۵۶۹۴۲۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

منتقدان درباره فیلم جدید نولان چه می‌گویند؟

هفته گذشته اولین واکنش‌ها به جدیدترین ساخته کریستوفر نولان در فضای شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به شدت هم مثبت بود.

آی سینما: هفته گذشته اولین واکنش‌ها به جدیدترین ساخته کریستوفر نولان در فضای شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به شدت هم مثبت بود. شب گذشته و در حالی که تنها دو روز تا آغاز اکران گسترده «دانکرک» باقی مانده، بالاخره نقدهای مفصل و تحسین‌آمیز منتقدانی که به تماشای این فیلم پرهزینه نشسته‌اند منتشر شد. از درام جنگی «دانکرک» به عنوان «شاهکار» و بهترین فیلم سال تا اینجا یاد شده و منتقدان این فیلم را یکی از مدعیان اصلی فصل جوایز دانسته‌اند.

منتقدان باسابقه و سخت‌گیر بسیاری از نشریات دنیا از جمله «گاردین»، «امپایر»، «تلگراف» به فیلم امتیاز پنج ستاره کامل داده‌اند و همچنین منتقدان نشریات امریکایی مثل «هالیوود ریپورتر» و «انترتینمنت ویکلی»، یک‌سره در مدح و ستایش جدیدترین ساخته نولان نوشته‌اند و همگی یک‌صدا بر این باورند کارگردان ۴۶ ساله انگلیسی مقیم امریکا به اوج دوران حرفه‌ایش رسیده است.

گزیده واکنش‌های منتقدان دنیا به فیلم جنگی «دانکرک» را در ادامه دنبال کنید:

ایندیپندنت / کریستوفر هوتن - امتیاز: ۵/۴

به‌رغم خواست درونی‌ام برای تماشای پیام‌هایی عمیق‌تر یا غیرمستقیم‌تر در این اثر، «دانکرک» به طرزی باورنکردنی یک فیلم جسور و هیجان‌انگیز جنگی است. نولان در دوران اوجش به سر می‌برد و چه لذتی دارد تماشای این که او چنین فیلم باشکوه و عظیمی را مقابل دوربین برده است.

گاردین / پیتر برادشا - امتیاز: ۵/۵

نولان از همان آغاز مخاطبش را با آشوب و وحشت محاصره می‌کند و همچنین تصاویر مسحورکننده و صحنه‌های خیره‌کننده فاخر روی پرده عریض ۷۰ میلی‌متری؛ خاصه در آن صحنه‌ای که صف سربازان به داخل دریای خروشان پل می‌زنند و در معرض دید هواپیماهای دشمن قرار می‌گیرند. تصویری که بیانی معمارگون از اشتیاق زوال‌یافته بازگشت به وطن است.

امپایر / نیک دسملین - امتیاز: ۵/۵

نولان به پشتوانه تصاویری با وضوح باورنکردنی، آتش‌بازی و شلیک گلوله‌های واقعی در متن یورشی واقعی بر فراز کانال واقعی انگلیس (کانال مانش)، مخاطب را میخکوب می‌کند. نتیجه نهایی به خلق فیلمی خارق‌العاده انجامیده که به ویژه تماشای آن بر روی ابعاد عظیم پرده آی‌مکس تجربه‌ای بی‌نظیر است.

تلگراف / رابی کالین - امتیاز: ۵/۵

«نجات سرباز رایان» استیون اسپیلبرگ و «خط باریک سرخ» ترنس مالیک قواعد ادغام سینما و جنگ را بازنویسی کردند … تنها وجه تشابه «دانکرک» و دو فیلم یاد شده، در پیروی از سنت ضبط وحشت بی‌پایان و هول واقعی در کنج خلوت رقم خورده است. یک چنین تکلیفی - شاید بیش از هر کار دیگری در سینما - یک فیلمساز را در نقطه اوج توانایی‌های حرفه‌ایش قرار می‌دهد. «دانکرک» اثری منحصربه‌فرد است.

ورایتی / پیتر دبروج

اگرچه موضوع فیلم به مراتب با مواردی مانند «سرآغاز» و «شوالیه تاریکی» متفاوت است اما نتیجه نهایی مثل همیشه مشخص است: «یک فیلم کریستوفر نولانی» - از تعلیق یک تنه و همه جانبه گرفته تا روش پیچیده او برای به بازی گرفتن زمان و مکان - که سیل هوادارانش را برای تماشای دستاورد اخیرش به سالن‌های سینما سرازیر خواهد کرد؛ آن‌هم چه دستاوردی!

ایندی‌وایر / دیوید ارلیک - امتیاز: A

معدود فیلم‌هایی در تاریخ سینما انزوای مطلق ترس و وحشت را به شکلی بسیار محتاطانه به تصویر کشیده‌اند و این‌که تاریخ اغلب به دست کسانی رقم می‌خورد که سعی دارند جان سالم به در ببرند - معدود فیلم‌هایی هم این حقیقت را به عیان‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده‌اند که هر انسان همان اندازه می‌تواند به کشورش خدمت کند که کشورش می‌تواند به تک تک افراد ملتش خدمت کند. اما نولان با تاکیدگذاری بر روی این حقیقت تلخ، ایده‌ای ساده را پیش می‌کشد: ممکن است هر کدام ما در تنهایی و انزوا بمیریم، اما همگی در کنار هم زندگی می‌کنیم.

انترتینمنت ویکلی / کریس ناشاوتی - امتیاز: A

یک فیلم پرهزینه و عمیق که به معنای واقعی «اثری هنری» به شمار می‌رود. همچنین، بی بر و برگرد بهترین فیلم سینمایی سال تا اینجاست.

هالیوود ریپورتر / تاد مک‌کارتی

«دانکرک» یک شاهکار امپرسیونیستی است. احتمالا انتظار شنیدن چنین تعریفی برای‌‌تان دور از ذهن است؛ آن‌هم برای فیلمی پرهزینه که در صف اکران‌های تابستان سینمای سرگرمی روی پرده رفته و توسط یکی از کارگردان‌هایی ساخته شده که جزو غول‌های سینمایی تجاری به شمار می‌رود. اما این‌بار با یک فیلم جنگی کم‌نظیر روبه‌رو هستید؛ فیلمی که ممکن است به ظاهر با بریز و بپاش فراوان ساخته شده باشد اما بیش از هر چیز، نمایانگر لحظه‌های انزوای مطلق و اغلب در خلوت است؛ بسیار فراتر از چشم‌اندازهای صرفا تماشایی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج