جاباما
۵۶۸۰۲۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

طنز؛ جلوگیری از فرار مغزها به سبک میرسلیم!

جناب آقای میرسلیم به‌تازگي در صفحه توییتر خود سوالی در مورد مریم میرزاخانی مطرح کرده است مبنی بر اینکه «این به اصطلاح المپیاد چیست که موجب نشان شدن جوانان ما نزد بیگانگان و کوچ کردن آن‌ها می‌شود؟». ملاحظه می‌فرمایید؟ کلا ایشان همه چیز زندگی....

احمدرضا كاظمي در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

جناب آقای میرسلیم به‌تازگي در صفحه توییتر خود سوالی در مورد مریم میرزاخانی مطرح کرده است مبنی بر اینکه «این به اصطلاح المپیاد چیست که موجب نشان شدن جوانان ما نزد بیگانگان و کوچ کردن آن‌ها می‌شود؟». ملاحظه می‌فرمایید؟ کلا ایشان همه چیز زندگی برایش جای سوال دارد و یک جورهایی «رنه دکارت» زمان ما محسوب می‌شود! واقعا فقط خدا می‌داند که این بزرگوار وقتی بچه بوده پدر و مادر از دست پرسش‌هایش چه کشیده‌اند! با این روحیه‌ای که من از ایشان می‌بینم بعید می‌دانم آن زمان جواب‌های «لک‌لک»محور برایش قانع کننده بوده باشد و به کمتر از دلايل علمي و آزمايشگاهي بسنده کرده باشد! الان هم که ایشان بزرگ شده همچنان همین خوی پرسشگری افراطی را دارد، جوری که من فکر کنم دکمه‌های «!» و «.» روی کیبورد لپ‌تاپش تاحالا یک بار هم چلانده نشده‌اند و بکر بکر هستند جوری که از شدت انگشت‌منگشت‌ندیدگی باید روغن‌کاری‌شان کرد تا تایپ کنند (به‌جایش دکمه «؟» کاملا اسقاط و مستهلک شده و باید فنرش را عوض کرد). خلاصه که در قاموس ایشان کلا جملات خبری یا حتی تعجبی تعریف نشده‌اند و پشت هرچیزی باید یک علامت سوال گذاشت. مثلا آقای میرسلیم نانوایی برود نمی‌گوید «سلام! یه دونه نون به من بدید!» بلکه می‌گوید «سلام خوبین؟ میشه یه دونه نون به من بدید؟».

بگذریم.... بنده می‌خواهم در راستای سوال ایشان در مورد ماهیت المپیاد، یک پرسش ریشه‌ای‌تر بکنم که با پاسخ دادن به آن می‌توان برای همیشه معضل بزرگ «فرار مغزها» را از بیخ و بن حل کرد! بنده می‌خواهم از مسئولان بپرسم که «این به اصطلاح ریاضی چیست که موجب خوانده شدنش توسط برخی جوانان ما مثل خانم میرزاخانی می‌شود؟ اصلا کلا این به اصطلاح علم و دانش و فرهنگ و هنر چی هستند که جوانان ما را به خود جذب می‌کنند تا خیلی‌های‌شان در این زمینه‌ها پیشرفت کنند و تبدیل به نخبه‌ بشوند که بخواهند در نهایت از کشور مهاجرت کنند؟». شما بیایید درِ دانشگاه‌ها را گل بگیرید، کلاس‌های موسیقی را تعطیل کنید، سینماها را تبدیل به پاساژ کنید، کتاب‌های شعر و سایر آثار هنری را جمع آوری کنید، بنده قول می‌دهم ۲ سال آینده آمار مهاجرت یک هشتم بشود و حتی یک بازیگر، یک دانشمند، یک شاعر و یک خواننده هم ایران را به قصد ادامه تحصیل یا ادامه فعالیت در کشورهای بیگانه ترک نکند و فرهیخته‌ترین مهاجران ‌ما از ایران امثال ندا یاسی باشند نه مریم میرزاخانی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا گل گفتی با این طرز فکر میخوان مملکتم بچرخونن

    • بدون نام

      چرت و بی معنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج