جاباما
۵۶۸۲۶۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

خطر خاموشی در کمین کشور

روند مصرف برق در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است که در صورت تداوم این رشد صنعت برق را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: روند مصرف برق در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است که در صورت تداوم این رشد صنعت برق را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد.
پیک مصرف برق در روز گذشته برای نهمین بار از مرز پیک سال گذشته عبور کرد و به ۵۲ هزار و ۸۴۸ مگاوات رسید این در حالی است که اوج مصرف برق در تابستان سال گذشته برابر با ۵۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات بوده است.

دو هفته پیش در حالی اوج مصرف برق به ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید که براساس آمارهای موجود قدرت عملی نیروگاه ها در بالاترین حد خود در زمان پیک کمتر از ۶۰ هزار مگاوات است، بنابراین تداوم رشد پیک معنایی جز راه رفتن بر روی لبه تیغ نخواهد داشت.

معاون برق و انرژی در روز گذشته اعلام کرد چنان که بنا باشد در سال آینده نیز ما شاهد چنین رشدی در مصرف برق باشیم می بایست بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده جهت تأمین چنین مصرفی در صنعت برق سرمایه گذاری کرد.

این در حالی است که کل درآمد حاصل از فروش برق در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

قابل تأمل اینکه بیش از ۲۰ هزار مگاوات برق مصرفی در زمان پیک مربوط به وسایل سرمایشی است که ارزش افزوده برای کشور نخواهد داشت و معنایی جز هدر رفت سرمایه ها ندارد.

گفتنی است، میزان کل مبادلات برق در روز گذشته برابر با یک هزار و ۸۷۹ مگاوات بوده که از این میزان سهم صادرات برابر با یک هزار و ۳۰۲ مگاوات، و سهم واردات برابر با ۵۷۷ مگاوات بوده است.

همچنین میزان مصرف برق صنایع در روز گذشته به ۴ هزار و ۲۲ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه روز دوشنبه اندکی کاهش داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جواب ابلهان خاموشیست

    • بدون نام

      کمتر برق صادر کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج