۵۶۸۱۵۵
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

سوابق ۷ کاندیدای نهایی شهرداری تهران

محمد علیخانی عضو منتخب شورای شهر پنجم تهران اسامی ۲۴ نامزد پیشنهادی شهرداری تهران را در کانال تگلرامش منتشر کرد.

پایگاه خبری جماران: صبح امروز شورای شهر تهران در جلسه ای غیر رسمی از میان ۲۴ کاندیدای شهرداری، ۷ نفر را به عنوان گزینه های شهردار انتخاب کردند. گفته شده قرار است هریک از افراد انتخاب شده قرار است تا دو هفته آینده برنامه های خود را به این شورا ارائه دهد.
سوابق  7 کاندیدای نهایی شهرداری تهران

آنچه در ادامه خواهد آمد، خلاصه ای از سوابق هریک از کاندیداهاست:

محمدعلی نجفی: در جلسه صبح امروز شورای شهر، تنها کسی که توانست همه 21 رای را نصیب خود کند، محمدعلی نجفی بود.
در کارنامه محمدعلی نجفی چندین دوره وزارت در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی به چشم می‌خورد. وی از بنیانگذاران حزب کارگزاران سازندگی است و در شورای شهر تهران و هیئت علمی (بازنشسته) دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف سابقه خدمت دارد.
نجفی مرداد سال 1392 به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما موفق نشد از مجلس رای اعتماد بگیرد. وی 26 مرداد سال 1392 از سوی حسن روحانی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد.
نجفی روز پنجشنبه 10 بهمن 1392استعفا داد و این امر مورد موافقت دکتر روحانی رئیس جمهور قرارگرفت. رئیس جمهور در همین روز طی حکمی نجفی را به عنوان مشاور رییس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور منصوب کرد.
در کارنامه اجرایی نجفی همچنین سمت های دیگری نیز به چشم میخورد: مشاور دفتر معاونت نخست وزیر در امور انقلاب(سالهای 57-58)، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان (1359-1360(، وزیر فرهنگ و آموزش عالی در کابینه های شهید باهنر، آیتﷲ مهدوی کنی و مهندس میرحسین موسوی (1360- 1363)،معاون آموزشی و فرهنگی صدا و سیما (1365- 1367)، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در کابینه حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی (1376- 1379) و نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران( 1386-1392)
حسین مرعشی: از دیگر کاندیداهایی که آرای زیادی نصیبش شد، حسین مرعشی بود. مرعشی با 20 رای بعد از نجفی بیشترین رای نصیب خود کرد.
مرعشی از فعالانِ سیاسیِ اصلاح‌طلب است که از اوّلِ انقلاب تا ریاست جمهوریِ محمود احمدی‌نژاد (دولت نهم)، مسئولیت‌های گوناگون را در پروندهٔ خود داراست. مسئولیت‌های او از جهاد سازندگی شروع و به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ختم شد.
مرعشی در کارنامهٔ فعّالیت‌های خود هشت سال استانداریِ کرمان و دو دوره نمایندگیِ مجلس در دوره‌های مجلس پنجم و مجلس ششم را دارد.
در دو سال اول دولت ششم به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی هم رئیس دفتر او بوده‌است. در اواخر دورهٔ چهار سالهٔ مجلس، از طرف سید محمد خاتمی به عنوان رئیسِ سازمان تازه تشکیل یافته میراث فرهنگی و گردشگریمنصوب شد.

او با آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد (دولت نهم) در تیرماه ۱۳۸۴، از ریاستِ سازمانِ میراث فرهنگی برکنار شد و از آن پس به عنوانِ عضوِ ارشدِ و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، همواره از منتقدینِ جدّیِ سیاست‌های محمود احمدی‌نژاد بوده‌است. وی، در انتخاباتِ مجلس هشتم شورای اسلامی در فروردین ماه ۱۳۸۷، به عنوان قائم مقام ائتلاف اصلاح طلبان و رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان تهران انتخاب شد.

الهه کولایی: تنها زنی که نامش در میان فهرست مردانه کاندیدای شهرداری دیده میشود، الهه کولایی است که توانست 16 رای کسب کند. کولایی فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است که در شناسنامه سیاسی خود سابقه عضویت در جبهه مشارکت ایران اسلامی و مجمع زنان اصلاح طلب را دارد.
کولایی همچنین نماینده مردم تهران در مجلس ششم بود. در سابقه او همچنین سمت هایی مانند مشاور گروه تحولات شرق - مرکز تحقیقات استراتژیک، مشاور اداره کل اطلاعات مطبوعات وزارت امور خارجه، نماینده دانشگاه تهران در کمیسیون بانوان استان تهران، عضو گروه مشورتی مسایل آسیا در معاونت آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، هیات موسس انجمن دوستی ایران و روسیه نیز دیده میشود.

محمدعلی افشانی: استاندار فعلی فارس در میان اعضای شورای شهر تهران 14 رای کسب کرد. افشانی از فعالان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویر احمد و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است که در سابقه مدیریتی خود معاونت استانداری های خوزستان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد، معاونت وزیر آموزش و پرورش و همچنین ریاست ستاد نوسازی مدارس کشور را در کارنامه خود داراست.

حبیب الله بی طرف: وزیر نیروی دولت اصلاحات در رقابت با سایر کاندیداهای شهرداری توانست 12 رای بیاورد. بیطرف سابقه مدیریتی چهار ساله در سمت استانداری یزد، پنج سال در سمت معاونت وزیر نیرو و هشت سال نیز وزیر نیرو در دولت‌های هفتم و هشتم را در کارنامه خود دارد.
در حوزه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی نیز می‌توان به تدریس و عضویت در هیئت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران، عضویت در هیئت امنا دانشگاه یزد، عضویت در کمیته برنامه‌ریزی آموزش‌های علمی-کاربردی وزارت مسکن و شهرسازی و هشت سال مشاور پژوهشگاه نیرو اشاره کرد.
از سوابق اجرایی بیطرف می‌توان به اجرای پروژه‌های بزرگ ملی مانند طرح احداث سد و نیروگاه آبی کارون ۳، اجرای ضوابط و مقررات نظام فنی و اجرایی کشور در حوزه مدیریت پروژه‌های دولتی، همچنین حضور دو دوره در هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و عضویت کنونی در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و ساختمان اشاره کرد.
محمد شریعتمداری: کاندیدای دیگری که توانست 10 رای از 21 رای را نصیب خود کندف محمد شریعتمداری بود. شریعتمداری نیز از اوایل انقلاب سمت های زیادی داشت است.
عضویت در کمیته استقبال از حضرت امام (س)، عضویت در کمیته مرکزی انقلاب اسلامی،جانشینی معاونت امور انقلاب نهاد نخست وزیری از سال 1360، مشارکت در تشکیل وزارت اطلاعات در کنار حضرت آیت الله ری شهری ، قائم مقام وزیر بازرگانی در دولت اول آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله سمت های وی در سالهای اولیه انقلاب اسلامی است.
شریعتمداری همچنین در دو دوره دولت اصلاحات، وزیر بازرگانی بوه است. از دیگر سمت های وی می توان به ریاست کمیسیون مشترک بازرگانی، عضویت در هیات رئیسه فدارسیون فوتبال:
- ریاست مجامع عمومی کلیه شرکتهای مادر وابسته به وزارت بازرگانی، عضو کمیسیون مشترک سه قوه مبارزه با مفاسد اقتصادی، ریاست کمیسیون ماده 1 قانون مقررات صادرات و واردات کشور، ریاست شورای عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور و عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی اشاره کرد.
شریعتمداری همچنین در دولت روحانی به سمت های معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب شد .

محسن مهرعلیزاده: استاندار خراسان در دولت اول اصلاحات توانست تنها 9 رای از 21 رای را کسب کند. محسن مهرعلیزاده، همچنین سوابقی در دولت هشتم به سمت معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی منصوب شد. وی همچنین سابقه شرکت در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه افراد ضعیفی

      اصلاح طلب ها ادم اجرایی ندارند
      فقط به درد این می خورند مثل بچه های لوس غرغر کنند

    • امیر

      همه رو با روسای دولت هفتم .هشتم. یازده و دوازده رو روی هم بذاری یه تار موی قالیباف نمیشن. اینا که کارنامه نیستند اگه یه روز دفاع از وطن تو کارنامشون پیدا شد؟ .اینا از خانواده خودشون هم نمیتوانند دفاع کنند .چه برسه یک ملت.

    • بدون نام

      امیدوارم جناب نجفی انتخاب شوند

    • سید جمشید اوشال

      من در این سوابق شخصی که دارای تجربه اداره شهر تهران را داشته باشد ندیدم ؟
      آیا این آقایان مطمئن هستند که میتوانند تهران را با تمامی مشکلاتش بهتر از قالیباف اداره نماید و کمبودهایی که قالیباف نتوانست آنها را برطرف و و شرایط زیست و خدمات شهری بهبود و از امکانات موجود به بهترین شکل استفاده و بهره وری و صرفه جویی نماید ؟
      این سئوال است از اعضای پنجمین شورای شهر که تا این لحظه بی جواب مانده ؟
      آیا شهر تهران را میشناسید ؟
      آیا ساختار قوانین و اداره شهر تهران را میشناسید ؟
      آیا نقاط قوت و ضعف شهر تهران را میشناسید ؟
      برای اداره شهر و بهره وری از امکانات و بهبود وضعیت شهر و شهروندی چه اهداف و برنامه هایی دارید ؟
      معیارهای شورا برای انتخاب شهردار چیست ؟
      آیا تعهد میدهید با انتخاب شهردار اصلح وضعیت شهر و شهرداری بهتر از امروز شود ؟
      دوستان عزیز در شورا مواظبت کنید تحت تاثیر فشارها نباشید و با سر صبر و حوصله با انتخاب شهردار اصلح آبروی اصلاحات نرود .
      یا علی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج