۵۷۰۹۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چگونه کودکمان را اجتماعی کنیم؟

اگر کودک شما از افراد غریبه می ترسد و دچار دلهره و استرس می شود، به هیچ وجه از این وضعیت خجالت نکشید. کودکان به طور نرمال تا حدود ۷ ماهگی از افراد غریبه می ترسند یا خجالت می کشند.

چگونه کودکمان را اجتماعی کنیم؟






برترین ها: اگر کودک شما از افراد غریبه می ترسد و دچار دلهره و استرس می شود، به هیچ وجه از این وضعیت خجالت نکشید. کودکان به طور نرمال تا حدود ۷ ماهگی از افراد غریبه می ترسند یا خجالت می کشند. اگر دوست شما یا فر د غریبه دیگری کودک را در آغوش گرفت و کودک شروع کرد به گریه کردن، بهتر است او را در آغوش خود بگیرید و آرام به فرد مقابل نزدیک شوید، بازی کنید یا درباره فرد مقابل با مهربانی صحبت کنید تا حساسیت کودک از میان برود و بتواند به فرد غریبه اعتماد کند. سپس، کودک را چند دقیقه کوتاه در نزدیکی فرد غریبه قرار دهید. بعد از آن چند دقیقه اتاق را ترک کنید و ببینید اوضاع چگونه پیش می رود. اگر کودک شروع کرد به گریه کردن، دوباره تلاش کنید. داخل اتاق شوید، دوباره بیرون بروید. این کار باعث می شود تا کودک احساس امنیت پیدا کند و متوجه می شود اگر شما بیرون می روید، در مدت کوتاهی دوباره باز خواهید گشت.

چگونه کودکمان را اجتماعی کنیم؟

کودکان بزرگ تر از اینکه با هم سالان خود بازی بسیار لذت می برند. به همین دلیل، به طور مرتب برنامه بازی دسته جمعی ترتیب دهید تا کودکتان با بچه های دیگر هم بازی شود. البته پیش از این کار مطمئن باشید برای همه آنها وسیله بازی دارید. شاید فرزندتان به اشتراک گذاری اسباب بازی هایش با دیگران تمایلی نداشته باشد اما شما باید درگیری های احتمالی را به حداقل ممکن برسانید.

اگر کودک ۲ یا سه ساله شما رفتارهای خودپسندانه داشت و حتی برای شما هم قیافه می گیرد، ممکن است تصور کنید او را لوس کرده اید. اما نباید این مساله را به خود بگیرید. بچه های این سن اصولا و ذاتا این گونه هستند. اما به این معنی نیست که کاری به او نداشته باشید. باید همیشه رفتارهای درست همچون استفاده به موقع «لطفا»، «ممنون» و ... را به او بیاموزید. بعلاوه، باید به کودک بیاموزید که وسایل بازی اش را با دیگران نیز سهیم شود. برای این منظور باید کودک را به خانه های بازی و پارک ببرید تا با دیگر بچه ها همبازی شود و یاد بگیرد برای خود دوست پیدا و این رابطه را حفظ کند.

به این ترتیب، رفتارهای اجتماعی، دوست یابی و برخورد راحت با دیگران را به مرور می آموزد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج