جاباما
۵۶۹۳۵۹
۱ نظر
۵۰۹۰
۱ نظر
۵۰۹۰
پ

با سریع‌ترین هواپیماها‌ی جنگنده‌ی دنیا آشنا شوید (۱)

هر یک از قدرت‌های جهانی می‌خواهند برترین و قوی‌ترین اسکادران‌ها را در اختیار داشته باشند. بنابراین علاوه‌بر خلبانان کارآزموده و بی‌باک، به جنگنده‌های پیشرفته‌ای هم نیاز دارند. در این مقاله و همچنین مقاله بعدی قصد داریم ۱۰ فروند از سریع‌ترین هواپیماهای شکاری دنیا را به شما معرفی کنیم.

وب سایت آی تی رسان - متین نصیری: آنچه در جنگ‌های مدرن امروزه موردتوجه قرار دارد، بهره‌گیری از سلاح‌های پیشرفته است. در این میان هواپیما‌های جنگنده‌ نیز از این قاعده مستثنا نیستند و دنیایی از تکنولوژی‌های محرمانه در پشت پنل قرارگرفته‌اند. هر یک از قدرت‌های جهانی می‌خواهند برترین و قوی‌ترین اسکادران‌ها را در اختیار داشته باشند. بنابراین علاوه‌بر خلبانان کارآزموده و بی‌باک، به جنگنده‌های پیشرفته‌ای هم نیاز دارند.
با سریع‌ترین هواپیماها‌ی جنگنده‌ی دنیا آشنا شوید (1)
در این مقاله و همچنین مقاله بعدی قصد داریم 10 فروند از سریع‌ترین هواپیماهای شکاری دنیا را به شما معرفی کنیم.

10. اف-16 فالکون

با سریع‌ترین هواپیماها‌ی جنگنده‌ی دنیا آشنا شوید (1)

قطعا می‌توان گفت سری اف ایالات‌متحده آمریکا یکی از موفق‌ترین جنگنده‌های موجود در دنیاست. به‌خصوص اف-۵ و اف-۱۴ که اگر خلبان دشمن از این هواپیماهای رعب‌آور جان سالم به در ببرد، شاید تا آخر عمرش هیچ‌گاه در اتاقک خلبان جنگنده خود قرار نگیرد! اما اف-۱۶ نیز توانسته ویژگی‌های خود را به‌خوبی نمایان گرداند. این هواپیما در ابتدا منحصرا برای انجام ماموریت‌های برتر هوایی چون جنگ تن‌به‌تن هوایی ساخته شد، بااین‌حال با به‌روزرسانی‌های صورت گرفته توانست به یک جت چندمنظوره تمام‌عیار تبدیل شود.

9. اف-15 ایگل

با سریع‌ترین هواپیماها‌ی جنگنده‌ی دنیا آشنا شوید (1)

در سال ۱۹۶۷ مک دانل داگلاس جنگنده اف ۱۵ را با ویژگی‌هایی مثال‌زدنی طراحی کرد. این جت در ارتفاع ۱۰ کیلومتری می‌تواند حداکثر سرعتی در حدود ۲۵۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

8. ساب JAS 39 Gripen

با سریع‌ترین هواپیماها‌ی جنگنده‌ی دنیا آشنا شوید (1)

همانند میراژ ۲۰۰۰، این جنگنده نیز تنها از یک پیشرانه استفاده می‌کند و قابلیتی چندمنظوره دارد. ساب، مدل JAS ۳۹ را برای جایگزینی با ۳۵ Darken و Viggen ۳۷ طراحی نمود تا در نیروی هوایی سوئد به‌کار گرفته شود. این هواپیما در سال ۱۹۸۸ اولین پرواز خود را به‌سلامت انجام داد و ۹ سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۷ به جهت عملکرد فوق‌العاده، به نماد کمال در صنعت ساخت جنگنده تبدیل شد.

7. میگ 35

با سریع‌ترین هواپیماها‌ی جنگنده‌ی دنیا آشنا شوید (1)

سری Mikoyan میگ روسیه دقیقا در برابر سری اف ایالات‌متحده قرار می‌گیرد. کارشناسان صنعت هوایی میگ ۳۵ را نسخه تکامل‌یافته میگ ۲۷ Fulcrum می‌دانند. این جنگنده با داشتن سیستم سلاح و رادار پیشرفته یکی از برترین‌ها در نوع خود به‌شمار می‌رود.

6. جی-10

با سریع‌ترین هواپیماها‌ی جنگنده‌ی دنیا آشنا شوید (1)

هرکجا که منفعتی برای چین داشته باشد، بدانید و آگاه باشید که قطعا این عزیزان حضور دارند! چنگدو جی-۱۰ یک جنگنده چندمنظوره با قابلیت انجام عملیات در هر آب و هوایی است. وزن کم، طراحی کانارد و بال عقب دلتا از ویژگی‌های بارز این هواپیمای چینی است. تمامی مراحل ساخت و طراحی جی-۱۰ در شرکت هواپیمایی چنگدو (CAC) انجام‌ شده تا ارتش چین بتواند با خیال راحت و به‌دوراز افشای اطلاعات به نبردهای هوایی خود بپردازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین حسینی

      بهتر هست چون بحث سرعت مطرحه ، برای امکان مقایسه بهتر سرعت دقیق هر پرنده ذکر بشه نه صرفا با رتبه بندی.
      میگ ۲۹ فولکروم هم به اشتباه میگ ۲۷ ذکر شده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج