جاباما
۵۶۹۵۲۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نفت، قطب سوم تهران در مسیر نابودی کامل

نفتی ها در اولین بازی خود در فصل جدید فوتبالی با ترکیبی جوان وارد میدان شدند، ترکیبی که برای اولین بار از آن استفاده می شد و به نوعی می توان آن را کم ستاره ترین ترکیب این تیم در دوران حضور در لیگ برتر دانست.

ورزش سه: نفتی ها در اولین بازی خود در فصل جدید فوتبالی با ترکیبی جوان وارد میدان شدند، ترکیبی که برای اولین بار از آن استفاده می شد و به نوعی می توان آن را کم ستاره ترین ترکیب این تیم در دوران حضور در لیگ برتر دانست.

با توجه به اتفاقاتی که برای نفتی ها روی داده است این تیم کم کم در حال تبدیل به عجیب ترین تیم ایران است، آنها که پس از جدایی علی دایی دو سرمربی را بالای سر خود دیدند در اولین بازی رسمی خود در فصل فوتبالی پیش رو به میدان رفتند اما چنگی به دل نزدند و نتوانستند آن طور که باید، به بازی بپردازند.

هر آنچه که بود نفتی ها با ترکیبی جدید و تقریبا عجیب در برابر پرسپولیس قرار گرفتند و در نهایت شکست سنگینی را پذیرفتند، هر چند این تیم دیرتر از باقی تیم های حاضر در لیگ برتر فصل یارگیری خود را آغاز کرد اما توانست بازیکنانی را به خدمت بگیرد تا شاید جای جدا شده ها را پر کند، اتفاقی که حداقل در دیدار شب گذشته این تیم برابر پرسپولیس نیفتاد و ترکیب جوان این تیم نتوانست کاری از پیش ببرد.
نکته دیگری که در رابطه با ترکیب تیم نفت به چشم می آید گمنام بودن آن نسبت به سال های اخیر است، با مقایسه ترکیب های ابتدایی این تیم در لیگ های مختلف به این نتیجه می رسیم که تیم فعلی یکی از جوان ترین و البته گمنام ترین هاست و همین موضوع کار این تیم را برای حضور موفق در لیگ هفدهم و لیگ قهرمانان آسیایی سخت می کند.

هر چند در حال حاضر نمی توان کادر مربیان فعلی این تیم را برای حضور روی نیمکت این تیم حتمی دانست اما چه درخشان و تیمش به رهبری این تیم بپردازند و چه مربیان دیگری روی نیمکت این تیم بنشینند می توان حدس زد که چه کار سختی برای هماهنگی بازیکنان متحول شده نفت دارند، بازیکنانی که برخی از آنها در سال های اخیر یا بازی نکردند و یا بازی کمی در میدان حضور داشتند.

در صورتی بخواهیم به مقایسه ترکیبی که در دیدار شب گذشته برای نفتی ها به میدان رفت با ترکیب های این تیم در سال های اخیر بپردازیم به این نتیجه می رسیم نفت مدل لیگ هفدهم از نظر اسم و رسم و تجربه پله ها پایین تر از مدل های دیگر این تیم در فصول اخیر است. آنها در حالی در اولین بازی خود در فصل جدید فوتبالی برابر پرسپولیس رفتند که چهار بازیکن از فصل قبل را در ترکیب خود داشتند.
نفتی ها که در اولین بازی خود باید روز پنجشنبه به مصاف سپیدرود بروند در دیدار سوپر جام برابر پرسپولیسی ها با ترکیب میلاد فراهانی، جهانبخش ذبیحی‌طاهر، حسین جعفری، فرید محمدی‌زاده، امیرحسین فشنگچی، علیرضا عزت‌کرامت، فرشاد هاشمی، علی میرخراط، مجتبی حق‌دوست، آرش شهامتی و عیسی آل‌کثیر با مربیگری حمید درخشان به میدان رفتند.
ستاره ها و قهرمانی جام حذفی

آنها در حالی با این ترکیب در میدان حضور یافتند که اولین بازی خود در لیگ شانزدهم و برابر استقلال را با ترکیب میلاد فراهانی، ایگور پراهیچ، وحید حمدی نژاد، علیرضا عزت کرامت، ایمان مبعلی، میلاد فخرالدینی، رضا علیاری، عباس بوعذار، اکبر صادقی ، ارسلان مطهری و محمد قاضی به بازی پرداختند، البته علی دایی در ادامه بازیکنانی نظیر آندو تیموریان و سجاد شهباززاده را به تیم خود اضافه کرد و در نهایت توانست به عنوان قهرمانی جام حذفی دست پیدا کند، نفتی ها در ابتدای بازی های این فصل نیز تا مرز انحلال پیش رفتند اما در نهایت توانستند هر طور که شده خود را روانه بازی ها کنند و البته در نهایت با سهمیه آسیایی به کار خود پایان دهند.
نفت، قطب سوم تهران در مسیر نابودی کامل
بازیکنان بزرگ قبل از کوچ به پرسپولیس

در لیگ پانزدهم نیز نفتی ها با علیرضا منصوریان در لیگ حضور داشتند، آنها در بازی های این فصل از تیم پرستاره ای بهره می بردند، 4 بازیکن ملی پوش که در ترکیب نفتی ها حضور داشتند را می توان مهمترین دستاورد این تیم در فصول اخیر دانست. آنها در اولین دیدار آن سال با تراکتورسازی تبریز روبرو شدند و با ترکیب علیرضا بیرانوند، سانتوز، سید جلال حسینی، سیامک کوروشی، علیرضا عزت کرامت، وحید حمدی نژاد، سعید لطفی، مهدی شیری، ایمان مبعلی، عیسی آل کثیر، وحید امیری و امیرارسلان مطهری در میدان حضور داشتند، البته نفتی ها بازیکنانی همچون علی قربانی، بوعذار، صادقیان، شیخ ویسی، آرش رضاوند، آلویز نانگ و مومنی را نیز روی نیمکت خود داشتند، نتیجه این تیم حضور در بین پنج تیم بالای جدول رده بود.
نفت، قطب سوم تهران در مسیر نابودی کامل
رویایی ترین سال نفت، ترکیب و نیمکت بدون کم و کسر

اما لیگ چهاردهم نیز یکی از رویایی ترین سال های نفتی ها محسوب می شود، زمانی که هنوز مشکلات مالی سرباز نکرده بود و این تیم در آسیا حضور داشت، اولین سال حضور منصوریان در جمع نفتی ها حضور در جمع مدعیان قهرمانی لیگ برتر و فینال جام حذفی را برای این تیم به همراه داشت، آنها در اولین بازی خود در لیگ چهاردهم با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمدامین حاج‌محمدی، مهدی شیری، وحید حمدی‌نژاد، سیامک کوروشی، علیرضا عزتی،کمال کامیابی‌نیا، مرتضی پورعلی گنجی، حسین ابراهیمی لئوناردو پادوانی، وحید امیری، ایمان مبعلی و غلامرضا رضایی به میدان رفتند، البته آنها بازیکنانی نظیر قربانی، مطهری، ویکروم، بوعذار و ... را نیز روی نیمکت داشتند که در مواقع لزوم اقدام به استفاده از آنها می کردند.
نفت، قطب سوم تهران در مسیر نابودی کامل
آغاز کار جوانان آینده دار

لیگ سیزدهم را می توان آغاز اوج تیم نفت دانست، سالی که این تیم با یحیی گل محمدی توانست به عنوان سومی لیگ برتر و در نهایت سهمیه آسیایی دست پیدا کند، آنها در اولین بازی خود در لیگ سیزدهم در برابر فجرسپاسی به میدان رفتند و توانستند از بازیکنانی نظیر سوشا مکانی ، وریا غفوری ، احمد آل‌نعمه ، وحید حمدی‌نژاد ، امین حاج‌محمد ، حمید بوحمدان ، مرتضی پورعلی‌گنجی ، رسول نویدکیا، مهرداد اولادی، حسین ابراهیمی، محمد نزهتی ، وحید امیری ، رضا نوروزی بازی بگیرند، البته زردپوشان که به دنبال آینده سازی برای خود بودند بازیکنانی نظیر قربانی، مجتبی شیری، کامیابی نیا، کامل، عزتی، بیرانوند، شیخ ویسی را روی نیمکت داشتند و بعدها مرحوم هادی نوروزی را نیز به جمع خود اضافه کردند.
نفت، قطب سوم تهران در مسیر نابودی کامل
آغاز جذب ستاره ها

در سه فصل ابتدایی حضور نفتی ها در لیگ برتر نیز حسین فرکی و منصور ابراهیم زاده عهده دار مسئولیت فنی این تیم بودند، تیمی که بازیکنانی خوبی در خود داشت و توانست در اولین سال های حضور در لیگ برتر موقعیت خود را حفظ کند، آنها در لیگ دوازدهم بازیکنانی نظیر سوشا مکانى، وریا غفورى، هادى شکورى، علیرضا عزتى، باتیستا، وحید حمدى نژاد، مصطفى مهدوى، یعقوب کریمى، ایمان موسوى، مهدى خیرى، مصطفى سیفى، بهمن کامل، امین منوچهری، آل نعمه، رضا نوروزی و میثم حسینی را در ترکیب خود داشتند و توانستند خود را به عنوان یکی از تیم های مدعی بشناسانند.
نفت، قطب سوم تهران در مسیر نابودی کامل
ماندگاری در لیگ با حسین فرکی

در لیگ یازدهم و دهم نیز حسین فرکی تمام تلاش خود را روی باقی ماندن تیم در لیگ برتر گذاشته بود و در نهایت توانست با موفقیت به کار خود پایان دهد. آنها در دو فصل ابتدایی حضور در لیگ برتر بازیکنانی نظیر سوشا مکانی،مارسیو خوزه نارسیو، حمیدرضا فتحی، میثم خسروی، میثم آقابابایی،علیرضا عزتی، خلدون ابراهیم،رضا معقولی، مرتضی پور علی گنجی، محمدحسین مهرآزما، مصطفی مهدوی، یعقوب کریمی، مجتبی زارع، حسین آشنا، سجاد فیض‌اللهی،‌ بهمن طهماسبی را در ترکیب خود داشتند.
نفت، قطب سوم تهران در مسیر نابودی کامل
با مشاهده ترکیب نفتی ها پس از حضور در لیگ برتر می توان به این نتیجه رسید که ترکیب نفتی ها در فصل پیش رو کم ستاره تر از سایر ترکیب های این تیم است و این موضوع با توجه به وضعیت نامساعد این تیم، اوضاع را برای ماندن در لیگ برتر سخت می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج