۵۶۹۴۹۱
۱۶ نظر
۵۵۹۵
۱۶ نظر
۵۵۹۵
پ

اگر کسی به پا‌های شما نگاه می‌کند...

نوع بشر می‌تواند در عرض چند ثانیه دیگران را برآورد کند و فورا تشخیص دهد که آیا آنها جذاب، مورداعتماد و ... هستند یا نه، در واقع انسان در این کار تبحر خاصی دارد!

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: نوع بشر می‌تواند در عرض چند ثانیه دیگران را برآورد کند و فورا تشخیص دهد که آیا آنها جذاب، مورداعتماد و ... هستند یا نه، در واقع انسان در این کار تبحر خاصی دارد!

اما واقعا افراد وقتی سعی دارند یک برآورد فوری انجام دهند،بیشتر به چه چیزی نگاه می‌کنند؟ تحقیقات علمی نشان داده این موضوع بستگی دارد به اینکه آیا آنها به یک فرد به عنوان یک پارتنر بالقوه‌ی رمانتیک نگاه می‌کنند یا یک دوست ساده و معمولی.

محققان کالج ولزلی و دانشگاه کانزاس، حرکات چشمی ۱۰۵ دانشجوی ناهمجنس‌خواه را هنگام تماشای تصاویر مردان و زنان مورد بررسی قرار دادند و از آنها سوال‌هایی در مورد اینکه آیا علاقه‌مند به ملاقات رمانتیک با این افراد غریبه هستند یا اینکه صرفا مایلند دوست شوند، پرسیده شد.
اگر کسی به پا‌های شما نگاه می‌کند...

دانشمندان دریافتند مردان و زنان بسته به نوع رابطه‌ای که به طور بالقوه مایل به برقراری آن هستند، به نواحی مختلفی از بدن نگاه می‌کنند.

آنجلا جِی بانز، یکی از محققان و استادیار دپارتمان روانشناسی در کالج ولزلی می‌گوید: «ما از نظر رابطه‌ی دوستی و رابطه‌ی عاشقانه، تفاوت‌هایی در نحوه‌ی رفتارها میان دو جنس زن و مرد پیدا کردیم که برخی از این تفاوت‌ها مربوط به نواحی از بدن می‌شود که افراد هنگام روبرو شدن با هم، طبق قصدی که در ذهن خود دارند به آن نگاه می‌کنند.»

مردها و زنها وقتی که می‌خواهند فرد مقابل را به عنوان یک دوست بالقوه مورد ارزیابی قرار دهند، از نظر نگاه کردن به بدن، شبیه هم عمل می‌کنند، یعنی هر دو بیشتر به پاهای فرد مقابل توجه دارند. اگر شما به پاهای طرف مقابل‌تان نگاه کنید، این احتمال که در حال برآورد کردن او جهت برقراری یک رابطه‌ی عاشقانه هستید، بسیار کم است. یعنی در واقع این علامت‌ها (نگاه کردن به پاها)، بیانگر ارزیابی جهت رابطه‌ی عاشقانه و رمانتیک نیستند.
اگر کسی به پا‌های شما نگاه می‌کند...

اما از جنبه‌ی نگاه‌های عاشقانه! محققان دریافتند مردها وقتی فرد مقابل خود را از جهت برقراری یک رابطه‌ی عاشقانه برآورد می‌کنند، بیشتر روی میان‌تنه‌ی خانم‌ها متمرکز می‌شوند، در حالیکه زن‌ها بیشتر مایل هستند به صورت مردها دقت کنند. در تحقیقات انجام شده، مردها بیشتر به کمر و باسن زن‌ها توجه داشتند که به تئوری‌های تکامل از نظر قضاوت درباره‌ی سلامت و توانایی تولیدمثل زن‌ها برمی‌گردد.
اما خانم‌ها بیشتر به سر و صورت آقایان توجه دارند که احتمالا به تقارن و تناسب چهره مربوط بوده و نشاندهنده‌ی تناسب اندام و سلامتی است. به هر حال این‌ها شیوه‌هایی هستند که افراد برای کسب اطلاعات معنی‌دار از آنها استفاده می‌کنند. بنابراین به گفته‌ی دانشمندان، اینکه انسان‌ها به کدام قسمت از بدن غریبه‌ها نگاه می‌کنند، مستقیما به هدفی که از ارتباط‌ شان دارند مربوط می‌شود.

محققان از یافته‌های خود در مورد تمرکز مردان روی قسمت کمر و باسن زنان و تمرکز زنان روی صورت مردان تعجب نکردند، چون طبق دانش‌های قبلی و انتظاری بود که داشتند. اما به یک موضوع عجیب هم دست پیدا کردند که باعث شگفتی‌شان شد.
اگر کسی به پا‌های شما نگاه می‌کند...
به گفته‌ی بانز: «ما سوال‌های در مورد اینکه چقدر دوست دارند با فرد مورنظر دوست شوند یا رابطه‌ی عاشقانه برقرار کنند پرسیدیم و به این نتیجه رسیدیم که جواب‌های ارائه شده با یافته‌های ما درباره‌ی نگاه کردن آنها منطبق بود. اما یک استثنا وجود داشت که آنهم مربوط می‌شود به زمانی که مردها برای مدت طولانی به صورت‌ها نگاه می کردند: در واقع آنها به صورت کسی برای یک مدت طولانی نگاه می‌کردند که به او کمتر علاقه داشتند!»

بانز توضیح می‌دهد: «شاید دلیلش این باشد که مردها با نگاه انتقادآمیز به بعضی از صورت‌ها خیره می‌شدند و نگاه کردن برای یک مدت طولانی می‌تواند بیانگر عدم علاقه باشد. انگار یک چیزهایی برای‌شان ناخوشایند است و سعی دارند با خیره شدن آنها را کشف کنند، کمی گیج‌کننده است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ميان تنه:)))))

    • آنا

      ای کاش اشاره میکردید که عکس العمل خانمها به نگاهی که میان تنه !!! را کاوش میکنه چیست. بنظر من خانمها به شدت بدشون میاد غریبه ها بخصوص مردها به کمر و باسن نگاه کنند و چنین مردانی رو برای رابطه طولانی جدی نمیگیرند

      پاسخ ها

      • مریم ارجانی

        good

      • بدون نام

        همه مثل شما خانم نيستند اغلب اونايي كه مي شناسم عمدا طوري لباس مي پوشند كه توجه مردها رو به ميان تنه شون جلب كنند

    • مریم ارجانی

      بعضی مواقع مطالب برعکسی چاپ میکنی ها
      یا
      برداشت خارجیا با ما ایرانیا متفاوته
      به هر حال بهتره نظر کارشناسای خودمونو بزارین نه گزارشات خارجی رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظر کارشناس با تحقیق علمی فرق داره!
        آخه تو ایران کی تحقیق علمی انجام میشه؟ این مطلبی که اینجا نوشته نتیجه یه تحقیقه نه نظر یه کارشناس!

    • بدون نام

      چرند مي گي! قبلا تحقيقات نشون داده مردا براي رابطه ي طولاني مدت به صورت بيشتر اهميت مي دهند و براي رابطه ي فيزيكي موقت به هيكل اهميت مي دهند خانمها هم معياراشون براي ازدواج زياد طاهري نيست و عاقلانه تر برخورد مي كنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مقاله در مورد معیارای ازدواج نیست دوست عزیز؛
        در مورد رفتارهای ناخوداآگاه افراده!اینکه خانمها وقتی به مردی علاقمندند زیاد به صورتش نگاه میکنن معنیش این نیست که معیارشون زیبایی مرد هستش!

    • شیما

      هه:) حالاع میفهمم

    • شیما

      اونای ک جلب توجه میکنن عقده این
      ولی بعضی از دختراع ب خاطر دل پسراع لباس نمیپوشن چون اگ ب دل پسراع بود باید لباس نپوشیم اصن
      واقعا الان کی نگاهاش نقاب دارع کی ندارع :)

    • لیلا

      منم بدم میاد یه پسر به کمرو ... نگاه کنه. وقتی تو خیابون می بینم که به اندام خانومها خیره شدن عصبانی میشم. داشتن اندام مناسب بد نیست ولی صرف اینکه یک خانم با اندامش سنجیده بشه تهوع آوره.

      پاسخ ها

      • توکلی

        شما خیلی خانمید. بخدا همکاری داشتم که لباس کار اداری رو کوتاه و تنگ میکرد تا دیگران از پشت نگاهش کنن. تازه میز کارش رو طوری قرار میداد که رو به راهرو باشه!! تازه متاهل هم بود.

    • درین درین

      بستگی داره ساپورت پوشیده باشه یا چادر. اگه ساپورت که پاها اگه چادر ناچارا صورت :)

    • قزوین

      بستگی به علاقه و زبان بازی دو طرف داره

      پاسخ ها

      • توکلی

        بعضی خانما از نگاه دیگران لذت میبرن. دیدم که میگم.

    • بدون نام

      اقایونی ک ب پا توجه میکنن یا حساسن نشانه ی چیع؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج