۵۶۹۱۴۱
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

پدیده ای به نام تتلو از منظری دیگر

جریان اصول‌ گرایی به درستی دریافته که با بدنه اجتماعی فاصله گرفته است. از همین رهگذر و به علت عدم ارتباط با آنچه در بستر اجتماعی رخ داده است و نیز فاصله اجتماعی ایجاد شده، این جریان در انتخابات‌های اخیر نتواسته است به نتیجه مطلوب خود برسد.

پروانه سلحشوری در آفتاب یزد نوشت: جریان اصول‌ گرایی به درستی دریافته که با بدنه اجتماعی فاصله گرفته است. از همین رهگذر و به علت عدم ارتباط با آنچه در بستر اجتماعی رخ داده است و نیز فاصله اجتماعی ایجاد شده، این جریان در انتخابات‌های اخیر نتواسته است به نتیجه مطلوب خود برسد.
اکنون کنشگران در عرصه اجتماعی از نظر هنجاری و ارزشی با نسل اول انقلاب در چهل سال پیش تفاوت‌های بسیاری دارند. در طی این سال ها همیشه از طرف حاکمیت مقوله فرهنگ با تغییرات اجتماعی و فرهنگی هماهنگ نبوده است و در راستای این تغییرات، سیاستگذاری نشده است بلکه بیشتر امری دستوری و همواره نگاه از بالا بوده است. اکنون این تفاوت در نگرش ها بروز و ظهور بیشتری یافته است.تتلو یکی از هزاران جوانی است که متفاوت از ما زندگی می کند. در اینجا منظورم از ما، نسلی است که انقلاب هویت و شخصیت او را شکل داده است. اکنون او با بدن تتو کرده و لباس‌های غیرمتعارف در کنار کاندیدای مطرح ریاست جمهوری جریان اصول گرا عکس می گیرد و در جشن آنها حضور پیدا می کند. اصلاح طلبان نیز در این مورد به مذمت این کنش نوین جریان اصول گرایی پرداخته اند.رویکرد من برخلاف سایر همفکران اصلاح طلب، به این تغییر از طرف اصول گرایان، مثبت است.
اصول گرایان به درستی دریافته اند که اگر خواهان بقای این جریان هستند، باید ارتباط خود را با بدنه اجتماعی نزدیک کنند، اما متاسفانه راه را چندان درست نرفته اند، چرا که گزینه مناسبی را انتخاب نکرده اند و تتلو نمونه فهمیده‌ای نیست. تتلو بسیار ناشیانه کامنت می گذارد و با توهین و افترایی که به آتنای کودک کرد، اکنون بسیار از گذشته با مردم دور شده است.به مانند تتلو، بسیاری از جوانان این سرزمین دوست دارند لباسی که خودشان می پسندند بپوشند و حتی تتو کنند، اگر چه خوشبختانه در بین اکثریت جوانان کشورمان این امر چندان مقبول نیست.نکته بسیار مهم و قابل ذکر این است که در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است که هنرمندان و ورزشکاران تیپ‌های متفاوتی از عموم مردم گذاشته باشند، اما تاکنون این امر در کشور ما پذیرفته نشده است و برای یک تتوی بسیار کوچکِ یک ورزشکار بر بازوی خود یا لباس متفاوت، به کمیته انضباطی کشیده می شود و محرومیت و جریمه را بر او اعمال می کنند یا اگر بازیگری لباس متفاوتی در فستیوال‌های هنری بپوشد، جنجال در کشور به پا می شود.
اکنون شاهد این امر هستیم که می گویند تتلوی تتویی توبه کرده است و به جمع یاران اصول گرا پیوسته است. البته ایشان توبه نکرده است، و اصول گرایان هم می دانند، چرا که در هر جای دنیا که بروید همان‌هایی که از طرف ما متفاوت نامیده می‌شوند هم در مجامع رسمی لباس رسمی می پوشند اما تتلو حتی این احترام را به این دوستان نگذاشته بود و با ظاهری که به یک پارتی می رود، در مراسم خبرگزاری فارس نیز شرکت کرده بود.من به این تغییر نگرش اصولگرایان خوشبین هستم و نگاه مثبتی به این موضوع دارم مشروط بر اینکه آن‌ها سایر جوانان که بسیار کمتر از تتلو رفتار متفاوتی نیز دارند را بپذیرند. در این صورت دیگر موسیقی زیرزمینی از کشور ما برچیده می شود، به جوانانی که موسیقی سبک‌های متفاوتی دارند، مجوز داده می‌شود، به هنرمندان احترام گذاشته می شود و در نهایت، دیگر در مراسمات اینگونه کنشگران مذموم واقع نمی شوند.
اگر جریان اصول گرایی به این نتیجه رسیده باشد که بخواهد نسل جوان هنرمند و ورزشکار و سایر جوانان را با ظاهر متفاوتشان بپذیرد، امر مبارکی است. با برگزاری کنسرت‌ها و هر آنچه به شادی مردم مربوط است مثل بازی آب پاشی که جوانان را بپذیرند و دخالتی نداشته باشند امر مبارکی است و بطور حتم برای این جریان، اگر واقعا این تغییرات را پذیرفته باشند، اتفاقات خوبی خواهد افتاد. با پذیرش این نگاه متفاوت به جوانان از طرف جریان اصولگرا، بسیاری از مشکلات عرصه فرهنگ حل خواهد شد. این امر موجب می شود در گذر زمان، جامعه به یک تعادل نسبی برسد و حتی پیش بینی می شود که تیپ‌های غیر متعارف در جامعه کاهش پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      تحلیل آبکی بود.

    • بدون نام

      اصول گراها به خوبی به فقر فرهنگی و عقده های فروخورده اجتماعی مردم پی برده و به همین علت از امثال تتلو استفاده ابزاری می کنند

      پاسخ ها

      • محمد ابراهیمی

        خیلی خوب و جالب بود افرین

    • محمد مهرابي

      نامزد اصولگرایان در سال ۱۴۰۰ اقای تتلو است چی میکشه شورای نگهبان

    • ناصرحاجی سید جواد

      صاحب مقاله کور خونده باانتقام از تتلو بخوادبی بندوباری به جامعه تزریق بشه تتلو با توبه از گذشته میتونه به جامعه متدینین برگرده تتلو همین که با اصلاح طلب ها درافتاده نمونه ای از توبه مقبوله اون بقیه جوانها هم که طالب بازگشت بسوی خوبیها هستند راه توبه تتلو براشون کافیخ

    • بدون نام

      ببخشید کجا نویسنده گفته قصد داره بی بند و باری در جامعه باشه.بعدشم افولگرایان اگه با آنجلینا جولی هم عکس بگیرن بازم دست از جمود فکری خود بر نمیدارن الکی خوش بین نباش

    • بدون نام

      اصول گراها به خوبی به فقر فرهنگی و عقده های فروخورده اجتماعی مردم پی برده و به همین علت از امثال تتلو استفاده ابزاری می کنند ......افرین

    • بدون نام

      تتلی خوب میدونی دیگه جایگاهی بین مردم نداری ....بهتره از کشور خارج بشی .گم و گور شو ..

    • بدون نام

      اصل بد نیکو نگردد آنکه بنیادش بد است
      اصل بد چون گردکان بر گنبد است

      عاقبت گرگ زاده گرگ شود
      گرچه میان آدمیان بزرگ شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج