۵۶۷۲۴۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آغاز دور دوم مذاکرات برگزیت

دور دوم مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در حالی‌ آغاز می‌شود که شکاف میان اعضای کابینه دولت انگلیس درباره راهبرد خروج این کشور از اتحادیه اروپا بالا گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: دور دوم مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در حالی‌ آغاز می‌شود که شکاف میان اعضای کابینه دولت انگلیس درباره راهبرد خروج این کشور از اتحادیه اروپا بالا گرفته است.
دیوید دیویس وزیر برگزیت انگلیس امروز در رأس هیاتی از سیاستمداران انگلیسی، با هدف ادامه مذاکرات خروج کشورش از اتحادیه اروپا برای چهار روز راهی بروکسل شد.
وی قرار است در این دور از مذاکرات پیرامون با سه محور حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، هزینه مالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تعیین تکلیف در رابطه با مرزبندی دو ایرلند درپسابرگزیت گفت وگو کند.
درحالیکه وزارت برگزیت انگلیس خواهان خروج یک‌باره این کشور از اتحادیه اروپاست، اما فیلیپ هاموند وزیر دارایی تأکید دارد که این کشور برای کاهش تبعات منفی اقتصادی ناشی از برگزیت، باید بتدریج از اتحادیه اروپا خارج شود.
هاموند عنوان می‌کند دولت انگلیس باید در باره خروج تدریجی از نهادهای اروپایی به توافق برسد تا روابط تجاری میان شرکت‌های انگلیسی و اروپایی دچار آسیب نشود.
وی دیروز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی BBC گفت: خروج تدریجی از اتحادیه اروپا که ممکن است تا چهار سال طول بکشد، اعتماد را به شرکت‌های تجاری و بازار بازمی‌گرداند.
همین مساله سبب شده است تا طرفداران برگزیت وی را به انجام خیانت در روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا متهم کنند.
روزنامه دیلی تلگراف امروز (دوشنبه) در گزارشی به نقل از یک عضو کابینه انگلیس نوشت: وزارت دارایی اوضاع را به‌هم‌ریخته و می‌خواهد که درروند برگزیت خلل ایجاد کند. به همین خاطر ما بایستی ترزا می را در قدرت نگه‌داریم تا روند خروج کشور از اتحادیه اروپا جریان داشته باشد.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، فیلیپ هاموند طرفداران برگزیت را «دزدان دریایی» می‌پندارد که کشور را برای رسیدن به منافع خود به اسارت کشیده‌اند.
در همین حال لرد لامونت وزیر پیشین دارایی انگلیس دیروز در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز، طرفین را به حفظ شکیبایی دعوت کرد و گفت: ادامه این اختلافات به سود دولت نیست و بسیار خطرناک است. اگر اجماع حاصل نشود، ممکن است کابینه سقوط کند.
دیوید دیویس امروز در بدو ورودش به بروکسل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اکنون زمان کار است و بایستی تلاش کنیم تا مذاکرات با موفقیت پیش برود.'
وی افزود: ماه گذشته مذاکرات خوبی را با اروپا داشتیم و این هفته قرار است وارد جزییات شویم. مساله حفاظت از حقوق شهروندان انگلیسی ساکن اروپا و اروپایی‌های ساکن انگلیس برای من اولویت دارد و باید در این زمینه مذاکره کنیم.
«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس ماه گذشته طرحی را در رابطه با حفاظت از حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس ارائه داد که با عدم استقبال رهبران اروپایی مواجه نشد.
بر اساس این طرح، شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، که بیش از پنج سال در این کشور زندگی کرده‌اند، قادر خواهند بود تا در چارچوب وضع اقامتی جدید، از مزایای نظام بهداشتی و آموزشی انگلیس پس از برگزیت بهره‌مند شوند. با این ‌حال رهبران اروپایی می‌گویند که این طرح، آینده حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس را تضمین نمی‌کند.
بطور کلی ناکامی نخست‌وزیر انگلیس در انتخابات اخیر این کشور و مجموعه شرایط دشوار پیش روی لندن در خروج از اتحادیه اروپا سبب شده است تا مذاکرات «برگزیت» با دست برتر این اتحادیه پیش برود.
میشل بارنیه مذاکره‌کننده ارشد برگزیت از سوی کمیسیون اروپا هفته گذشته طی سخنانی در بروکسل بیان داشت: ما تاکنون ۹ سند در رابطه با خطوط کلی اروپا در رابطه با برگزیت منتشر کرده و موضعمان را مشخص کرده ایم. نیاز داریم که موضع لندن را نیز در رابطه با هر کدام از این موضوعات بدانیم تا رو به جلو حرکت کنیم.
اکثر مردم انگلیس در همه پرسی پارسال به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند. به دنبال آن «ترزا می» در ماه مارس گذشته در نامه ای به دونالد توسک رئیس شورای اروپا تمایل کشورش به خروج از اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

دو طرف دو سال فرصت خواهند داشت تا بر سر جزییات روابط آینده شان پیش از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس ۲۰۱۹ توافق کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج