۵۷۰۰۶۷
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

تیبای برقی در راه است!

اگر جایزه‌ای برای عجیب‌ترین خبر خودروی سال وجود داشت، بدون شک امسال سایپا آن را می‌برد! مدیرعامل سایپا اعلام کرد: “تولید انبوه تیبا برقی به زودی آغاز می‌شود”.

مجله دیجی کالا - خشایار شاهسون: اگر جایزه‌ای برای عجیب‌ترین خبر خودروی سال وجود داشت، بدون شک امسال سایپا آن را می‌برد! مدیرعامل سایپا اعلام کرد: "تولید انبوه تیبا برقی به زودی آغاز می‌شود".
تیبای برقی در راه است!

این خبر در راستای مراسم رونمایی از خانواده موتور ملی ۳ سیلندر به گوش می‌رسد. مهدی جمالی، مدیرعامل سایپا بیان کرد که بیشتر از یک سال قبل، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت علمی رئیس جمهور بر تولید خودروی برقی تاکید داشت که خوشبختانه در این فاصله تیبای برقی تولید و درحال تست نمونه اولیه است. این خودرو به زودی روانه بازار می‌شود. بعد از تیبا دو خودروی Spo و Sp۱۰۰ هم وارد بازار می‌کنیم.
تیبای برقی در راه است!

سال ۸۷ بود که سایپا از خودرویی به اسم تیبا رونمایی کرد. در ابتدا قرار بود نام این خودرو مینیاتور باشد اما درنهایت با این نام موافقت نشد و به تیبا تغییر کرد. درمورد ظاهر این خودرو انتقادهای فراوانی شد. با این حال نسخه‌ی هاچ‌بک تیبا یعنی تیبا ۲ در نمای عقب به مراتب طراحی قابل قبول و بهتری نسبت به نمونه‌ی سدان دارد.
تیبای برقی در راه است!

موتور تیبا همان نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی موتور پراید است که حداکثر توان آن به ۸۰ اسب‌بخار رسیده است. حالا شنیدن تولید نمونه‌ی الکتریکی این خودرو آن هم به صورت انبوه در نوع خود می‌تواند جالب و البته عجیب باشد؛ جالب از این بابت که با داغ شدن بازار خودروهای الکتریکی در بازار جهانی، بتوانیم شاهد عرضه‌ی خودروهای داخلی از نوع الکتریکی باشیم. اما عجیب از این نظر که یک سوال اساسی در ذهن یبشتر ما ممکن است پیش‌ بیاید: "آیا زیرساخت‌های لازم برای حضور اتومبیل‌های برقی در کشورمان فراهم شده که شاهد عرضه‌ی اتومبیل‌های الکتریکی آن هم در تیراژ بالا باشیم؟"
تیبای برقی در راه است!

در این مراسم به موضوعات دیگری هم اشاره شد. جمالی گفت: خانواده موتور ملی سه سیلندر شامل ۴ موتور با توان های مختلف است که برای ساخت آن قرارداد انتقال فناوری با برترین شرکت دنیا در زمینه طراحی و توسعه قوای محرکه بسته شد.

خبر امروز، تصمیم جدی سایپا را برای عرضه‌ی اتومبیل‌های جدید نشان می‌دهد. هم‌چنین اگر سایپا به قول خود پایبند باشد، شاید به زودی شاهد عرضه‌ی مدل الکتریکی تیبا به بازار باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیبای بنزینیش هیچ .... حالا برقیش میخواد چه غلطی کنه

    • بهمن

      اینا اگه راست میگن همون ماشین جمشید ارین رو بیارن توبازار

    • همیشه پیروز روحانی

      خدااااییییا شکرتتتتتتت به دادمدن برس قیامت نزدیک

    • بدون نام

      اقتصاد مقاومتی

    • محسن

      وای که تا حالا بنزینیش آتیش میگرفتن حالا برقیش چقدر آدما رو خشک کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج