۵۶۸۲۶۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

این بار مدیری به مردم رَکب زد

مهران مدیری بالاخره اولین فیلم سینمایی اش را ساخت و اکران خصوصی اش را هم برگزار کرد. او حالا یک کارگردان فیلم اولی است با تجربه ای سی ساله در تلویزیون.

روزنامه تماشاگران امروز - زاوش محمدی: مهران مدیری بالاخره اولین فیلم سینمایی اش را ساخت و اکران خصوصی اش را هم برگزار کرد. او حالا یک کارگردان فیلم اولی است با تجربه ای سی ساله در تلویزیون.
مدیری که در ساخت طنزهای نود شبی تجربه زیادی دارد و با آنها حسابی خودش را در دل مخاطبان تلویزیونی جا کرد، حالا با شخصیت اصلی و پای ثابت طنزهای شبانه اش به سینما آمده تا میزان مخاطبان خود را در این عرصه هم محک بزند. حالا سیامک انصاری کاراکتر اصلی فیلمی است که قرار است کل جامعه ایران از رفتار مردم تا مسئولان و حتی بازجوی نیروی انتظامی را به چالش بکشد و از دردهایی بگوید که در جامعه وجود دارند، ولی آنقدر کهنه شده اند که مردم با آنها همزیستی مسالمت آمیز دارند و دیگر کسی از وجودشان ناله ای سر نمی دهد.
این بار مدیری به مردم رَکب زد

مدیری که مدتی است با استندآپ هایش در «دورهمی» هر بار کنایه ای به بخشی از مسئولان می زند و بارها و بارها انتقاد اصلاح طلبان را به جان خریده و به غش کردن به سمت اصولگرایان متهم شده است، حالا در فیلمی که شایعه شده بود در رابطه با جریان حوادث سال ۸۸ روایت می شود، در حقیقت به مردم رَکب زده است. او حتی آنقدر در به چالش کشیدن رفتارهای اجتماعی مردم پیش رفته که برخی می گویند فیلمی علیه مردم ساخته است.
باید دید برند مهران مدیری که این بار هم اول مارکت روی آن سرمایه گذاری کرده و اسپانسرینگش را برعهده گرفته است، نزد مردم چقدر ارزش دارد و آیا می تواند با کمدی اجتماعی خود، در سینمایی که فیلم های کمدی اش یکی پس از دیگری رکورد می زنند، رکوردشکن شود یا نه.

اگر آخر هفته ها قصد تماشای فیلم و سینما رفتن به سرتان بزند و راهی اتوبان حکیم به سمت ستاری شوید، ترافیک سنگین آن جلب توجه خواهدکرد؛ ترافیکی که هر آخر هفته به خاطر پردیس سینمایی- تجاری کوروش به وجود می آید، اما ترافیکی شبیه ترافیک آخر هفته آن هم در روز دوشنبه وسط هفته، حتما باید دلیل خاصی داشته باشد. دلیلی مثل اکران خصوصی اول فیلم سینمایی مهران مدیری «ساعت 5 عصر».

مجری برنامه دورهمی که از نگاه مخاطبان تلویزیون به عنوان بهترین مجری سال ۹۵ انتخاب شده بود، مراسم اکران خصوصی فیلم جدیدش را در پردیس کوروش با حضور مهمانان ویژه و اصحاب رسانه برگزار کرد. وقتی وارد پارکینگ مجموعه شدیم، یک طبقه آن به مهمانان اختصاص داده شده بود و مسیر ویژه ای برای رسیدن به سالن پذیرایی و اکران فیلم فراهم بود. استندی از پوستر فیلم و تبلیغات اسپانسر مهیا بود و مهمان ها یک به یک می آمدند و جلوی آن عکس می گرفتند.
این بار مدیری به مردم رَکب زد

مهران مدیری درباره اکران خصوصی در تاریخ سینمای ایران است و هنرمندی نیست که اینجا نباشد.

95 درصد هنرمندان عرصه های مختلف برای این اکران حضور دارند.

مدیری که نمی توانست از همه مهمانان مراسمش نام ببرد، گفت: «از چند نفر باید نام ببرم؛ از جمله دکتر نوبخت، بهمن فرمان آرا، حسین علیزاده، همایون شجریان. کاش حال استاد بزرگ، استاد شجریان، هم خوب بود و اینجا بودند. دست تک تک شما را می بوسم و خیلی ممنون که امشب آمدید. محمود کلاری آمریکا بود و جایش خالی بود و انوشیروان روحانی شیراز بود که فرزندش اینجاست. دوست داشتم علی معلم، افشین یداللهی و عارف لرستانی اینجا باشند که حیف نیستند.»

مهمانان زیادی آمده بودند تا در اولین اکران، فیلم مدیری را ببینند. مراسم با پذیرایی آغاز شد و پس از آن سالار عقیلی، قبل از اکران فیلم، روی صحنه رفت و به همراه گروه «راز و نیاز» دو قطعه از آثارش را اجرا کرد. پس از آن مدیری روی سن رفت و از عوامل فیلم و از مهمانان بابت حضورشان تشکر کرد.

داستان فیلم در سال ۹۲ اتفاق افتاده است و با فضایی مدرن آغاز می شود. مهرداد پرهام (سیامک انصاری) یک وکیل دادگستری است که به تنهایی در شمال شهر تهران زندگی می کند. نامزدش در فرانسه مشغول تحصیل است و او باید برای پرداخت قسط بانکی تا راس ساعت ۵ خود را به شعبه بانک برساند تا خانه اش را از مصادره شدن توسط بانک نجات دهد.
در این میان اتفاقات زیادی برای او می افتد که روند داستان را شکل می دهد و هر کدام نشانگر معضلات اجتماعی و ناهنجاری هایی است که هر روزه ما با آنها سر و کار داریم و شاید برایمان عادی شده است. از حضور و هجمه مردم در مترو برای سوار شدن تا شرایط نامساعد سفرهای درون شهری و بیمارستان های کشور.

مدیری در این فیلم سعی کرده مشاغل و رفتارهای مردم در شرایط و جایگاه های مختلف را به نمایش بگذارد و آنها را به چالش بکشد اما نکته ای که در این میان خط اصلی داستان را شکل می دهد، اتفاقات بد پی در پی برای شخصیت اول فیلم است که البته ماجرا را برای بیننده تکراری و آزاردهنده می کند. به نظر می رسد مدیری پس از سال ها کار در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، این بار می خواسته با یک فیلم کمدی- اجتماعی، حرف هایی که در استندآپ های برنامه دورهمی می زده را به نمایش بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نفهمی مردم را بخودشون نشون دادن هم چاره کار نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج