابود کردید. تنها چیزی که برای احمدی نژاد و اطرافیانش اهمیت نداشت ایران و منافع ملی بود

    • بدون نام

      ای کاش دیو بودین.

    • بدون نام

      دد رسانه های داخل و خارج چهره ای خشن و افراطی از رقیب ارائه کرد که خواهان جنگ و ناامنی و محدود کردن آزادی ها و بدتر شدن اوضاع اقتصادی است

      نیست واقعا؟؟؟؟ وزارت شما رو ندیدم؟؟ یادمون نیست؟ درباره هنرو موسیقی نظر بعضی ها نظر جریان اصولگرایی نیست؟؟؟
      ما ندیدیم چطور با فیلمها و کنسرتها برخورد می کردید؟؟
      ما حافظه تاریخی نداریم اما ماهی هم نیستیم.

    • بدون نام

      این مردمی که ازش صحبت میشه و خواسته هاشون کی هستن؟
      مردم ماییم اقای حسینی.. رای مون هم مشخصه. اون قشر خاکستری هم مطمئناااااااا طرفدار شما نیستند خودتونم خوب می دونید.

    • بدون نام

      همتون دیو هستین.

    • بدون نام

      نه بابا از احمد نژاد دلبر تر. جذابتر،رشیدپور، و زیباتر نیست.. دیو ماییم

    • بدون نام

      د..واقعی کسیه که مردم سطحی نگر رو با چیزائی مثل آزادی و اینترنت و شجریان و ... سرگرم میکنه و خودش با رشوه ی ۶۰ میلیون دلاری به توتال منابع مملکتو غارت میکنه..

      پاسخ ها

      • علی

        احسنت

      • بدون نام

        سکوت کن!!با افکار قرون وسطاییت

    • بدون نام

      آقای حسینی حرفای شما کاملا عاقلانه و درست و منصفانه بود
      ولی این جریان چپ و اصلاح طلب تحمل شنیدن حرف درست و حق رو ندارن هرجوری باهاشون حرف بزنی بهشون برمیخوره

    • بدون نام

      آقای وزیر سابق!
      به رآی مردم باید احترام بگذارید

    • بدون نام

      آقای وزیر سابق!
      باید به رآی مردم احترام بگذارید

    • لیلی

      اتفاقا شما دیوی هستید که میخواین در قالب دلبر دلربایی کنید.

    • بدون نام

      مال خدمات بی سابقه ای که اعمال کردید باعث شدید دیو دلبر شه

    • بدون نام

      به والله هنوزم هم اشتباه میزنید هم در مورد انتخابات که دو راه بیشتر نداشتید یا اتکا به عملکرد یا فریب توده عشایر با وعده سه برابری یارانه که با همه سبک و سنگین کردنها جرات گزینه اول رو نداشتید پس سراغ ترفند دیگری رفتید پس این شانزده میلیون با ارفاق فریبکاری نهایت رای شماست اما در مورد حصر که کلا در اشتباه و میدونی نمیشه زخم مردمو نمک پاشید ،فعلا همین

    • Somi

      100 درصد.. شک نکن

    • بدون نام

      اتفاقا دیو خود شما کاسبان تحریم هستین

    • ایمان

      چپ و راست اصول گرا و اصلاح طلب مسخره بازی بیش نیست برای جماعتی که از سیاست چیزی نمی دانند احمدی نژاد ای کاش دیو بود او شیطان مجسم است

    • بدون نام

      لورل و هاری هم خوبه هااااااااا

    • بدون نام

      دیو و دلبر پرفروشترین فیلم دنیا در سال2017

    • بدون نام

      شما سوار موج عوام زدگی شدید و جند صباحی حکومت کردید ولی به لطف گسترش فضای مجازی و افزایش اگاهی مردم، دیگر دروغ گویی و عوام فریبی جواب نمود اگر چه هنوز جهالت و نادانی هنوز کاملا از بین رفته ولی هر روز کم رنگ تر می شود

    • بدون نام

      بصورت کاملا دلبرانه ای سر مردم کلاه میذران ، اینه که ساده لوح ها متوجه این کلاه گشاد نمیشن از روحانیم دل خوشی ندارن منتها تو رودربایسی گیرکردن بندهخداها

    • سعید

      لطف کنید و سرتون را از زیر برف در بیارید شما با انتخاب احمدی نژاد در آن انتخابات پر ز که مرحله اول هاشمی همه را به خدا حواله کرد و مرحله دوم که خودتون باور نکردید بیست و چهار میلیون رای تو اون انتخابات آوردید

    • بدون نام

      شما از جهالت مردم خوب استفاده کردید ولی دیگر تمام شد

    • بدون نام

      ملت هنوز هم نتوانسته شوک اقتصادی که شما درست کردید را هضم کند رقیب شما دلبر نیست اما دیو هم نمیتواند به این سرعت ملتی را فقیر کند

    • رضا ا

      اقای حسینی شما دیو بودید و روزگار مردم را سیاه کردید .ثروت مملکت برباد دادید سفر های استانی بهانه ای برای ..... امار فیلم های توقیف شده شما نشانه عملکرد ضعیف و غیر کارشناسانه شما و سایر دولتمردان در دولت دهم بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج