جاباما
۵۶۹۹۱۴
۱۷ نظر
۲۱۱۱۱
۱۷ نظر
۲۱۱۱۱
پ

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

میلیون ها سال از آوارگی اجداد نخستین ما بر روی زمین می گذرد و در این مدت ما اطلاعات زیادی را در مورد آن ها از طریق کشفیات باستانی و مردم شناسی و البته نتیجه گیری های علمی بدست آورده ایم.

وبسایت روزیاتو - حسین علی پناهی: میلیون ها سال از آوارگی اجداد نخستین ما بر روی زمین می گذرد و در این مدت ما اطلاعات زیادی را در مورد آن ها از طریق کشفیات باستانی و مردم شناسی و البته نتیجه گیری های علمی بدست آورده ایم. در این مدت دریافته ایم که ما نسبت به اجدادمان موهای کمتری روی بدن خود داریم، با قامتی راست تر راه می رویم و ترکیب چهره ی ما بهتر شده است. اما آیا فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که تکامل ما انسان ها را باعث شده اند؟ چه عواملی در سازگار شدن ما با شرایط محیطی و دیگر عواملی که زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهند موثر بوده اند؟ در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با واقعیاتی در مورد زندگی انسان های اولیه که بر زندگی ما نیز تاثیر گذاشته اند آشنا کنیم.

۱- انسان های اولیه در حدود یک میلیون سال قبل آفریقا را ترک کردند

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

اجداد انسان امروزی که «Homo Sapiens» نامیده می شوند در قاره ی آفریقا زندگی می کردند. نظریه ی موسوم به «خارج از آفریقا» (Out of Africa) بر این باور است که اجداد ما به تدریج از آفریقا خارج شده و با سکونت در اروپا و آسیا جایگزین نسل های اولیه ی انسان با عنوان «Homo Erectus» شدند. این مهاجرت در حدود ۸۰٫۰۰۰ سال پیش انجام گرفت و نکته ی جالب این که انسان های اولیه ی نسل «Homo Erectus» که به معنای انسان هایی است که با قامت راست راه می رفتند نیز در حدود یک میلیون سال قبل همین مسیر را طی کرده بودند.

۲- انسان های اولیه تنوع ژنتیکی بسیار کمی داشتند

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

علی رغم این که بقایای انسان های اولیه زیادی کشف شده است اما مطالعات نشان داده اند که این گونه های انسانی از لحاظ ترکیبات ژنتیکی تفاوت های فاحش و چندانی با هم نداشته اند. تنها دلیل منطقی این است که ما و اجدادمان از یک مکان مشخص یعنی شرق آفریقا نشأت گرفته ایم، جایی که اجداد ما و اجداد انسان های اولیه برای میلیون ها سال زندگی می کرده اند.

برای مشخص کردن تنوع ژنتیکی، دانشمندان باید اندازه ی جمعیت موثر یک گروه خاص را بدانند. این مقدار به آن ها کمک می کند که بفهمند برای تشکیل تنوع ژنتیکی در کل جمعیت چه تعداد اورگانیسم لازم است. در مورد نسل کنونی ما انسان ها بیش از ۱۵٫۰۰۰ فرد لازم است تا جامعه ی انسانی ۷ میلیاردی کنونی را بازسازی کند.

۳- شاید ما نیز ژن های انسان های نئاندرتال را در خود داشته باشیم

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

نئاندرتال ها نزدیک ترین بستگان انسانی منقرض شده ی ما هستند. اجداد شناخته شده ی ما در حدود ۳۰٫۰۰۰ تا ۲۰۰٫۰۰۰ سال پیش در اروپا و آسیا زندگی می کردند و در آن دوره انسان های نئاندرتال بسیار کمی باقیمانده بود. آن ها نیز مانند ما کوتاه تر و چهارشانه تر از اجدادشان بودند و استخوان صورت آن ها نیز زاویه دارتر بوده و خط ابروی مشخص تر و بینی پهن تری داشتند.

این شرایط ظاهری برای زنده ماندن در آب و هوای شدیداً سرد اروپا در آن دوران بسیار حیاتی بود و برای شکار حیوانات بزرگ نیز بسیار کارساز می شدند. اگر چه معمولاً انسان های نئاندرتال به عنوان انسان هایی وحشی و بدون نظم شناخته می شوند اما دانشمندان دریافته اند که این انسان ها نیز در بسیاری مناطق ابزارهای خاصی می ساختند، مردگانشان را خاک می کردند و آتش را کنترل کرده بودند.

۴-جمعیت انسان ها در حدود ۸۰٫۰۰۰ سال پیش کاهش یافته بود

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

در حدود ۸۰٫۰۰۰ سال پیش کاهش بسیار شدیدی در جمعیت انسان ها ایجاد شده است. دانشمندان تاکنون نتوانسته اند به طور قطعی علت این کاهش را دریابند اما در هر صورت دلیل خوشایندی نبوده است. برخی آن را به فوران های آتشفشانی عظیم نسبت می دهند که باعث شده توده ابرهای آتشفشانی آسمان را پوشانده و مانع از رسیدن نور خورشید به زمین شده باشد و این موضوع برای مدت طولانی سرمای طاقت فرسا را در پی داشته است. چنین شرایطی زندگی و رشد جوامع انسانی را در آن دوران روی این کره ی خاکی به شدت تحت تاثیر قرار می داد.

۵- اجداد «Homo Sapiens» ما همیشه در حال تکامل بوده اند

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

بر اساس نظریه ی تکامل تدریجی تکامل انسان یک فرآیند طولانی و گسترده تغییری است که ادعا می کند انسان ها از نیاکانی شبیه به میمون به شکل کنونی درآمده اند. مطالعات فراوان دانشمندان نشان می دهد که خصوصیات جسمی و رفتاری انسان ها از این حیوانات نشأت گرفته و در مدت زمان بسیار طولانی دچار تغیییر شده و تکامل یافته است. انسان کنونی نیز با توجه به شرایط زندگی و محیط اطراف خود همواره در حال تکامل خواهد بود. این عوامل محیطی ممکن است غذاهای متفاوت، تغییرات جغرافیایی و محیطی، اختراعات مدرن و همچنین ترکیب نژادهای متفاوت باشند.

۶- انسان ها حدود ۵۰٫۰۰۰ سال پیش با استفاده از قایق در اقیانوس اطلس سفر می کردند

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

به نظر می رسد که سفر کردن و مسیریابی در آب های وسیع در دوران اجداد ما نیز رویه ی بسیار معمولی بوده است. نکته ی جالب اینکه هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد اجداد ما در سفر خود به استرالیا در حدود ۵۰٫۰۰۰ سال پیش از نقشه یا مسیریابی دریایی استفاده نکرده اند. بدون شک آن ها در دریانوردی تجربیاتی داشته اند.

۷- اندازه ی دندان اجداد ما با افزایش سایز مغز کاهش پیدا می کرد

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

یکی از مهم ترین تغییرات تکاملی در انسان ها این بود که مغز انسان ها با گذشت زمان رفته رفته رشد حجمی بیشتری می کرد که این افزایش با کاهش اندازه ی دندان ها همراه بود. جالب این که در حیوانات دیگر نیز مغز و دندان در ارتباط و تناسبی آشکار با هم رشد می کنند. یکی از فرضیات در مورد علت این کاهش سایز دندان این است که انسان ها رفته رفته یاد گرفتند که غذا را قبل از خوردن روی آتش طبخ کنند که جویدن و هضم غذا را بسیار آسان تر می کرد و همزمان در زمان و انرژی مصرفی نیز صرفه جویی می شد. از این رو پس از مدتی دیگر دندان های بلند به کار نمی آمد و رشد دندان ها کاهش یافت.

۸- بقای انسان ممکن است تحت تاثیر متابولیسم بدنش بوده باشد

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

در دنیای امروزی که همه جا صحبت از رژیم غذایی سالم است به ما گفته می شود که بهتر است مقادیر کم حجمی از غذا را در طول روز مصرف کنیم تا متابولیسم بدنمان را افزایش داده و وزنمان کاهش پیدا کند. حقیقت علمی این است که متابولیسم کم باعث شده که انسان های بقای بیشتری نسبت به دیگر گونه های جانوری داشته باشند.

به عبارت دیگر هر چه متابولیسم بدن شما بیشتر باشد به انرژی بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد و هر چه انرژی بیشتری مصرف کنید بدن شما زودتر فرسوده خواهد شد. اگر متابولیسم بدن انسان را با دیگر گونه های جانوری پستاندار مقایسه کنیم در می یابیم که متابولیسم بدن ما در مقایسه با آن ها بسیار کمتر است، چیزی در حدود ۵۰ درصد.

۹- انواع مختلف غذا باعث تکامل انسان شده است

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

یکی از فاکتورهای اساسی در تکامل غذایی است که مصرف می کنیم. در گذشته، اجداد ما پس از نقل مکان به یک جای جدید و سازگار شدن با شرایط محیطی، رژیم غذایی خود را ناگزیر تغییر می دادند زیرا در هر مکان تنها غذاهای خاصی در دسترس افراد بود. به طور کلی رژیم غذایی انسان ها از دانه های خوراکی، میوه ها، ماهی، حشرات و حیوانات کوچک تشکیل می شد که شرایط را برای تکامل مغز انسان های اولیه فراهم می کردند. بدین ترتیب هوش انسان افزایش یافت و انسان رفته رفته به ساخت وسایل و استفاده از آتش روی آورد. در ادامه این ابداعات باعث شد که قطار تکامل همچنان با سرعت تمام به مسیر خود ادامه دهد.

۱۰- صورت انسان طوری تکامل یافته که بتواند در برابر ضربات مشت مقاومت کند

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

میلیون ها سال پیش نبرد تن به تن و بدون اسلحه و مشت زنی رواج داشت و بر اساس مدارک تاریخی و علمی این درگیری ها ممکن بود به شدت به خشونت کشیده شود. بنابر این ممکن است عقلانی باشد بگوییم که صورت انسان به نحوی تکامل یافته که در برابر ضربات مشت مقاومت کند.

۱۱- مشت انسان نیز همواره برای ضربه زدن تکامل یافته است

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

اگر بپذیریم که صورت ما برای تحمل کردن ضربات مشت تکامل یافته است پس عقلانی خواهد بود اگر ادعا کنیم که مشت ما نیز به دلایلی مشابه دچار تغییرات تکاملی شده است. به عبارت دیگر مطالعات اخیر در مورد آناتومی بدن انسان نشان داده که دست های ما نه برای چابکی بلکه برای مشت زدن به شکل و ساختار کنونی رسیده اند.

این مطالعات بر این باور هستند که همزمان با این که انسان های اولیه شروع به راه رفتن مستقیم کردند دست ها نیز کوتاه تر شده و انگشت شست نیز تغییر شکل پیدا کرد. تغییرات دست را در گذشته ناشی از استفاده ی انسان از ابزارهای مختلف و تکامل آن ها برای استفاده ی راحت تر و بهتر از این ابزارها می دانستند اما مطالعات اخیر نشان می دهد که توانایی مشت کردن برای قابلیت های مبارزه ای انسان ها تکامل یافته است.

۱۲- پروتئینی که در تکامل انسان نقش بسیار مهمی داشته است

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

پروتئین موسوم به «DUF ۱۲۲۰» پروتئینی است که به نظر می رسد در رشد و تکامل مغز انسان بیشترین تاثیر را داشته است. علت این ادعا این است که انسان ها بیش از ۲۷۰ کپی از این پروتئین را در مغز خود دارند در حالی که این مقدار از پروتئین در مغز نخستی هایی مانند شامپانزه ها و گوریل ها کپی ها کمتری دارد. مطالعات بیشتر ارتباط این پروتئین با ظرفیت بالای مغز انسان را تایید کرده و آن را یکی از مهم ترین دلایل تفاوت انسان با دیگر نخستی ها دانسته است.

۱۳- قابلیت پرتاب اشیا در انسان های امروزی از اجداد منقرض شده به ارث رسیده است

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

مطالعات نشان می دهد که شانه های انسان با ذخیره و آزاد کردن انرژی در حین پرتاب اشیا شبیه تیرکمان عمل می کند. نیم تنه ی بالا، شانه ها و دست در انسان طوری تکامل یافته اند که به ما کمک می کنند انرژی را در شانه ذخیره کرده و اشیاء را پرتاب کنیم، همان چیزی که اجداد ما از آن برای شکار کردن، دفاع کردن از خود و غذا خوردن سود می بردند.

۱۴- رشد جمعیت

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

حدود ۱۰۰٫۰۰۰ سال طول کشیده تا جمعیت انسان به ۱ میلیارد نفر برسد. شاید این عدد بسیار بزرگ به نظر برسد اما جالب این است که بدانید برای دو برابر شدن جمعیت تنها ۱۳۳ سال زمان لازم بود. در ادامه پس از تنها ۴۴ سال جمعیت به ۴ میلیارد نفر رسید. به همین دلیل افزایش جمعیت به شدت زمین را تغییر می دهد که به نوبه ی خود نقش مهم و اساسی در تکامل انسان ها داشته است.

۱۵- چرا انسان ها روی دو پا ایستادند؟

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

راه رفتن روی دو پا چیزی است که ما را از نخستی های دیگر متمایز می کند و نئاندرتال ها و انسان های اولیه ای که نسل امروزی از آن ها نشأت می گیرد این ویژگی را با افزایش حجم مغز پیدا کردند و برخی بر این باورند که راه رفتن بر روی دو پا و در حالت ایستاده باعث افزایش حجم سینه و در نتیجه حجم تنفس برای دویدن می شد.

۱۶- آتش

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

همانطور که می دانیم ویژگی های معدودی ما را از حیوانات هم خانواده متمایز می سازد که برخی از آن ها عبارتند از راه رفتن روی دو پا، ساخت و استفاده از ابزارهای سنگی و توانایی در کنترل عناصر طبیعی مانند آتش. مطالعات باستان شناسی نشان می دهند که این ویژگی منحصر به فرد (استفاده و کنترل آتش) از طریق استفاده از سنگ چخماق که برای پوست کندن و برش گوشت مورد استفاده قرار می گرفت در انسان ظاهر شده است.

۱۷- لباس

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

به نظر می رسد که در برهه ای از زمان که انسان های اولیه حجم زیادی از موهای بدن خود را از دست داده بودند به استفاده از پوست بقیه ی حیوانات به عنوان لباس روی آوردند. این تاریخ در حدود یک میلیون سال قبل تخمین زده می شود.

۱۸- ابزار سنگی

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

ساخت و استفاده از ابزارهای سنگی توسط نیاکان ما در حدود ۲٫۶ میلیون سال پیش اتفاق افتاده است. باستان شناسان در منطقه ی «دیکا» (Dikkaa) در اتیوپی فسیل هایی از استخوان حیوانات را یافته اند که متعلق به ۳٫۴ میلیون سال پیش بوده و به نظر می رسد که از آن ها برای کشتن و تکه تکه کردن گوشت حیوانات استفاده شده است. این یافته ها نشان می دهد که احتمالاً انسان های اولیه از قطعات سخت و تیز استخوان های حیواناتی مانند بز کوهی برای کشتن حیوانات و تکه تکه کردن آن ها سود می برده اند.

۱۹- مهارت سخن گفتن

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

برخی از دانشمندان بر این باورند که ویژگی های ارتباطی و استفاده از زبان در زمانی که نیاکان ما هنوز در آفریقا به سر می بردند پدید آمده است. به نظر می رسد این زبان که از صداهای نامفهوم ، ناله ها و خرخر های خاصی تشکیل شده بود و مانند امروز در قالب کلمات بیان نمی شد. بدون شک در آن زمان از این زبان ابتدایی برای بیان احساس و دستورها استفاده می شده است. باستان شناسان و زبانشناسان بر این باورند که مهارت های زبانی پیشرفته در حدود ۱۰۰٫۰۰۰ سال پیش شروع به تکامل کرده اند.

۲۰- اولین شکار به دو میلیون سال پیش باز می گردد

۲۰ نکته جالب در مورد انسان‌های اولیه

شواهد بدست آمده از یک محل در تانزانیا که در آن حیوانات ذبح شده اند نشان می دهد که انسان ها اولیه در حدود ۱٫۶ میلیون سال پیش توانایی کمین کردن در مسیر گله های حیوانات را داشته و آن ها را شکار می کرده اند. بدین ترتیب می توان ادعا کرد که انسان های اولیه در حدود ۲ میلیون سال پیش از تکنیک های شکار پیچیده ای برای کمین کردن و شکار گله های گوزن و غزال و دیگر حیوانات استفاده می کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از تمام این گفته ها میشه یه نتیجه رسید:)

    • erfan

      عالی بود خ خوب داره لاک داره

    • No body

      سلام...
      مرسی...
      مقاله خوبی بود....
      میمونها اجداد اصلی ما هستند..
      خوب این دانشمندان لطف کنند بفرمایند.. چرا مسیر تکامل و تبدیل میمون به انسان به یکباره قطع شده است؟!!!!!!!!
      اها لابد باید یک میلیون سال صبر کنیم بلکه چندتا میمون به تدریج به انسانهای باشعور و درک عالی و البته حق انتخاب و البته مدیر و مدبر؛مخترع؛مکتشف؛صاحب اندیشه و غیره تبدیل شوند. شاید اون میمونها با میمونهای فعلی تفاوت داشتند.. یجورائی باشعور و قدرت تمایز بین خوب وبد را داشته اند!!! که درانصورت این دیگه میمون نیست بلکه یک انسان باشعور تشریف دارد:دی
      گول مزخرفات غربی ها را نخورید اینها از فرط بی علاجی و نادانی درون مردابهائی از دروغ گرفتار شده اند.
      مانند پروژه یافتن موجودات باشعور در سیارات دیگر.. که چند دهه در حال تحقیق هستند و طی دهه گذشته با هزینه های سرسام آور و دستگاههای آنچنانی به تنها چیزی که رسیدن فیلمبرداری از سطح مریخ و در بهترین حالت چند سیاره آنطرفتر است. آنها حتی نتوانستند یک سلول زنده بی شعور پیدا کنند چه رسد به موجودات باشعور.
      تنها واقعیتی که میتوان ازاین دانشمندان قبول کرد این است که زمین طی میلیون ها سال دستخوش تحولات عظیمی شده و بین هر تحول تا تغییر دیگر چند صدهزار یا چند میلیون سال فاصله است. در برخی از این تحولات اصلا جایگاهی برای موجود زنده وجود نداشته و در برخی به گونه ای تغییر کرده که مهیای زیستن سلولها می شود.
      مشکل دانشمندان این است که نمیتوانند دقیقا بفهمند هر تحول در کره زمین منجر به چه چیزی شده است ؛ چنانچه این مورد را بفهمند و تک به تک تحولات اساسی زمین را درک کنند به شکل خودکار به ماهیت انسانهای متفاوت و موجودات مختلف پی خواهند برد. ولی خوب وقتی پروژه ای با هزینهً درشت دولتی راه اندازی شود باید نتیجه چنین هزینه ای اعلام شود. وگرنه بودجه قطع خواهد شد. دانشمندان زیرک هم تابحال بخوبی سیاستمداران بیسواد را با سرهم کردن داستانهائی متناسب با شعور آنها بازی داده اند. دقل و دروغ از هرجائی نشات بگیرد آن مسیر به باتلاقی از دروغ بدل می شود.هرچه بیشتر تقلا کنند بیشتر فرو میروند. به همین دلیل است که در پاسخ چنین چالشهائی به تحول عصر ماشینی پناه میبرند. که البته این نیز شامل ده ها مسیر از علوم مخنتلف است و درون هر مسیر و هر رشته مدعیانی باهم و هم زمان پیدا میشوند و ادعای اختراع چیزی را دارند که مبدا تحول زندگی بشر شده است.. مانند داستان الکتریسیته و مدعیان آن. داستان ادیسون و دانشمندان هم عصر او را مطالعه کنید خودتان به عمق فاجعه راستی آزمائی آنها پی می برید.
      مرسی ...
      خدانگهدار..

      پاسخ ها

      • علی

        خدانگهدار

      • م ع از تهران

        آقای یا خانم نسبتن دانا و راستگو تمام دانشمندان دنیا نادان بیسواد و دروغ گو هستند ای ابله این همه تغییرات از کجا آمد تو و امثال تو آوردن نه تو فقط بلدی زر بزنی همون نای که تو دروغ گو و نادان بیسواد خطاب گردی آوردن شب روز برای پیشرفت انسان ها و راحتی انسان ها تلاش میکنند تا جگر تو و امثال تو تکه تکه بشه احمق نادان و دروغ خودت هستی تا حالا برای آسایش بشریت چی غلط گردی چون تو نمیتوانی کاری انجام بدی بخاطری همین میسوزی غرغر میکنی دوکانت رو جم کن مشتری نداری

      • یه نفری

        اگه بیشتر از دانشمندا میدونی و میتونی خودت برو راه علم رو واسه دنیا باز کن نه اینکه بیای اینجا چرت و پرت تحویل ما بدی

    • بهاره

      ای ول خداونگهدار

    • جهانگرد

      نمیدونم کدوم نظریه رو باید قبول کرد.

    • Kh ..a

      این مساله که انسان در اغاز حیات میمون بوده و بعدا و با گذشت زمان وبا تکامل به انسان تبدیل شده داستانیست که دین باوران درست کرده اند بلکه انسان هیچ وقت میمون نبوده و نخواهد بود ... انسان میمون نیست شامپانزه نیست گوریل نیست ، انسان است و انسان زیر شاخه میمون سان قرار میگیرد همانند گربه سانان .. سگ سانان ؛ شیر گربه نیست ببر گربه نیست پلنگ گربه نیست بلکه گربه سانند .. روباه سگ نیست شغال سگ نیست گرگ سگ نیست بلکه زیر شاخه سگ سانان محسوب میشوند حالا به خاطر تکامل یک گونه نمیتوان گونه های دیگر رازیرسوال برد مثلا شیر توانسته لقب سلطان جنگل راداشته باشد به سبب تکاملش برترین شکارچی گربه سانان است حالا چون شیر سلطان جنگل است نمیشود کتمانش کرد که چرا پس گربه نتوانسته سلطان جنگل باشد چون که هر کدام در زمینه ای تکامل پیدا کرده اند .... پس انسان میمون نیست بلکه میمون سانی است که طی یک بازه زمانی ۳/۵ میلیوون ساله به این تکامل رسیده است.

      پاسخ ها

      • علیرضا

        اینکه تکامل یعنی میمون به انسان صحیح نیست و فرضیه غلطی است ،درسته
        اما اینکه این ساخته و داستان دین باوران است صد در صد غلطه
        لطفاً با اطلاعات و علم کافی صحبت کنید
        نظریه تکامل را داروین مطرح کرده که اروپایی است و با نظر اسلام و دین صد در صد مخالفه

      • علیرضا

        این که میگویید این نظریه دین باوران است از اساس اشتباه است و نشان می دهد اطلاعات صحیحی ندارید،از قضا این نظریه تکامل برای داروین است که فروید هم تایید میکند و هر دو این ها لاییک و ضد دین هستند.نظر تمامی ادیان استقلال خلقت انسان است چرا که خداوند توانایی خلقت انسان کامل را از بدو پیدایش آن دارد.والسلام

    • بدون نام

      عالی بود باز هم این مطالب علمی راد رسطح گسترده نشر دهید تکامل مختص انسان نبوده حتی دایناسورها که شصت میلیون سال پیش منقرض شدند تا دویست میلیون سال قبلش از اجداد در حال تکامل خود سند و مدرک بجا گذاشتند چه رسد به انسان مدرن که در کل یک میلیون سال بیشتر سابقه ندارد خداوندحضرت آدم و حوا را برا بعضیا حفظ کند الهی آمین

    • محسن

      سوال اینجاست که چرا خدا انسانهای اولیه رو اونجوری و بی مغزآفرید

      پاسخ ها

      • کیپاپر

        تا ما بتونیم با عقل خودمون دنیا رو کشف کنیم

    • مهدی

      جالب اینجاست که چرا زمین ازگردش نمیوفته مگ چقد میخادبچرخه

    • رزمی کار

      خیلی خوب بود
      اگر میمون ها اجدادمان پس گاو میشه پسر عمو
      خوبه یا نه؟

    • بدون نام

      انسان های اولیه مغز داشتن که همه چیز رو کشف کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج