۵۶۹۷۳۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در انتخاب شهردار تهران بن‌بست وجود ندارد

۷ گزینه شهرداری تهران روز سه‌شنبه معرفی شدند. با این اقدام تا دو هفته دیگر شهردار تهران از میان نامزدهای باقیمانده معرفی خواهدشد. از این منظر احتمال شهردار شدن نجفی بیش از سایرین است، اما اخیرا دکترستاری‌فر و مهندس بی‌طرف اعلام کرده‌اند که اساسا هیچگونه هماهنگی‌ با آنها برای تصدی شهرداری صورت نگرفته است.

روزنامه آرمان: ۷ گزینه شهرداری تهران روز سه‌شنبه معرفی شدند. با این اقدام تا دو هفته دیگر شهردار تهران از میان نامزدهای باقیمانده معرفی خواهدشد. از این منظر احتمال شهردار شدن نجفی بیش از سایرین است، اما اخیرا دکترستاری‌فر و مهندس بی‌طرف اعلام کرده‌اند که اساسا هیچگونه هماهنگی‌ با آنها برای تصدی شهرداری صورت نگرفته است.
به نظر می‌رسد نوعی ناهماهنگی بین برخی از اعضای شورای شهر پنجم وجود دارد. به منظور بررسی ابعاد و پشت‌پرده‌های انتخاب هفت عضو شهرداری تهران، سید‌حسن رسولی، عضو شورای شهر پنجم گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.
از قبل با نامزدهای شهرداری تهران توسط اعضای شورای شهر هماهنگی صورت گرفته بود. یا اینکه هماهنگی به بعد از مشخص شدن۷ نامزد اصلی موکول شده بود؟
درجلسه سه‌شنبه گذشته شورای منتخبان پنجم مقررگردید، هرکدام از ۲۱ عضو این شورا ۷ نفر را به عنوان نامزد اولیه با رای مخفی اعلام کنند. مسئولیت انجام هماهنگی با نامزدهای شهرداری‌تهران به خصوص از حیث اطمینان داشتن به رضایت آنان به خود پیشنهاد دهندگان محول گردید و مقرر شد که دوستان پیشنهاد‌دهنده با تک‌تک افرادی که معرفی می‌کنند، پیشاپیش مذاکره کرده و اطمینان حاصل کنند که اشخاص معرفی شده رضایت به قرارگرفتن در لیست برای تصدی شهرداری تهران را داشته باشند.
با وجود اینکه نام مهندس حجتی در بین گزینه‌های اصلی شهرداری تهران دیده می‌شد چرا نام او در روند انتخاب گزینه‌ اصلی شهرداری تهران نبود؟
هر یک از منتخبان شورای پنجم بعد از مذاکره با گزینه‌های مد نظر خود، به گزینه‌هایی رسیده بود. گزینه اول پیشنهادی بنده آقای مهندس حجتی بود و شخصا به کرات با ایشان مذاکره کردم و از آخرین گفت‌وگو با ایشان به این نتیجه رسیدم که با تاکید و اصرار آقای رئیس جمهور و سایر بزرگان‌کشور بر ماندگاری آقای حجتی در دولت، مطرح کردن نام وی به عنوان نامزد شهرداری به این دلیل که عملیاتی نخواهد شد، مناسب نیست و شخصا به جای ایشان، آقای دکتر نجفی را معرفی کردم.
آقای نجفی اعلام کرده بود در صورتی که جزو گزینه‌های شهرداری تهران باشند، آن را بررسی می‌کند. چگونه با ایشان مذاکره شد تا مجاب به پذیرش نامزدی شهرداری تهران شوند؟
شخصا به اتفاق آقای مسجد جامعی به دفتر آقا نجفی رفتیم و طی یک ملاقات حضوری اطمینان پیدا کردیم ایشان متقاضی شهردار شدن نیست، اما متوجه شدیم چنانچه اجماع بر روی وی حاصل شود مخالفت نخواهد کرد. برخی از دوستان دیگر که قرار بود همین نقش را ایفا کنند، ظاهرا این ماموریت را انجام ندادند و پاره‌ای از سوء تفاهمات پیش آمده به نظر من به این علت است و اگر همه اعضای شورای شهر به تعهدات خود پایبند بودیم، نتیجه بهتری حاصل می‌شد.
در میان گزینه‌های شهرداری تهران، کسی درخواست حضور در بین نامزدهای شهرداری تهران را داشت؟
بله، تعداد دیگری از دوستان به صورت غیر مستقیم و با واسطه اعلام آمادگی کرده بودند که تمایل به حضور در پست شهرداری تهران را دارند. جناب آقای محمد شریعتمداری با یک واسطه به بنده و با واسطه‌ای دیگر به یکی دیگر از اعضای شورای شهر اعلام کاندیداتوری کرده بودند. البته آقای شریعتمداری اعلام کرده بودند با توجه به آمادگی آقای دکتر نجفی تمایلی به حضور در شهرداری تهران ندارند، اما چنانچه اعضای شورای شهر بر او اجماع داشته باشند، این پیشنهاد قابل بررسی است و رد نخواهند کرد.
اما دکتر ستاری‌فر و بی‌طرف طی بیانیه‌ای اعلام کردند از ابتدا نامزد تصدی شهرداری تهران نبوده‌اند!
با برخی دیگر از نامزدهای شورای شهر از جمله دکتر ستاری‌فر نیز توسط یکی دو نفر از اعضای شورای شهر مذاکره صورت گرفت و دکتر ستاری‌فر هم ابتدا مخالف نکردند. در صورتی که اخیرا آقای ستاری‌فر به بنده اعلام کردند که از ابتدا برای حضور در بین نامزدهای پست شهرداری تهران نه تنها اعلام آمادگی نکرده، بلکه مخالفت کرده‌اند. دوستانی‌که آقای دکترستاری‌فر را به عنوان نامزد شهرداری تهران معرفی کردند بر این باور بودند که در مذاکرات صورت گرفته توانسته‌اند آقای ستاری‌فر را مجاب به پذیرش این جایگاه کنند. در مورد مهندس حبیب‌ا... بی‌طرف نیز مانند دکتر ستاری‌فر برخی از دوستان اعلام کرده و مدعی شدند که با او مذاکراتی داشته‌اند و طی این مذاکرات آقای مهندس بی‌طرف نیز نه اینکه مشتاق و متقاضی باشند بلکه این پیشنهاد را رد نکردند.
چرا افرادی را که تمایلی به پذیرش این سمت نداشتند، نامزد شهرداری تهران شدند؟
جهت توضیح به افکار عمومی به خصوص رفع ابهام دوستان اصلاح‌طلب باید اعلام شود که ما منتخبان مردم اعتقاد داشته و داریم که شهردار تهران در تراز مدیران درجه اول کشور تعریف می‌شود و از بین آن دسته از چهره‌های ملی قابل شناسایی و انتخاب است که نه فقط بر اساس خواست و اراده قلبی، بلکه به‌خاطر مسائل ملی حضورش را در این عرصه لازم می‌دانیم. حتی برخی برخلاف میل باطنی وارد این عرصه می‌شدند.
بنده به آقاتی دکتر نجفی عرض کردم، اصلاح‌طلبان در انتخاب نامزد برای شهرداری تهران، نه تنها کمبود ندارند، بلکه مازاد هم دارند، اما ما به دنبال شهرداری در تراز مدیران ارشد کشور هستیم و طبیعتا برای کسب چنین شهرداری نه تنها تمام ظرفیت شورای شهر، بلکه سایر ظرفیت‌های اصلاح‌طلبی در سطح شخصیت‌های بزرگ و احزاب اصلاح‌طلب هم باید به کمک ما بیایند تا بتوانیم که این چهره‌های ارزنده را مجاب کنیم که در راستای کسب منافع ملی وارد این عرصه شوند. از این نظر بین آقایان نجفی، بی‌طرف، مرعشی، ستاری‌فر، شریعتمداری و آخوندی هیچ تفاوتی نیست. به عبارت دیگر اختلاف رای آقایان ستاری‌فر، بی‌طرف با دکتر نجفی و مرعشی به معنای آن نیست که این شخصیت‌ها جایگاه بیشتری در بین اعضای شورای شهر داشتند، بلکه به این معناست که همه اعضای شورا این بزرگان را قبول خواهند کرد.
مهندس بی‌طرف از حضور در انتخابات نهایی صرف نظر کرده‌اند. امکان کناره‌گیری برخی دیگر هم وجود دارد؟ آیا افراد دیگر جایگزین خواهند شد؟

طی فرایندی که تعریف شده پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و دوستان اصلاح‌طلب نگران نباشند و اگر لازم باشد فردی را جایگزین کنند و گرنه از میان شش نفر باقی مانده شهردار تهران انتخاب خواهد شد. برای انتخاب شهردار با بن‌بست مواجه نخواهیم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج