جاباما
۵۶۷۷۳۱
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

شما زمزمه کنید تا آهنگ ساخته شود!

از این به بعد برای خلق موسیقی نیازی نیست در این زمینه تخصص و تحصیلات خاصی داشته باشید و تنها کافیست آن را در ذهنتان زمزمه کنید تا صدایش را در محیط واقعی بشنوید.

خبرگزاری مهر: از این به بعد برای خلق موسیقی نیازی نیست در این زمینه تخصص و تحصیلات خاصی داشته باشید و تنها کافیست آن را در ذهنتان زمزمه کنید تا صدایش را در محیط واقعی بشنوید.
شما زمزمه کنید تا آهنگ ساخته شود!

به نقل از دیجیتال ترندز، محققان موفق به طراحی رابط کاربری الکتروانسفالوگرافی خاصی شده اند که به افراد امکان می دهد موسیقی محبوبشان را در ذهن نت خوانی کنند و این رابط آنها را به موسیقی واقعی مبدل و پخش کند.

این رابط الکتروانسفالوگرافی قادر به برآورد و درک فعالیت الکتریکی بخش های مختلف مغز و ضبط این فعالیت ها برای پخش و نمایش بر روی کاغذ با بر روی نمایشگر است. پیش از این از رابط های مذکور برای کنترل ذهنی پهپادها، اندام مصنوعی بدن و غیره استفاده شده است.

متخصصان مغز و اعصاب در دانشگاه واشنگتن می گویند این دستاورد بسیار منحصربه فرد است، زیرا از آن می توان برای کمک به رفع اختلالات عصبی افراد هم استفاده کرد.

برای استفاده از این فناوری پوشش خاصی بر روی سر افراد نصب می شود که سیگنال های مغزی را به نوت های موسیقی مبدل می کند. این ابزار قادر به تحلیل دو دسته از سیگنال های مغزی است که مربوط به قشری از مغز می باشند که در حال تعامل با چشم و تفکرات ذهنی می باشد.

صدای موسیقی پخش شده از این طریق به گونه ای است که حضار تصور می کنند چندین آلت موسیقی در حال نواختن است. در جریان استفاده آزمایشی از این فناوری ۱۵ انسان سالم و بالغ از ابزار یاد شده برای خلق نت های موسیقی استفاده کردند، بدون آنکه برای این کار هیچ آموزشی دیده باشند.

اطلاعات فنی مربوط به این تحقیق از آدرس http://journal.frontiersin.org/article/۱۰.۳۳۸۹/fnhum.۲۰۱۷.۰۰۲۱۳/full در دسترس است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج