جاباما
۵۶۹۷۹۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

کشف معمای امواج رادیویی مرموز

در ابتدا تصور می‌شد که منشا این امواج رادیویی مرموز ، ستاره‌ای در فاصله ۱۱ سال نوری زمین باشد. اما اکنون دانشمندان به توضیح قانع‌کننده‌تری دست یافته‌اند!

وب سایت گجت نیوز - آرش صابری: در ابتدا تصور می‌شد که منشا این امواج رادیویی مرموز ، ستاره‌ای در فاصله ۱۱ سال نوری زمین باشد. اما اکنون دانشمندان به توضیح قانع‌کننده‌تری دست یافته‌اند!
کشف معمای امواج رادیویی مرموز

همانطور که شاهد بودید، در هفته گذشته انتشار سیگنال های مرموز فضایی از یک ستاره کوتوله قرمز خبرساز شد. ستاره‌شناسان به کمک تلسکوپ‌ رادیویی رصدخانه آرسیبو (Arecibo Observatory) در تاریخ ۱۲ می از انتشار این سیگنال‌ها اطلاع پیدا کردند. اما منشا واقعی این امواج رادیویی مرموز تاکنون در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. اکنون گروهی از دانشمندان با بررسی‌های دقیق‌تر دریافته‌اند که احتمالا چندین ماهواره ساخت بشر در حال ارسال چنین سیگنال‌هایی هستند.

کشف این سیگنال ها و امواج رادیویی مرموز در ابتدا ستاره‌شناسان را حیرت‌زده کرد. شعله‌های خورشیدی می‌توانند چنین سیگنال‌هایی را تولید کنند، اما امواج دریافتی فرکانس متفاوتی را داشتند! اخترشناسان همچنین اظهار کردند که این سیگنال های فضایی مرموز احتمالا توسط سازه‌های ساخت بشر منتشر می‌شوند. اما ساختار این سیگنال‌ها به گونه‌ای بود که تصور می‌شد برای رسیدن به زمین، مسافتی بسیار طولانی را طی کرده باشد.

کشف معمای امواج رادیویی مرموز
سیگنال دریافتی توسط ستاره‌شناسان در رصدخانه آرسیبو (Arecibo Observatory) - با عنوان «سیگنال مرموز» نام‌گذاری شد!

خوشبختانه، ستاره‌شناسان با بررسی‌های دقیق‌تر بر روی این امواج رادیویی مرموز موفق شدند به یافته‌های تازه‌تری دست یابند. اخترشناسان نتایج مشاهدات خود را همراه با سایر محققان موسسات فضایی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و در نهایت به این نتیجه رسیدند که سیگنال مذکور از فضای عمیق منتشر نشده و احتمالا منشا دیگری دارد!
سرانجام با بررسی‌های دقیق‌تر ستاره‌شناسان اعلام کردند که این سیگنال‌ های رادیویی توسط یک یا چند ماهواره در مدارهای جغرافیایی بلند منتشر می‌شود؛ به همین علت است که در ابتدا تصور می‌شد این سیگنال‌ها از سوی یک ستاره منتشر می‌شود! از این جهت باید گفت که ستاره راس 128 (Ross 128) منشا این سیگنال‌های رادیویی نیست، بلکه مجموعه‌ای از ماهواره‌های ساخت بشر در این مسیر مسئول انتشار این سیگنال‌ها هستند.
البته هنوز مشخص نیست که چرا ماهیت این سیگنال به شکلی‌ بود که تصور می‌شد فضایی بین ستاره‌ای را برای رسیدن به زمین طی نموده است! ستاره‌شناسان بر این باورند که احتمالا بازتاب‌های متعدد این سیگنال‌ها، چنین تصور اشتباهی را ایجاد می‌کند.

در نهایت باید گفت این سیگنال نیز همانند سایر امواج رادیویی، به تمدن‌های فرازمینی تعلق ندارد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج