جاباما
۵۶۹۶۵۸
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

نفت تهران؛ در انتظار جادوی «درخشان»

تیم فوتبال نفت تهران ابتدا کارش را با علی کریمی آغاز کرد اما در ادامه کریمی از این تیم جدا شد تا هدایت نفتی‌ها را حمید درخشان به عهده بگیرد. این تیم در دیدار سوپرجام مقابل پرسپولیس با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و شاید بدترین سال فوتبالی‌اش را امسال تجربه کند!

ایسنا: تیم فوتبال نفت تهران ابتدا کارش را با علی کریمی آغاز کرد اما در ادامه کریمی از این تیم جدا شد تا هدایت نفتی‌ها را حمید درخشان به عهده بگیرد. این تیم در دیدار سوپرجام مقابل پرسپولیس با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و شاید بدترین سال فوتبالی‌اش را امسال تجربه کند!

همین حالا که پنج روز تا آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده‌، وضعیت تیم قهرمان جام حذفی فصل گذشته در هاله‌ای از ابهام است و هر روز یک اتفاق جدید در این باشگاه می‌افتد. اختلاف بر سر انتقال باشگاه نفت، بین وزارت نفت و شرکت بهنام پیشرو، این باشگاه قدیمی را تا پای انحلال برد اما با انتخاب علی کریمی به عنوان سرمربی همه امیدوار شدند که نفت نه به روزهای طلایی‌اش بلکه حداقل به روزهای نسبتا خوبش در فوتبال ایران بازگردد. البته علی کریمی در همان ابتدای کار هم به صورت مشروط روی کار آمد و عنوان کرد تا زمانی‌ که مشکلات مالی باشگاه حل نشود با نفتی‌ها قرارداد امضا نمی‌کند.

در آن زمان همه امیدوار بودند که علی کریمی، جادوگر فوتبال آسیا بتواند نفت را سر و سامان دهد. او در همان روزهای اول بازیکنان نامداری که یکی، دو سال است از سطح اول فوتبال کشور دور بودند مانند امین منوچهری، امیرحسین فشنگچی و حمیدرضا علی عسگری را به نفت آورد و پیام صادقیان ستاره پرحاشیه سال‌های گذشته پرسپولیس هم که فصل گذشته در ماشین سازی تبریز توپ زد به خاطر حضور علی کریمی در این تیم به جمع نفتی‌ها پیوست. تمرینات نفت با همین بازیکنان و چند بازیکن تستی آغاز شد و همه امیدوار بودند اما در همان روزهای امیدواری هم می‌شد نگرانی را در چهره جادوگر دید. او پس از هر جلسه تمرین با عرفانیان سرپرست باشگاه جلسه سرپایی نیم ساعته تا یک ساعته برگزار می‌کرد تا مطالبات تیم را از او درخواست کند.

نفتی‌ها که تازه یک ماه است تمریناتشان را آغاز کرده‌اند به هیچ اردوی تدارکاتی نرفتند و تنها در تهران روزگار گذراندند. آن‌ها در نخستین بازی تدارکاتی‌شان به مصاف پاراگ دسته سومی رفتند که با نتیجه ۳ بر یک پیروز شدند. هواداران نمی‌دانستند از این نتیجه راضی باشند یا نه! اما دیدار تدارکاتی بعدی همه را نگران کرد. نفت مقابل ماشین سازی تبریز که به لیگ دسته اول سقوط کرده و همزمان با نفت کارش را آغاز کرد، در دیداری که چیزی برای گفتن نداشت با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. در این دیدار خیلی از بازیکنان با تجربه نفت حتی نتوانستند ۱۵ دقیقه در زمین بازی بمانند و خیلی زود به خاطر کم آوردن از لحاظ بدنی، از زمین بازی بیرون آمدند. همین بازی بود که علی کریمی را به این نتیجه رساند که باید به بازیکنان جوانش بیشتر از بازیکنان با تجربه‌اش امیدوار باشد.

در دیدار بعدی دوستانه آن‌ها به مصاف یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ یک یعنی گل‌گهر سیرجان رفتند که در نهایت با استفاده از بازیکنان جوان و درخشش بازیکن خارجی جدیدشان یعنی سبا تاوادزه با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسیدند. همه پس از این نتیجه به نفت امیدوار شده بودند. علی کریمی پس از این دیدار، لیست نفراتش را برای عقد قرارداد اعلام کرد و باشگاه با آن بازیکنان وارد مذاکره شد و قراردادهایشان را امضا کردند اما ماجرا جایی عجیب شد که خود علی کریمی به دلیل تحقق نیافتن دغدغه‌هایش از طرف مسوولان باشگاه نفت، حاضر به امضای قرارداد با این باشگاه نشد؛ درست دو روز مانده به دیدار سوپرجام مقابل پرسپولیس!

مالکان باشگاه نفت همچنان امیدوار بودند که علی کریمی حاضر به امضای قرارداد با آن‌ها بشود ولی انگار مالکان تاجر و نه چندان فوتبالی نفت با خلقیات جادوگر که قادر به گرفتن تصمیمات غیرقابل انتظار است، آشنا نبودند. علی کریمی رفت! رفت تا در اولین تجربه سرمربی‌گری‌اش شاید بدترین تجربه دوره جدید فوتبالش را نچشد.

این بدترین جای ماجرای نفت فصل ۹۷-۹۶ نبود؛ با رفتن کریمی بازیکنانی مانند پیام صادقیان که به خاطر او آمده بودند از این تیم جدا شدند. مالکان نفت ۲۰ ساعت مانده به دیدار سوپر جام به سراغ حمید درخشان رفتند که یک بار جانشین علی پروین و یک بار جانشین علی دایی در پرسپولیس شده بود. این بار نوبت علی کریمی بود تا درخشان به جایش روی نیمکت بنشیند. با آمدن درخشان، کادر فنی همراه با علی کریمی هم حاضر به همکاری با درخشان نشدند تا شرایط از این هم برای نفت یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بد و بدتر شود. نفت با این شرایط به مصاف پرسپولیس رفت و در شبی که باید گل‌های زیادی دریافت می‌کرد با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

با شرایط اسفناکی که نفت دچارش شده شاید AFC هم مانع حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا شود. AFC تا تاریخ ۹ شهریور به تمام تیم‌های آسیایی فرصت داده تا با پرداخت بدهی‌های‌شان مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. این در شرایطی است که طلبکاران باشگاه نفت، هر روز خواهان مطالبات‌شان هستند و امروز هم برای پیگیری طلب‌شان جلوی وزارت نفت تجمع می‌کنند. باید دید نفتی که جادوگر هم نتوانست برای آن جادو کند با حمید درخشان به کجا می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      وضع نفت رو از این بدتر نکنه معجزه اش پیشکش

    • بدون نام

      مسمومیت ۶۰ نفر و فوت سه نفر بر اثر مشروبات الکلی دست ساز در سیرجان لطفا اطلاع رسانی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج