۵۶۷۳۲۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خبرهایی از موسیقی و تجسمی

ششمین جشنواره موسیقی تک‌نوازان ساز دف از ابتدای مرداد تا نهم شهریورماه در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: ششمین جشنواره موسیقی تک‌نوازان ساز دف از ابتدای مرداد تا نهم شهریورماه در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی این فرهنگسرا، مهدی غلامی - دبیر ششمین جشنواره موسیقی تک‌نوازان - در این‌باره گفت: این دوره از جشنواره در دو رده سنی «الف» (۱۳ تا ۱۹ سال) و رده سنی «ب» (۲۰ سال به بالا) برگزار می‌شود.

او ادامه داد: جشنواره تک‌نوازی دف در سال ۹۶ به‌صورت ملی برنامه‌ریزی شده و مقرر است مراسم اختتامیه این جشنواره نهم شهریورماه با حضور بزرگان موسیقی، نوازندگان و دوستداران موسیقی در بزرگترین سالن همایش کشور (مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید آوینی) برگزار شود.

وی با اشاره به حضور گروه دف‌نوازی جم (یکی از بزرگترین گروه‌های دف‌نوازی ایران) به رهبری رضا دربندی در مراسم اختتامیه این جشنواره، اظهار کرد: همراهی بزرگان دف‌نوازی و مداحی سنندج و همچنین سیدعلاءالدین یاسینی و منصور مرادی بخش دیگری از مراسم اختتامیه است.

وی برگزاری این جشنواره را گامی در راستای ارتقای سطح کیفی ساز دف دانست و افزود: حضور اساتید و مدیران موسیقی در مراسم اختتامیه یکی از خصوصیات بارز این جشنواره خواهد بود که برای نخستین‌بار با حضور بیش از ۱۶۰۰ نفر از هنرمندان و دوستداران موسیقی ایران زمین اجرا خواهد شد.

سیدعلاءالدین یاسینی، حسین رضایی نیا، رضا دربندی، فربد یداللهی، بابک ربوخه و مهدی غلامی به‌عنوان هیئت داوران و آسو نادری، عسل ملک‌زاده، افشین خلج، پیمان سیمانی، زانیار حسامی و علی‌اکبر خادم به‌عنوان هیئت انتخاب در این جشنواره حضور خواهند داشت.

همچنین فراخوان رسمی این جشنواره تا اوایل مردادماه از سوی دبیرخانه اعلام خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۵۵۰۵۸۸۹۴ تماس بگیرند.

رونمایی از وب‌سایت «موزه مجازی و بین‌المللی هنر کودک»

«موزه مجازی و بین‌المللی هنر کودک» با هدف ایجاد پلی ارتباطی میان کودکان جهان با زبان مشترک هنر و برای گسترش صلح در جهان رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجموعه بادبادک، آیین رونمایی از وب‌سایت «موزه مجازی هنر کودک» ۲۷ تیرماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در سالن همایش موزه ملی ایران، با حضور اعضای هیأت مؤسس این موزه و کارشناسان و متخصصان امور کودکان و موزه برگزار خواهد شد.

موزه مجازی و بین‌المللی هنر کودک شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های هنری کودکان است. این نمایشگاه دائمی برای آثار کودکان تا ۱۲ سال، علاوه بر آن اهداف آموزشی و پژوهشی را نیز دنبال می‌کند.

بنا به گفته بنیان‌گذاران، این موزه فرصتی است برای دیدار کودکان از نمونه فعالیت‌های هنری یکدیگر در سراسر دنیا. آثار مربوط به کودکان تا سن ۱۲ سالگی ثبت خواهد شد، این آثار شامل تصویرهای نقاشی، عکس، حجم (D media/ sculpture۳) و... خواهد بود.

امکان برقراری ارتباط میان معلمان و والدین کودک و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی موردی، با موضوعاتی مانند گروه‌های سنی، طول زمان رشد، شاخه‌های هنر و شیوه‌های آموزش، از برنامه‌های اعلام‌شده این موزه است. مخاطبان این موزه علاوه بر کودکان، والدین و مربیان، روانشناسان و پژوهشگران کودک هم هستند. آموزش هنر به کودکان، همکاری با محققان و پژوهشگران حوزه کودک و ارائه نتیجه کار به علاقه‌مندان و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این موزه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج