جاباما
۵۶۸۱۱۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آلودگی هوا ۵۴۹ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: آلودگی هوا ناشی از توفان گرد و خاک از اوایل هفته تاکنون ۵۴۹ نفر از مردم شهرستان های شمال استان (منطقه سیستان) را راهی مراکز درمانی و بیمارستان ها کرد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: آلودگی هوا ناشی از توفان گرد و خاک از اوایل هفته تاکنون ۵۴۹ نفر از مردم شهرستان های شمال استان (منطقه سیستان) را راهی مراکز درمانی و بیمارستان ها کرد.
غلامرضا اربابی اظهار داشت: ۷۰ نفر از مجموع مراجعه کنندگان در این مدت به دلیل مشکلات تنفسی، ریوی، قلبی و چشمی به مراکز درمانی و بیمارستان های منطقه سیستان با توجه به شدت بیماری بستری شدند.
وی افزود: همچنین ۴۷۹ نفر دیگر با توجه به جزیی بودن مشکلات به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.
وی گفت: تمام دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با استقرار تیم های امدادی و کارشناسی در منطقه سیستان آماده خدمات رسانی به مردم خسارت دیده هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به تداوم وزش باد همراه گرد و خاک در منطقه سیستان به رانندگان وسائط نقلیه سبک و سنگین توصیه می شود با رعایت مسائل ایمنی و سرعت مناسب در مسیرهای شمال استان تردد کنند.
اربابی گفت: نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه دیگر مسئولان استانی با حضور در شهرستان سیل زده ایرانشهر در حال بازدید از اردوگاه موقت و روند امدادرسانی و منازل تخریبی و اسکان آسیب دیده ها در سیلاب اخیر است.
بارندگی های پراکنده از پنجشنبه هفته گذشته تا اوایل هفته جاری سبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان شد.
نیروهای امدادی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه برای خدمات رسانی و رفع مشکلات پیش آمده از جمله قطعی ارتباطات جاده ای، خسارت به زیرساخت های شهری و تخریب منازل و غیر در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا پایان هفته در شهرهای شمالی استان تداوم دارد.

رضا آزادمنش اظهار داشت: کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مدت دور از انتظار نیست.

وی افزود: حداکثر سرعت باد در 24 ساعت گذشته در شهرهای زابل، هامون و هیرمند در منطقه سیستان به 80 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید افقی نیز به سه هزار متر رسیده است.
هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج