۵۶۷۷۷۵
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

ادای احترام یونسکو به مریم میرزاخانی

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) با تسلیت درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی به خانواده وی و مردم ایران اعلام کرد این نهاد همراه با سایر جامعه علمی دنیا به این ریاضیدان ایرانی که روز شنبه (۲۴ تیرماه) در سن ۴۰ سالگی درگذشت، ادای احترام می کند.

خبرگزاری ایرنا: سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) با تسلیت درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی به خانواده وی و مردم ایران اعلام کرد این نهاد همراه با سایر جامعه علمی دنیا به این ریاضیدان ایرانی که روز شنبه (۲۴ تیرماه) در سن ۴۰ سالگی درگذشت، ادای احترام می کند.
یونسکو افزود: میرزاخانی در شکل دهی دوباره به ریاضیات به ویژه علم هندسه پیشرو بود. او همچنین الهام بخش زنان جوان سراسر دنیا و مشوقی برای همه کسانی بود که در پی فعالیت در علوم پایه یا ریاضیات هستند.
این تارنما تاکید کرد: امید است که یاد و خاطره وی مشوق زنان جوان باشد تا کلیشه های همیشگی و بی اساس را بشکند. یونسکو به خانواده وی و مردم ایران تسلیت می گوید.
مریم میرزاخانی، ریاضیدان نابغه ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶در شهر تهران است.
میرزاخانی در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ و در زمان تحصیل در دبیرستان، با کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری به المپیاد جهانی ریاضیات در هنگ کنگ و کانادا اعزام شد که در المپیاد ۱۹۹۵ کانادا علاوه بر کسب مدال طلا، حائز بالاترین امتیاز در بین دانش آموزان جهان شد.
این نابغه ریاضی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در دبیرستان فرزانگان تهران، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف به پایان برد.
وی بعد از دریافت مدرک دکترای خود از دانشگاه استنفورد به عنوان استادیار وارد دانشگاه پرینستون شد و پس از مدتی تدریس وارد دانشگاه استنفورد شد. مریم میرزاخانی در سال ۲۰۱۴ به خاطر کار بر «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز است. مدال فلیدز بالاترین مدال در حوزه ریاضیات است.
میرزاخانی پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری سرطان، ۲۴ تیرماه در سن ۴۰ سالگی در یکی از بیمارستان های کالیفرنیای آمریکا دار فانی را وداع گفت.

مارک تسیر لاویگنه رئیس دانشگاه استنفورد در واکنش به درگذشت این نابغه ریاضی ایران و جهان گفت: مریم بسیار زود از پیش ما رفت اما تاثیر وی بر زندگی هزاران زنی که برای دنبال کردن ریاضی و علمی که او منبع الهام شان بود؛ زنده خواهد ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدابیامورزحیف قدرشون ونمیدونیم یک نمونه کوچک

    • شریفی

      خدا رحمت کند این فرشته پاک را...
      واقعا من ناراحت میشوم وقتی میبینم که برخی افراد که خودشان را مسلمان میدانند، از ایشون ایراد میگیرند و به گونه ای رفتار میکنند که انگار نعوذبالله خداوند در ثواب و عقاب افراد با آنها مشورت میکند...
      آیا واقعا در اسلام راستین،افراد اجازه دارند که اینگونه دیگران را قضاوت کنند؟ آن هم فردی که دستش از دنیا کوتاه است...
      کمی به خودمان بیاییم...
      ایشون فردی پاک و فرهیخته بودند و بنا بر گفته آقای مدرسی طباطبایی، ایشون به مذهب،دلبستگی عمیق داشتند...
      روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج