۵۶۹۵۹۷
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

پلان A استقلال در ليگ هفدهم مشخص شد

استقلال بعد از تابستان پرهياهو و تمرينات فشرده حالا خود را براي ورود به ليگ هفدهم آماده مي‌كند.

خبر ورزشی: استقلال بعد از تابستان پرهياهو و تمرينات فشرده حالا خود را براي ورود به ليگ هفدهم آماده مي‌كند.

فصلي سرنوشت‌ساز براي عليرضا منصوريان و مديران باشگاه زيرا در پي تمام حرف و حديث‌هايي كه پيرامون قراردادهاي پر سر و صدا با بازيكنان جديد و قديم تحمل كردند خوب مي‌دانند با نتيجه گرفتن استقلال مي‌توانند از زير بار اين فشارها خارج شوند از همين‌ رو هر كاري نياز بود انجام دادند تا تيم بهترين شرايط براي كسب نتيجه را داشته باشد. در اين بين عليرضا منصوريان در روزهايي كه انتخاب نفرات مازاد فهرست استقلال به يكي از دغدغه‌هاي بزرگ تبديل شده بود روي انتخاب تركيب و پلان تاكتيكي فصل جديد با دستياران خود به خصوص ميك مك‌درموت به نتيجه نهايي رسيد و تصميم گرفت پلان A استقلال را روي سود بردن از سيستم 2-4-4 باكس ببندد. سيستمي كه در حال حاضر بيشتر باشگاه‌هاي ليگ برتري انگليس و آمريكاي جنوبي از آن بهره مي‌برند و در فوتبال اروپا نيز اندك باشگاه‌هايي هستند كه با در اختيار داشتن پتانسيل لازم از آن بهره مي‌برند.

***
انتخاب پلان A استقلال همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد از ابتدا تا انتها با نظر كلي ميك مك‌درموت ايرلندي بود. كسي كه منصوريان در ابتدا به عنوان بدنساز اما در پايان به عنوان تمرين‌دهنده و دستيار اول به حرف‌ها و ايده‌هاي تاكتيكي‌‌اش اعتماد كرد و اعتقاد دارد مي‌تواند با تفكرات اين مربي خارجي دگرگوني كلي در استقلال ايجاد كند. در سيستم مورد علاقه ميك مك‌درموت كه در زمان حضور او در النصر به عنوان دستيار والتر زنگا نيز در دستور كار اين باشگاه اماراتي قرار مي‌گرفت تيم به شكلي وارد زمين مي‌شود كه در نيمه تهاجمي با چيدمان جالبي روبه‌رو مي‌شود چون زوج‌هاي دو نفره در سه خط شكل و شمايل جالبي را رقم مي‌زند. در سيستم ۲-۴-۴ باكس بيشترين تغييرات در ميانه ميدان خواهد بود؛ جايي كه تيم استفاده‌كننده از اين پلان بايد دو نفر در پست ۶ (هافبك دفاعي) و دو نفر در پست ۱۰ (بازيساز و پلي‌ميكر) در اختيار داشته باشد تا اين زوج‌ها پشت ‌سر دو مهاجم گلزن و تمام‌كننده كه دوندگي بالا و توان حضور در كناره‌هاي زمين به عنوان وينگر چپ و راست را دارند، به ميدان بروند.

***
در پلان A استقلال بعد از تمرينات و اردوي پيش‌فصل عليرضا منصوريان و دستيار ايرلندي تقريباً 11 بازيكن اصلي خود را شناختند. نفراتي كه تقريباً با يك يا دو تغيير در هفته اول اين تيم را مقابل صنعت نفت آبادان همراهي خواهند كرد تا اولين استارت براي قهرماني و روزهاي خوش در ليگ هفدهم زده شود. در سيستم 2-4-4 باكس استقلال درون دروازه سيدمهدي رحمتي به ميدان خواهد رفت. در خط دفاع پژمان منتظري و سيدمجيد حسيني با مصدوميت نفراتي مثل پادواني و مكويان در تركيب اصلي قرار خواهند گرفت، زوجي كه منصوريان اعتقاد دارد هم تجربه دارد هم جواني. در پست دفاع‌هاي كناري در حال حاضر وريا غفوري و ميلاد زكي‌پور انتخاب‌هاي اول هستند مگر اينكه منصوريان بخواهد بر حسب تجربه از وريا روي نيمكت بهره ببرد و خسرو حيدري را در تركيب اصلي به ميدان بفرستند. در اولين باكس نيمه جلويي زمين اما منصوريان روي زوج چشمي- نورافكن حساب باز كرده است به خصوص كه ابراهيمي و باقري مصدوم هستند و شرايط بازي ندارند. در باكس دوم اما انتخاب زوج اصلي كمي سخت بود گرچه در اين باكس انتخاب اصلي را به زوج شجاعيان- جباري اختصاص داد كه اگر هشتِ شاكي استقلالي‌ها نرسد بايد از ميان اسماعيلي و جپاروف يكي وارد ميدان شود.

***
آخرين باكس هم به انتخاب زوج اصلي خط حمله برمي‌گردد كه در اين پست منصوريان سه بازيكن آماده براي حضور در ميدان دارد كه سه زوج مختلف را مي‌توانند تشكيل دهند اما ميك مك‌درموت و خود منصوريان در گام اول به زوج شهباززاده- بيت‌سعيد دل بسته‌اند. بازيكناني كه نه تنها از دوندگي بالايي برخوردار هستند بلكه توان اضافه شدن در مواقع لزوم به كناره‌هاي زمين و ايفاي نقش در پست وينگر را نيز دارند چون در سال‌هاي گذشته همواره در اين پست بازي كرده‌اند. از اين جمع اما ميك مك‌درموت روي چند بازيكن نظرات خاصي دارد تا جايي كه در تمرينات بارها شرح وظايف آنها را گوشزد كرد و مدعي شد همان نكاتي را بايد اجرا كنند كه از آنها خواسته شده است از جمله نورافكن، بيت‌سعيد و شجاعيان. بهره‌‌گيري استقلال از پلان A آن هم در استارت ليگ هفدهم مي‌تواند در آبادان نگاه بسياري را به خود جلب كند چون منصوريان سواي پلان A روي دو پلان تاكتيكي ديگر هم حساب باز كرده چون مهره‌هاي لازم را در اختيار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرامرز زرین

      چه شود...

    • ع. ج

      به امید خدا آماده میشیم برای تماشای یک استقلال دیدنی و بازی های جذابش

    • دانیال

      بابا جون کچل فقط بکش زیرش بلده ببین کی گفتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج