جاباما
۵۶۹۴۵۷
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

حمایت از فیلم مدیری با یک تلنگر آرام

بازخوانی رابطه تلویزیون و مهران مدیری در هشت سال اخیر. این گزارش به بهانه موضع ۲۰:۳۰ در قبال حاشیه های اکران خصوصی «ساعت ۵ عصر» تدوین شده و می گوید اگر همکاری دوباره شکل نمی گرفت چه سرنوشتی در انتظار او و فیلمش بود.

روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: بازخوانی رابطه تلویزیون و مهران مدیری در هشت سال اخیر. این گزارش به بهانه موضع ۲۰:۳۰ در قبال حاشیه های اکران خصوصی «ساعت ۵ عصر» تدوین شده و می گوید اگر همکاری دوباره شکل نمی گرفت چه سرنوشتی در انتظار او و فیلمش بود.

پیش درآمد

سال ها مترصد ساخت فیلم سینمایی بود تا این که سال گذشته شرایط برای مهران مدیری مهیا شد و از دیروز «ساعت 5 عصر» اکران عمومی شده است. روز دوشنبه هفته پیش مدیری برای فیلمش مراسم افتتاحیه گرفت و همانطور که می دانید یک مراسم پرچهره با حضور 630 مهمان برگزار شد.

«ساعت ۵ عصر» برای مهران مدیری از جنبه های مختلف اهمیت دارد که یکی از آنها قدرت نمایی در گیشه است. او سال ها در تلویزیون و شبکه خانگی سریال ساخته و محبوبیت کسب کرده است، پس حق دارد حالا که اولین فیلمش را روانه اکران کرده از ذخیره وجاهت خود برای فروش بالا استفاده کند. دعوت از بهمن فرمان آرا، حسین علیزاده، همایون شجریان و... در رونمایی «ساعت ۵ عصر» تمهید رسیدن به چنین هدفی است. از آن سو تلویزیون برای مدیری و فیلمش کم نگذاشته؛ از روز چهارشنبه تیزرهای آن به وفور روی آنتن می رود خب چرا سوژه گزارش بازخوانی رابطه هشت سال اخیر مدیری و تلویزیون شده؟
حمایت از فیلم مدیری با یک تلنگر آرام

حذف از کنداکتور

پیامد قهر شش ساله مهران مدیری و تلویزیون، عدم اختصاص کنداکتور به بازپخش سریال های او بود. یعنی بایکوت مدیری به حذف آثار از داوری جشنواره جام جم محدود نشد و ساخته های او سهمی از آنتن نداشتند. این در حالی است که شبکه های آی فیلم و تماشا راه اندازی شده بودند و برای تنوع آنتن به سریال های مدیری نیاز داشتند. بعد از بازگشت مدیری به تلویزیون، نوبت به بازپخش سریال ها رسید و حتی سریال «مرد هزارچهره» سال 94 بار دیگر روی آنتن شبکه سه رفت.

خاطرتان باشد کمی پیش از پخش این سریال گزارشی نوشتیم و گفتیم: «چرا خبری از «شب های برره» و «مرد هزارچهره» نیست؟ اولی که هیچ وقت بازپخش نداشت؛ دومی هم دو بار پخش شده. حتی در «نسیم نما»ی شبکه نسیم و «خاطره ۳» شبکه سه که بریده ای از سریال ها را پخش می کنند، جایی نداشته اند.» کمی بعد از انتشار گزارش «مرد هزار چهره» در باکس صبحگاهی شبکه سه قرار گرفت اما خب ظاهرا «شب های برره» مطلوب مدیران نیست و علاقه ای برای بازپخش این سریال پرحاشیه ندارند.

موضع ۲۰:۳۰
معمولا افتتاحیه فیلم های جایی در بخش خبری 20:30 ندارند. آیتم کلاکت این بخش خبری، روز پنجشنبه اما خبر رونمایی «ساعت 5 عصر» را پوشش داد: «اکران سراسری نخستین و تنها اثر سینمایی مهران مدیری با عنوان «ساعت 5 عصر» از جمعه آغاز شده است.» این یعنی تلویزیون حواسش به مهران مدیری هست و علاوه بر تیزرهایی که از فیلم او پخش می کند در بخش خبری نیم نگاهی به آن دارد.

بخش دوم خبر که روی آنتن رفت حکم تلنگر آرام تلویزیون به مدیری داشت. در ادامه خبر قبلی این جمله از زبان گوینده شنیده شد: «اما پوشش نامتعارف برخی بازیگران در مراسم اکران خصوصی این فیلم حاشیه هایی را به دنبال داشت.» همزمان تصاویری از برخی بازیگران به شکل فولو روی آنتن رفت که به بیننده ها نشان دهد پوشش ها «واقعا» مشکل داشته. از قضا در یکی از تصاویر، خود مدیری هم بود. آیا اگر رابطه مدیری و تلویزیون مانند سال های بین ۸۸ تا ۹۳ بود، موضع ۲۰:۳۰ در حد یک تلنگر می ماند، سابقه قبلی می گوید: «بله». کدام سابقه؟
حمایت از فیلم مدیری با یک تلنگر آرام

آشتی دوباره

فشارها بر تلویزیون زیاد بود: چرا شرایط بازگشت کمدین محبوبی که در تلویزیون رشد کرد را فراهم نمی کنید؟ شنیده شده برخی مدیران به پشت صحنه سریال خانگی او رفته اند اما جواب مدیری نه بوده. کمی بعد وقتی در ویژه برنامه سال تحویل شبکه سه رو به روی احسان علیخانی نشست، با اشتیاق از تصمیمش گفت و گفت تلویزیون خانه اول اوست. نتیجه اش شد سریال «در حاشیه» و حمایت تمام قد مدیران از او در برابر انتقاد پزشکان و وزیر بهداشت.
هر چند در ادامه زور مدیران نچربید و مدیری مجبور به تغییر مسیر داستان شد و خودش را از جلوی دوربین فصل دوم «در حاشیه» بیرون کشید. تلویزیون نمی خواست مدیری را از دست بدهد و برای جبران سال های دور از او و نیز دلجویی از حواشی «در حاشیه»، برنامه «دورهمی» را در اختیارش گذاشت. مدیری مجری صرف بود و با رفتن مهراب قاسمخانی، نفر اول شد و تجربه ای جدید در کارنامه اش رقم زد. برای تلویزیون هم بیننده زیادی جذب کرد.

حذف از جشنواره جام جم

کمی به عقب برگردیم به سالی که مهران مدیری و تلویزیون بر سر «قهوه تلخ» به بن بست خوردند و تهیه کننده در نهایت تصمیم گرفت سریال را در بازار جدید یعنی شبکه نمایش خانگی توزیع کند. سال ۹۱ اعلام شد جشنواره جام جم در دومین دوره برگزاری بخشی برای داوری آثار طنز در نظر گرفته اما زا سریال های مدیری اسمی نبود. مدیر وقت شبکه سه گفته بود: «ملاک داوران اسم و رسم نبودها ست.»

دبیر جشنواره هم گفته بود: «هر شبکه سهمیه ای دارد که براساس آن آثارش را به جشنواره فرستاده است؛ به علاوه دو کارشناس در کنار مدیر طرح و تامین، مدیر پخش و مدیر شبکه به انتخاب آثار پرداختند تا بهترین آثار هر شبکه را به جشنواره بفرستند.»

اینها اما توجیه است و به راحتی نشانه های دلخوری (انتقام) از مدیری قابل لمس بود. همزمان این سوال مطرح شد که ساخته های مدیری از این سریال هایی مثل نشانی، عکاسخانه، بچه ها نگاه می کنند، بایرام، باغ شیشه ای و... کمتر است؟
حمایت از فیلم مدیری با یک تلنگر آرام

تداوم آشتی

برای مسئولان تلویزیون و مهران مدیری دانستن اینکه تداوم همکاری نتیجه ای دو سر بُرد دارد کار سختی نیست. شبکه نسیم با «دورهمی» رونق بیشتری گرفت و محبوبیت مدیری با این برنامه افزوده شد. در جایگاه این برنامه برای مدیری همین بس که او سال پیش در برنامه «هفت» وقتی گفت از سریال سازی خسته شده، الگوی مطلوبش را «دورهمی» دانست و از آن سو مدیر جدید شبکه نسیم می گوید مدیری به زودی سری جدید این برنامه را خواهدساخت و شبکه تا پایان سال «دورهمی» دارد.

شبکه سه هم در تلاش برای جذب مدیری است و خلاصه زمینه تداوم فعالیت او در تلویزیون مهیا. این را هم می دانیم که شبکه پنج نوروز امسال سریال «شوخی کردم!» او را خرید و پخش کرد. در ابتدای مطلب اشاره کردیم تلویزیون هوای مدیری را دارد و پیش از اکران «ساعت ۵ عصر» به تناوب تیزرهای آن را پخش کرده است. اگر آشتی برقرار نمی شد، آیا مدیری همین وضعیت را می داشت؟ آیا ۲۰:۳۰ به راحتی از کنار پوشش های (به زعم آن منشوری) می گذشت؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیری و آثار جذابش در عرصه طنز ، رامبد جوان و موج شادی و تولید برنامه جدی در عرصه شادی،علیخانی و پرداخت بدون کلیشه به آسیب های اجتماعی،فردوسی پور و نود دقیقه پشت صحنه های فوتبال حرفه ای،رشیدپور و صراحت و صداقت در برنامه سازی ،عموپورنگ و بیش از15سال بدون تکلف جاگرفته در عمق قلب کودکان ایران،فیتیله ای ها و جمعه های فیتیله تعطیلمان،منصور ضابطیان و رادیوهفتی که چراغ شبکه آموزش را چهار سال روشن نگه داشت و ....... اینها همه سرمایه ها و برند های تلویزیون هستند و باید برای حفظشان تلاش کنند نه اینکه به راحتی پشت این برندهای معتبر و معتبر را خالی کنند ،وگرنه دیگر چه گلایه است از اینکه مخاطب ایرانی از برند رسانه خارجی استفاده کند،؟؟؟!!!!!!

      پاسخ ها

      • احسان

        آفرین
        دقیقا...

    • ناشناس

      مدیری قلبمی

    • بدون نام

      تمسخر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج