۵۷۰۰۸۷
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

ترامپ آماده جنگ با ایران می‌شود؟

یک رسانه غربی با اشاره به تحولات اخیر انجام شده میان آمریکا و ایران به تحلیل این موضوع پرداخت که آیا ترامپ در حال آماده شدن برای جنگ با ایران بر سر برجام است.

خبرگزاری مهر: یک رسانه غربی با اشاره به تحولات اخیر انجام شده میان آمریکا و ایران به تحلیل این موضوع پرداخت که آیا ترامپ در حال آماده شدن برای جنگ با ایران بر سر برجام است.

نیوزویک تحلیل خود را با اشاره به روند تائید مجدد پایبندی ایران به برجام از سوی دولت ترامپ به اختلافات موجود در دولت آمریکا در این رابطه و کشمکش جنگ طلبان و افراد میانه رو در این رابطه پرداخته است.

البته پیشتر سایر رسانه های آمریکایی نیز در رابطه با اختلافات موجود در دولت آمریکا برای تائید مجدد برجام خبر داده بودند و اعلام شده بود که ترامپ پس از ۵۵ دقیقه کشمکش با اعضای تیم امنیت ملی خود سرانجام ناچار به تائید برجام شده است.

نیوزویک در ادامه به وجود ۲ گروه عمده در خصوص برجام اشاره کرده و می نویسد تا لحظات آخر جنگ طلبان موفق شده بودند نطر ترامپ را برای خروج از برجام و اعلام عدم پایبندی ایران به برجام جلب کنند اما در لحظات آخر گروهی دیگر که متشکل از «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع، و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی توانستند ترامپ را متقاعد کنند تا برای بار دوم پایبندی ایران به برجام را تائید کند.

البته این تائید با اما و اگرهایی همراه بود و بعد از آن اعلام شد که ترامپ تیمی ویژه را مامور کرده تا در دوره سه ماهه آتی عدم پایبندی ایران به برجام را تائید کنند.

نیوزویک در ادامه می نویسد: در اصل تلاش ترامپ آن است تا وضعیتی را برای ایران رقم بزند تا این کشور خود از برجام خارج شود و در این راه اقدامات مکملی را نیز انجام می دهد از آن جمله اعلام وزارت خارجه آمریکا در مورد در پیش بودن تحریم های جدید ایران و یا توافق قانونگذاران آمریکایی برای تصویب تحریم های جدید و یا تهدید تهران از سوی ترامپ در مورد آمریکایی های دربند ایران.

همه این موارد نشان می دهد که ترامپ در حال افزایش فشارها بر ایران است اما آیا این اقدامات به این معنی است که ترامپ در حال آماده شدن برای جنگ با ایران بر سر برجام است؟

نیوزویک در ادامه می نویسد: نباید فراموش کرد که انتخاب گزینه جنگ با توجه به شرایطی که در خاورمیانه وجود دارد انتخاب چندان مناسبی نیست زیرا از یک سو وضعیت متحدان عرب آمریکا در منطقه یعنی عربستان، بحرین، امارات و قطر چندان مساعد نیست و این کشورها وارد فاز اختلاف با یکدیگر شده اند و از سوی دیگر با توجه به وضعیت سوریه و ارتباطاتی که میان روسیه و ایران در مورد سوریه وجود دارد وارد شدن به جنگ با ایران گزینه مناسبی نیست.

علاوه بر آن وضعیت عراق را نیز نباید فراموش کرد. هر چند که نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا کمک هایی را به ارتش عراق در نبرد با داعش انجام داده اند اما از نقش ایران و نیروهای وفادار به ایران نیز نباید غافل شد.

به هر حال ترامپ گروهی را مسئول تائید عدم پایبندی ایران به برجام کرده که در صورت اعلام این مطلب از سوی کاخ سفید مباحث مربوط به برجام وارد فاز جدیدی می شوند و در این راه نباید این امر را نادیده گرفت که دیگر طرف های امضا کننده برجام یعنی آلمان، فرانسه، روسیه، چین، انگلیس و همچنین اتحادیه اروپا مایل به حفظ این توافق هسته ای هستند.

در این راه باید دید که جنگ قدرت میان گروه تندرو و میانه رو حاضر در کاخ سفید به سود کدام یک تمام می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی ارشقی

      ترامپ خر کیه ؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ غلطی نمی تونه بکنه پرچم ملت بالاست

    • علی

      باعرض معذرت سگ زرد برادر شغال است ،دشمنی با ایران هدف تمام گروه های حاکمیتی آمریکاست ،کید ومکرشان تند وکند ندارد

    • بدون نام

      امریکااصلا‌مستقیم‌واردجنگ‌نمیشه‌افغانستان‌ویتنام‌براش‌درس‌
      عبرته‌فقط‌سیاست‌تفرقه‌رودارن‌‌‌وسلاح‌مااتحادماست

    • علی

      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

    • فرهادی

      ترامپ خر کیه
      باید اصلاح طلبا اب به اسیاب دشمن نریزن

    • بدون نام

      کشور باید مسلح به اتم شود امریکا دست از سر ما بر نمیدارد اگر اتمی شویم ازمان میترسند و الا روحانی باید برود و جلویشو بگیرد

    • زهره هستم

      آمریکا فعلا در خواب خرگوشی خودش دارد سیر میکند و ترکه که در دستش هست در فضا بحر کت در میآورد شاید ملت ایران بترسند وعقب نشینی کنند اما غافل از این که ایرانی گرگ باران دیده هست از این سر و صدا ها هیچ وا همه ای ندارند آقای تر امپ شما ببین از عهده خدمت به ملت خودت توانایی اش داری یا نه بعدا ن رجز خوانی کن تو بملت خودت خیانت کردی ودروغ گفتی آرامش ملت خودت را نمی توانی تا مین کنی داد از حقوق بشر میزنی مثل یک بچه خوب سرت را بکار مملکت خوت گرم کن دست از سر خا ور میانه بردا ر که آب و نونی برای تو ندارد

    • بدون نام

      امریکا همه غلطی میتونه بکنه

    • بدون نام

      دوران بزن دررودیکه تموم شده آمریکای آشغال خفه میشی یاباموشک خفت کنیم

    • بدون نام

      این مودبوری کله زرد چه میگه

    • علی کاظمی

      پس خیلی خره میخواد خودش تو باتلاقی گرفتار کند که خلاص شدن از آن غیر ممکنه
      خلیج فارس را گورستان آمریکایی ها میکنیم

    • بدون نام

      یارب مپسند ک لوتیان یعنی ایران خار شوند? وارد یعنی ترامپ وارد میدان شوند امام ره فرمود امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

    • محسن

      زهره خانم داری خیلی تند میری الکی خودتو عصبی نکن خودمونا چمون به سیاست

    • محسن

      قربونت زهره جون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج