جاباما
۵۷۰۶۳۳
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

پروانه سلحشوری: وزیر زن می‌خواهیم

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس، با بیان اینکه ما وزیر زن می خواهیم،گفت: آقای روحانی تاکنون جوابی نداده و در ضیافت افطاری نیز به صورت تلویحی گفت که وزیر زن نخواهند داشت.

خبرگزاری مهر: رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس، با بیان اینکه ما وزیر زن می خواهیم،گفت: آقای روحانی تاکنون جوابی نداده و در ضیافت افطاری نیز به صورت تلویحی گفت که وزیر زن نخواهند داشت.

پروانه سلحشوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه ها در محل مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه این فراکسیون از دولت برای حضور زنان در کابینه آینده به عنوان وزیر علاوه بر معاونت ریاست جمهوری اظهار داشت: اعتقاد داریم که یکی از راه های توسعه سیاسی استفاده از زنان در سطوح کلان است.

وی تصریح کرد: ما وزیر زن می خواهیم و این مطالبه جامعه نیز هست و باور داریم که زنان در سطح وزارت می توانند خدمت کنند و این روند در برنامه ششم توسعه نیز مصوب شده است.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی حمایت ۵۱ درصد زنان را داشته که رئیس جمهور شده و یکی از مطالبات این زنان نیز داشتن وزیر زن است.

سلحشوری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور تاکنون جوابی به این مطالبه شما داده یا خیر، تصریح کرد: متاسفانه آقای روحانی تاکنون جوابی در این باره نداده اما در دعوت افطاری که در ماه رمضان داشتیم تلویحاً گفتند که وزیر زن نخواهند داشت و علت آن را هم طی نکردن مراتب مدیریتی عنوان کردند.

وی افزود: این در حالی است که ما معتقدیم زنان توانمند و خوبی داریم که می توانند در جایگاه وزیر خدمت کنند؛ علاوه بر این، در طول این ۳۸ مردان چقدر خوب عمل کرده اند که حالا نگران عملکرد زنان باشیم؟ آقای احمدی‌نژاد هم وزیر زن انتخاب کرد و مراجع هم مشکلی نداشتند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دیداری که با خانم مولاوردی (معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده) داشتیم، فهرستی از زنان توانمند برای رده های مدیریت بالا در دست ایشان بود اما اینکه این فهرست به رئیس جمهور ارائه شده یا خیر، اطلاع نداریم.

سلحشوری گفت: افغانستان که ما این قدر آن را دست کم می گیریم وزیر زن دارد و ۲۷ درصد نمایندگان پارلمان این کشور نیز زنان هستند؛ چرا ما وزیر زن نداشته باشیم؟ عربستان هم که اینقدر قشری‌گری می کند ۱۹ درصد نمایندگان مجلس این کشور از زنان هستند.

طرح «تبعیض مثبت برای اعمال سهمیه حضور زنان در مجلس» تهیه می شود

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به برنامه های آینده فراکسیون زنان گفت: یکی از برنامه های آینده ما اعمال سهمیه برای حضور زنان در جایگاه نمایندگی مجلس است که در این رابطه طرح «تبعیض مثبت برای اعمال سهمیه جهت حضور زنان در مجلس شورای اسلامی» با همکاری مرکز پژوهش ها در دست بررسی است.

سلحشوری ادامه داد: همچنین طرح افزایش سن ازدواج کودکان دختر که در حال حاضر با اذن پدر در ۹ سالگی می توانند ازدواج کنند، در دست پیگیری است؛ در این رابطه درباره اذن پدر تغییراتی ایجاد خواهد شد، اما بعید است که محدودیت سن ازدواج دختران را بتوانیم تا ۱۸ سال برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، به دنبال رفع قوانین مخل کسب و کار زنان هستیم که در این رابطه تلاش می کنیم اولویت بندهای موجود در قوانین کسب و کار را برطرف کنیم؛ بر اساس این اولویت ها در حال حاضر ابتدا مردان متاهل، سپس مردان مجرد و در مرتبه بعد، زنان متاهل در اولویت استخدام هستند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به عملکرد یک سال اخیر این فراکسیون اظهار داشت: در رابطه با دو موضوع تابعیت فرزندان ناشی از ازدواج زنان با اتباع بیگانه و نیز صدور گذرنامه برای زنان و اجازه خروج آنها، در یکسال اخیر با پیگیری های انجام شده توسط فراکسیون زنان، اصلاحاتی در این دو مورد صورت گرفته و توانسته ایم تسهیلاتی را فراهم کنیم.

سلحشوری همچنین با اشاره به تصویب موضوع «عدالت جنسیتی» در ماده ۱۱۶ برنامه ششم توسعه، ادامه داد: مسئله گسترش مشاغل زنان به خصوص مشاغل خانگی و بنگاه های زودبازده و تعاونی ها را برای زنان سرپرست خانوار در یکسال اخیر پیشنهاد کرده ایم که در این رابطه پس از تعطیلات مجلس طرحی را ارائه می دهیم.

وی تصویب و نهایی شدن بیمه زنان خانه دار دارای سه فرزند، اختصاص ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش زنان در برنامه ششم توسعه، الزامی شدن مشاوره های پیش از ازدواج و تا پنج سال بعد از ازدواج با هدف پیشگیری از طلاق و پیگیری طرح جامع توانمندسازی سرپرست خانوار را از دیگر اقدامات فراکسیون زنان در یکسال اخیر عنوان کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط زن و یا مرد بودن وزرا مهمه؟ کاراییشون مهم نیست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیز چه اهمتی داره واسه شون ؟؟؟ چون زن هستند دلشون وزیر زن میخواد خیلی باکلاسه آخه

    • بدون نام

      واقعا طرز تفکرشون جالبه ! ما وزیر زن میخوایم چون زنیم و رای داریم! خب ترک ها بگویند وزیر ترک زبان میخوایم ! عرب زبانان وزیر عرب بخواهند روستاییان وزیر روستایی !!! مشهدی ها مطالبه ی وزیر مشهدی کنند هر جناح سیاسی وزیر خودش را بخواهد و ....
      خیلی خنده دار میشود

    • محمدرضا بختیار

      خانم سلحشور شما زنان در مجلس چه کار مفیدی انجام دادید که پی کسب کرسی وزارت زنان هستید خانم سلحشور تو شیر برنج دنبال کوفت و نخود سیاه باش اما دنبال گوشت که هیچی دنبال استخوان هم نباش حتما وزیر زنم می خواهیم که وقتی ازش انتقاد می کنند شروع به سفسطه چینی کنه یا مثلا در برابر یک تهدید مشغول گریه باشه یا به دنبال چک پسرش باشه یا دنبال تدارکات برای دیدن فرزندش تو یک کشور دیگه باشه یا با کمال پرویی بگه به من چه؟ من معتقدم که همون مجلس هم جایی برای زنان نیست چون رای شما در راستای حسادت و دم بینی هست نه تفکر به بطن و عمق طرح و لایحه و مثل خود شاخه بید باد هر سمت وزش داشته باشد شما زنان آنجا هستید همین شما خانم سلحشور روزی چند دقیقه با فرزندانتان هستید آیا تعریف خانواده از دید زن سیاسی این است پس موفق باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج