جاباما
۵۷۰۶۷۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آخرین دفاع از «محمدعلی طاهری» اخذ شد

وکیل مدافع محمدعلی طاهری گفت: دو هفته پیش در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حضور پیدا کردیم و آخرین دفاع از موکل اخذ شد.

خبرگزاری ایسنا: وکیل مدافع محمدعلی طاهری گفت: دو هفته پیش در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حضور پیدا کردیم و آخرین دفاع از موکل اخذ شد.

محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده محمدعلی طاهری سرکرده گروه عرفان حلقه گفت: از اسفند ماه تا به امروز، دادگاه در یک یا دو جلسه به منظور رفع ابهام، آقای طاهری را از زندان بدون حضور وکیل خواسته بود که آقای طاهری حاضر شدند و توضیحات لازم را ارائه داده بودند.

وی افزود: دو هفته پیش در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حضور پیدا کردیم، جلسه به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد، آخرین دفاع از آقای طاهری اخذ شد و یک هفته هم مهلت دادند تا لایحه دفاعیه را ارائه کنیم. ما هم ظرف یک هفته این لایحه را ارائه کردیم.

علیزاده‌طباطبایی اظهار امیدواری کرد که حکم برائت در این پرونده صادر شود. درباره اتهام افساد فی الارض به کتاب های موکل اشاره کردند که ما هم گفتیم این کتاب ها با مجوز وزارت ارشاد منتشر شده و به فیلمی هم که در صدا و سیما با عنوان حلقه شیطان نشان داده شد اشاره شد و ما هم گفتیم این فیلم هیچ ارتباطی با آقای طاهری ندارد. دلیل دیگری هم در ارتباط با اتهام افساد فی الارض آقای طاهری ارائه نشد.

علیزاده‌طباطبایی مدعی شد: پیش تر هم از برخی مراجع استفتا شده بود که آقای طاهری چنین عقایدی دارد و ایشان هم پاسخ دادند کسی که چنین عقایدی دارد مرتد است. خدمت رسیدیم و گفتیم که آقای طاهری چنین عقایدی ندارد، عقاید آقای طاهری در کتاب های ایشان است نه در گزارش ظابطین.

وی افزود: همچنین خلاصه کتاب‌ها خدمت برخی دیگر از مراجع برده شد و گفتند انحرافی در این عقاید نیست. ما این ها را برای دادگاه توضیح دادیم، مستندات را هم ارائه کردیم.

بر اساس این گزارش، علیزاده‌طباطبایی ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۵ به ایسنا گفته بود: از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر فیلم ها را به همراه قاضی پرونده، نماینده دادستان و ضابطین مشاهده کردیم. سئوالاتی از سوی ریاست دادگاه مطرح شد و قرار شد موکلم پاسخ سئوالات را ارائه کند و پس از ارائه، برای اخذ آخرین دفاع تعیین وقت شود.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ۲۹ شهریور ماه سال ۹۴ در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت پرونده محمدعلی طاهری سرکرده‌ گروه عرفان حلقه گفته بود: حکم صادره برای محمدعلی طاهری مورد اعتراض قرار گرفت و اکنون پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج