۵۷۰۵۹۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

توزیع مواد مخدر دولتی، مبتنی بر مستندات باشد

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به طرح مجلس مبنی بر توزیع مواد مخدر دولتی گفت: طرحی که نمایندگان به تازگی ارائه داده‌اند، ممکن است؛ براساس کاهش آسیب باشد، اما در هر حال باید مبتنی بر مستندات علمی بوده و از نظرات کارشناسان وزارت بهداشت، بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در تکمیل و اجرایی شدن آن استفاده کنند.

خبرگزاری ایلنا: سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به طرح مجلس مبنی بر توزیع مواد مخدر دولتی گفت: طرحی که نمایندگان به تازگی ارائه داده‌اند، ممکن است؛ براساس کاهش آسیب باشد، اما در هر حال باید مبتنی بر مستندات علمی بوده و از نظرات کارشناسان وزارت بهداشت، بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در تکمیل و اجرایی شدن آن استفاده کنند.

ایرج حریرچی؛ سخنگوی وزارت بهداشت امروز در نشستی خبری درباره طرح توزیع مواد مخدر دولتی از طریق وزارت بهداشت اظهار داشت: ما با دو موضوع بسیار مهم مواد مخدر و مواد مسکن روبرو هستیم. مقابله با مواد مخدر دو راهکار اصلی دارد؛ نخست کاهش عرضه یا حذف آن است و این موضوع در حیطه اختیارات وزارت بهداشت نیست. دومین موضوع پرهیز و ترک مواد مخدر استاین رویکرد در هیچ کشوری به طور صددرصد موفق نبوده است. دومین رویکرد کاهش آسیب است. در حقیقت سیاست‌های نظام سلامت براساس این دو رویکرد یعنی پرهیز و ترک و کاهش آسیب برنامه‌ریزی شده است.

او درباره کاهش آسیب مواد مخدر گفت: در کاهش آسیب فرد معتاد از ماده مخدر خطرناک و تزریقی مانند هروئین تغییر به مصرف‌کننده مواد مخدر با آسیب‌زایی کمتر و غیر تزریقی می‌شود. کاهش آسیب سابقه چنددهه درکشور ما دارد و باعث کاهش رفتارهای پرخطر، کاهش خشونت و کاهش رفتارهای پرخطر جنسی می‌شود.

حریرچی با اشاره به مراکز درمان اعتیاد با متادن افزود: بیش از ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش مراکز کاهش آسیب هستند و با مواد دارویی مجاز درمان می‌شوند. از لحاظ بهداشتی نیز کسانی که وارد این برنامه می شوند میزان ابتلایشان به بیماری‌هایی مانند هپاتیت و ایدز کاهش می‌یابد. علاوه بر آنها نیز خانواده از این بیماری‌ها حفظ شده و در جامعه به مراتب کمتر شاهد بروز این بیماری‌ها خواهیم بود.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:طرحی که نمایندگان به تازگی ارائه داده‌اند، ممکن است؛ براساس کاهش آسیب باشد، اما در هر حال باید مبتنی بر مستندات علمی بوده و از نظرات کارشناسان وزارت بهداشت، بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در تکمیل و اجرایی شدن آن استفاده کنند.

حریرچی با بیان اینکه موضوع دیگر مصرف مسکن‌های بسیار قوی است گفت: گاهی اوقات بیماران در مراحلی از بیماری مجبور به دریافت داروهای مسکن هستند و در حقیقت یکی از شاخصه‌های بهداشت و درمان میزان مصرف قانونی این مسکن‌ها است.متاسفانه اکثر این مسکن ها نیز ممکن است نقش مخدر داشته باشند و کسی که ازاین دارو استفاده می‌کند به آن وابسته شده و درمراحلی پس از پایان استفاده از دارو دیگر این مسکن‌ها در اختیارش نباشد. در این صورت بیمار باید درد کشیده و کیفیت زندگی‌اش به خطر بیفتد یا اینکه آن را از بازار غیر قانونی تامین کند.

او ادامه داد: این مسائل با توزیع مواد مخدر یکی نیست و توسط پزشکان معتمد در مراکز معتبر و داروخانه‌های خاص انجام می‌شود و اینگونه نیست که وزارت بهداشت مسئول توزیع مواد مخدر شده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج