جاباما
۵۷۰۲۵۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

«سیرچ» کرمان لرزید؛ قطع برق مناطق زلزله زده

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر دقایقی پیش سیرچ را لرزاند که موجب قطع برق برخی مناطق زلزله زده شده است.

خبرگزاری مهر: زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر راس ساعت ۲۲ و دو دقیقه یکشنبه شب سیرچ را تکان داد.

بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۰.۱۰ درجه و طول جغرافیایی ۵۷.۶۱ دقیقه رخ داد.

عمق این زمین لرزه در ۱۰ کیلومتری از سطح زمین ثبت شده است.

تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.
۰۰:۳۹ وقوع سه پس لرزه

منطقه سیرچ و گلباف که در گذشته سابقه بروز زمین لرزه های مرگبار را پشت سرگذاشته اند طی سال های گذشته مقاوم سازی شده اند و به همین دلیل تا کنون هیچ گونه خسارت جانی از زمین لرزه امشب گزارش نشده است، همچنین ساختمان های مسکونی و اداری نیز دچار خسارت کلی نشده اند و طبق گزارش های محلی تنها برخی از این سازه ها خسارت جزیی دیده اند.

گفته می شود در دو روستای منطقه زلزله زده برخی از ساختمان های قدیمی و غیر مسکونی فرو ریخته اند، بر اثر زمین لرزه پست برق نیز دچار مشکل شده است که تیم های امدادی پس از برطرف کردن مشکلات کلی پست برق در حال رفع مشکلات جزیی شبکه های توزیع هستند و رفته رفته برق مناطق مختلف در حال وصل شدن است.

حضور مردم همچنان در معابر عمومی به دلیل خاطرات بد مردم از زمین لرزه های خسارت بار سال های گذشته ادامه دارد و بسیاری از مردم قصد دارند شب گرم تابستانی را در فضای باز سپری کنند.

همچنین برای تکمیل ارزیابی مناطق مسکونی تیم های ارزیاب در قالب هفت تیم به ماهان، سیرچ، گلباف و شهداد اعزام شده اند و همچنان مهمترین مشکل مردم در این مناطق قطعی برق و تلفن است.

با این وجود گروه های امدادی هلال احمر، اورژانس و ستاد بحران هم اکنون در منطقه مستقر شده اند و به مردم توصیه می شود در ساعات پیش رو زیر سقف خانه های غیر مقاوم حضور نیابند.

طبق اعلام ستاد بحران زمین لرزه تاکنون سه پس لرزه داشته است.

۰۰:۳۳ لزوم پرهیز از حضور در ساختمان های غیرمستحکم

جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به اینکه مردم باید برای امشب آمادگی لازم داشته باشند، گفت: با توجه به هوای مناسب مردم در ساختمان ها حضور پیدا نکنند.

ابوالقاسم سیف الهی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت منطقه زلزله زده سیرچ اظهار کرد: این زلزله خسارت چندانی نداشته و تنها تعدادی دیوار خشت و گلی فرو ریخته است.

وی ادامه داد: برق سیرچ به علت اتصالی پست فوق توزیع برق قطع شده است و ماموران شرکت توزیع برق در حال تلاش برای برقراری برق در این منطقه هستند.

سیف الهی از بررسی تمامی روستاها منطقه توسط نیروهای هلال احمر خبر داد و افزود: بر این اساس خسارت جانی در روستاها نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در اثر این زمین لرزه تاکنون هیچ گزارشی از جراحت افراد نداشته ایم، گفت: براساس اطلاعات ارائه شده از سوی تیم های اورژانس که در منطقه مستقر هستند هیچ موردی از افراد مجروح در اثر زلزله نداشته ایم.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه مردم باید برای امشب آمادگی لازم داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به هوای مناسب مردم در ساختمان ها حضور پیدا نکنند و در فضای باز شب را سپری کنند.

وی با تایید حضور مردم در خیابان ها بعد از وقوع زلزله گفت: زمین لرزه اصلی ۵.۴ ریشتر بوده و شدت پس لرزه های آن ضعیف تر شده است.

۲۳:۴۳ زلزله به پست فوق توزیع برق در سیرچ خسارت وارد کرد

مدیرعامل برق شرکت توزیع برق شمال استان کرمان از خسارت پست فوق توزیع برق در سیرچ بر اثر وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری خبر داد.

محمود شهبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری در سیرچ پست فوق توزیع برق در این منطقه دچار خسارت شده است.

وی با اشاره به اینکه در اثر این رویداد برق برخی مناطق قطع شده است، افزود: در حال حاضر نیروهای تعمیراتی در حال تعمیر ترانس‌های پست هستند.

شهبا گفت: در حال حاضر با اقدامات انجام شده یکی از ترانس‌ها برق‌دار شده است.

مدیرعامل برق شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: مابقی ترانس‌ها هم به زودی برق ‌دار و برق منطقه کاملا وصل می‌شود.

۲۳:۲۷ آماده باش هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به آماده باش نیروهای هلال احمر گفت: زمین لرزه امشب سیرچ خسارت جانی نداشت و شرایط منطقه آرام است.

رضا فلاح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری در سیرچ اظهار کرد: این زمین لرزه هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

وی ادامه داد: شرایط منطقه کاملا آرام است و نیروهای هلال احمر در کنار مردم حضور دارند.

فلاح با اشاره اینکه ریزش دیوارهای کاهگلی و قدیمی در حد بسیار اندک بوده است، افزود: هیچ گونه مشکلی در منطقه وجود ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از آماده باش نیروهای هلال احمر سیرچ، گلباف، بم و کرمان خبر داد و گفت: تیم هلال احمر کرمان در گلباف مستقر است.

گفته می شود برق قسمت هایی از شهداد که در اثر زمین لرزه قطع شده بود هم اکنون وصل شده است.

۲۲:۵۵ زمین لرزه سیرچ تاکنون تلفات جانی نداشته است/اعزام تیم های امدادی

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه تاکنون تلفات جانی ناشی از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری سیرچ گزارش نشده است، گفت: تیم های امدادی به منطقه اعزام شده اند.

محمدعلی توحیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به زمین لرزه ۵.۴ ریشتری امشب در سیرچ گفت: کانون زمین لرزه مابین اندوهجرد و گلباف بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تلفات جانی ناشی از این زمین لرزه گزارش نشده است، گفت: تیم های امدادی به منطقه اعزام شده اند و بررسی ها ادامه دارد.

توحیدی از آماده باش دستگاه های امدادی کرمان خبر داد و افزود: در حال حاضر برق بخشی از منطقه زلزله زده قطع شده است که مسئولان در حال پی گیری برای اتصال مجدد برق هستند.

وی به استقرار نیروهای امدادی در منطقه اشاره کرد و گفت: مسئله بررسی خسارات مالی احتمالی از فردا در منطقه پی گیری می شود.

۲۲:۳۴ قطع برق مناطق زلزله زده/امکان برقراری تماس تلفنی وجود ندارد

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان از قطع برق مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: تاکنون موفق به برقراری تماس تلفنی با اهالی منطقه نشده ایم.

علی حسین زاده مهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت منطقه سیرچ بعد از وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گزارشی از منطقه دریافت نشده است.

وی گفت: برق مناطق زلزله زده بعد از وقوع زمین لرزه قطع شده و تاکنون امکان تماس تلفنی با این منطقه میسر نشده است.

حسین زاده مهرابی با اشاره به اینکه در حال تلاش برای برقراری تماس با مسئولان حاضر در منطقه به منظور آگاهی از شرایط هستیم گفت: شرایط مناطق زلزله زده متعاقبا اعلام می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      تهران هم خواهد آمد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج