۵۶۹۲۹۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پایان حمایت سیا از مخالفان سوری

یکی از ژنرال‌های ارتش آمریکا تایید کرد که واشنگتن تصمیم گرفته تا به برنامه سازمان سیا برای تجهیز و آموزش مخالفان به اصطلاح "میانه‌روی" سوری که با دولت دمشق مبارزه می‌کنند، پایان دهد.

خبرگزاری ایسنا: یکی از ژنرال‌های ارتش آمریکا تایید کرد که واشنگتن تصمیم گرفته تا به برنامه سازمان سیا برای تجهیز و آموزش مخالفان به اصطلاح "میانه‌روی" سوری که با دولت دمشق مبارزه می‌کنند، پایان دهد.

ژنرال ریموند توماس، رئیس فرماندهی عملیات ویژه آمریکا گفت: این تغییر سیاست هیچ ارتباطی با بهبود روابط با روسیه ندارد. این تصمیم بر مبنای ارزیابی این برنامه صورت گرفته است.

ژنرال توماس در جریان سخنرانی در نشست امنیتی "آسپن" در کولورادو گفت: دست‌کم تا آنجایی که من مطلع هستم تصمیم برای پایان دادن به این برنامه سازمان سیا قطعا دادن رشوه و باج به روس‌ها نیست.

منابع دولتی ناشناس اخیرا به رسانه‌های مختلف اعلام کرده بودند که این تصمیم برای پایان دادن به این برنامه سیا تا حدودی به خاطر تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای بهبود روابط با روسیه اتخاذ شده است.

براساس گزارشات این تصمیم برای پایان دادن به برنامه "تیمبر سیکامور" سازمان سیا توسط ترامپ در جریان رایزنی با مایک پامپئو، رئیس سازمان سیا و مک مستر، مشاور امنیت ملی‌اش پیش از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در هامبورگ اتخاذ شده است. مقامات آمریکایی تاکید کردند که پایان این برنامه پیش شرطی برای توافق آتش‌بس میان پوتین و ترامپ در حاشیه نشست گروه ۲۰ نبوده است.

ژنرال توماس درباره عملیات‌های ویژه آمریکا گفت: ما پلیس جهان نیستم، در حقیقت ما نوش دارو و علاج تمامی مشکلات نیستیم.

این برنامه مخفیانه سیا برای تجهیز و آموزش "مخالفان میانه‌روی" سوری در سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز شد.

از سوی دیگر، ژنرال توماس تاکید کرد یک روز قبل از آنکه یگان‌های مدافع خلق در سال ۲۰۱۵ با عرب‌های سوری تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه متحد شوند به یگان‌های مدافع خلق دستور داده بود تا شاخه خود را تغییر دهند.

ترکیه یگان‌های کرد مدافع خلق را شاخه‌ای از حزب کارگر کردستان ترکیه موسوم به "پ.ک.ک" می‌داند که در خاک ترکیه اقدامات شورشی به راه انداخته و به شدت از حمایت آمریکا از این گروه انتقاد کرده است.

ژنرال توماس گفت: من در سال ۲۰۱۵ به نگرانی‌های ترکیه نسبت به یگان‌های مدافع خلق رسیدگی کردم و در آن زمان دقیقا به یگان‌های مدافع خلق گفتم که شما باید شاخه خود را تغییر دهید، "به غیر از یگان‌های مدافع خلق دوست دارید که خودتان را به چه عنوانی بنامید؟" این اظهارات من دقیقا یک روز پس از آن مطرح شده بود که آنها خود را به عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کنند.

وی افزود: من فکر می‌کردم که این یک اقدام بسیار عالی و درخشان است که به نوعی دموکراسی را در حق آنها اجرا کنیم اما این مساله به آنها اعتبار اندکی بخشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج