۵۶۸۰۹۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برای امیدها؛ مسیر توکیو از بیشکک می‌گذرد

باز هم طبق روال همه ساله تیم امید ایران با انبوهی از بحران و مشکلات خود را برای موفقیت در این رده سنی آسیا آماده کرد.

ایران ورزشی: باز هم طبق روال همه ساله تیم امید ایران با انبوهی از بحران و مشکلات خود را برای موفقیت در این رده سنی آسیا آماده کرد. عدم هماهنگی تقویم برگزاری این رقابت‌ها با لیگ‌های باشگاهی در غرب قاره آسیا باعث شد تا دود این ناهماهنگی به چشم امیدهای ایران برود، چون برخی باشگاه‌ها از حق قانونی و طبیعی خود بهره بردند و مانع جدایی بازیکنان جوان خود از تمرینات پیش فصل شدند.

با این حال امیرحسین پیروانی و مسوولان فدراسیون فوتبال بعد از رایزنی‌های مکرر امیدوار بودند تیم امید با ترکیبی کامل در بیشکک به مصاف دو رقیب نه چندان مطرح خود برود اما استقلال زیر بار آزاد کردن چهار بازیکن دعوت شده به اردو نرفت تا با غیبت این نفرات و همچنین عدم حضور نام‌های دیگر در لیست ثبت نام شده برای

ای اف سی در آخرین لحظه تنها دو بازیکن به فهرست اضافه شده و تیم امید با ۲۱ بازیکن در بیشکک به مصاف رقبا برود. فهرستی که باعث شد تا پیروانی در چند پست کلیدی با کمبود بازیکن روبه‌رو باشد، بخصوص در پست دفاع میانی.

البته اردوی امیدها در بیشکک قرقیزستان هم با مشکلات دیگری روبه‌رو بود، بخصوص در بحث سخت افزاری و زمین‌های تمرین. امیدهای ایران در این چند روز که در بیشکک اردو زدند در زمین‌هایی تمرین کردند که اصلا کیفیت مناسبی نداشت و باعث شد تا بازیکنان به سختی خواسته‌های تاکتیکی و فنی کادر فنی را اجرا کنند. از آن بدتر اینکه این زمین‌ها درصد مصدومیت‌ها را نیز بالا برد تا نگرانی در میان مربیان امید ایران موج بزند.

امیدهای ایران با تمام این مشکلات عصر امروز در اولین بازی خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا باید مقابل قرقیزستان صف آرایی کنند. جدالی که با توجه به سه تیمی شدن این گروه از اهمیت بالایی در راه صعود برخوردار است. از همین رو دیروز آخرین جلسه تمرینی این تیم در بیشکک برگزار شد تا پیروانی ترکیب اصلی خود را معرفی کند.

به نظر می‌رسد امیرحسین پیروانی بازیکنان ترکیب اصلی خود را انتخاب کرده، البته با مشکلات فراوان. نیما میرزازاد بخت بالایی دارد تا دروازه‌بان تیم امید باشد. دروازه‌بانی که در جام جهانی هم دو بار بازی کرد و البته چندان هم موفق ظاهر نشد. شهاب عادلی هم در اردوی تیم امید حضور دارد. دروازه‌بان نفت تهران که در لیگ برتر هم یک بار بازی کرده است.

برای آرایش بازیکنان خط دفاع، پیروانی دغدغه‌های فراوانی دارد. عارف غلامی در اردو حضور ندارد. مجید حسینی هم با نظر باشگاه استقلال به قرقیزستان نرفت تا در تمرینات این باشگاه حضور داشته باشد. با توجه به آسیب دیدگی هادی محمدی (مدافع تراکتورسازی ) این باشگاه با حضور عارف آغاسی در تیم امید مخالفت کرد تا پیروانی بماند و نیما طاهری که عضو باشگاه ذوب‌آهن است و در جام جهانی نیز سابقه بازی دارد.

برای انتخاب زوج طاهری، پیروانی شاید مجبور شود از سینا خادم پور استفاده کند. هافبک دفاعی نفت تهران که بهترین انتخاب برای بازی در پست دفاع مرکزی است. در دفاع راست پیروانی دغدغه‌ای ندارد. علی شهسواری از گل گهر در این پست حضور دارد. ضمن اینکه صادق محرمی از پرسپولیس هم با توجه به حضور شهسواری شاید یک پست جلو برود و در نقش بال راست بازی کند. دفاع چپ تیم امید مهران درخشان مهر خواهد بود. مرکز خط میانی نیز با استفاده از زوج میلاد سرلک و محمد سلطانی مهر تشکیل خواهد شد. سرلک عضو سپاهان است و سابقه دو، سه فصل بازی در لیگ برتر را داراست. سلطانی مهر هم در سایپا حضور دارد و همراه این تیم دو فصل در لیگ برتر به میدان رفته است.

کمی جلوتر از سلطانی مهر و سرلک، رضا شکاری حضور خواهد داشت. هافبک ۱۹ ساله‌ای که به روستوف رفته تا پیراهن این تیم در لیگ روسیه را بر تن کند. پیروانی امید بسیاری به بازیسازی شکاری دارد تا او تک مهاجم تیم امید که احتمالا امیر روستایی خواهد بود را در موقعیت گل قرار بدهد.

در سمت راست خط میانی و هجومی صادق محرمی به میدان خواهد رفت. برای سمت چپ هم پیروانی ابتدا روی علی قلی زاده نظر دارد و سپس ابوالفضل رزاقپور که در جام جهانی بازی کرده و به تازگی پیراهن پیکان را پوشیده. این ترکیب تیم امید ایران برای بازی مقابل قرقیزستان خواهد بود. البته شاید تغییراتی در آن به‌وجود بیاید اما پیروانی روی این ۱۱ بازیکن نظر دارد تا ترکیب تیم امید را تشکیل بدهند.

امید ایران برای موفقیت مقابل قرقیزستان، با تمام مشکلات پیش رو امید فراوانی دارد و می‌کوشد تا در بازی اول برنده باشد. موفقیتی که می‌تواند فوتبالدوستان ایرانی را امیدوار کند. امیدوار به اینکه تیم امید پس از سال‌ها، نتایج قابل قبولی را رقم بزند و بتواند به‌عنوان قهرمانی آسیا برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج