جاباما
۵۷۱۱۸۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

شماره تلفن‌های قدیمی، ابزار هک فیسبوک

این امکان وجود دارد که اکانت فیس‌بوک شما از طریق شماره تلفن همراه قدیمی‌تان هک شود و مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

وب سایت سایبربان: این امکان وجود دارد که اکانت فیس‌بوک شما از طریق شماره تلفن همراه قدیمی‌تان هک شود و مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

در اغلب موارد، فیس‌بوک در زمان ثبت‌نام از افراد درخواست می‌کند تا شماره تلفن همراهشان را ارسال نمایند. از این طریق تلفن همراه فرد به‌حساب کاربری فیس‌بوک متصل شده و درزمانی که کاربر رمز عبور خود را فراموش کند، می‌تواند با ارسال درخواستی فرآیند بازیابی گذرواژه خود را بر روی تلفن همراهش پیگیری نماید.

در مواردی افراد شماره تلفن همراه خود را فروخته یا دیگر از آن استفاده نمی‌کنند و این امکان وجود دارد که این شماره به دست فرد دیگری بیوفتد، که مشکل اصلی از همین‌جا آغاز می‌شود.

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط یک برنامه‌نویس کامپیوتر به نام جیمز مارتین دال (James Martindale)، اکانت‌های فیس‌بوک با استفاده از شماره تلفن همراهتان به‌راحتی قابل هک کردن است؛ زیرا فردی که صاحب شماره شخصی شما شده در صورت مراجعه به فیس‌بوک و انتخاب گزینه بازیابی گذرواژه به‌آسانی می‌تواند کنترل کامل اکانت فیس‌بوک شما را در اختیار بگیرد.
شماره تلفن‌های قدیمی، ابزار هک فیسبوک

سیستم بازیابی اکانت فیس‌بوک بسیار تأسف وار است؛ زیرا وقتی کاربر اعلام کند که گذر واژه‌اش را فراموش کرده، یک کد یکتا از طریق پیامک به تلفن همراه فرد ارسال می‌نماید و کاربر با واردکردن این کد وارد اکانت شده و می‌تواند گذرواژه را تغییر دهد.

حال تصور کنید شماره تلفن قدیمی شما در اختیار فردی دیگر قرار بگیرد، آن فرد با این روش بازیابی گذرواژه به‌راحتی و بدن داشتن هیچ توانایی در زمینه هک فیس‌بوک می‌تواند مدیریت اکانت فرد دیگری را در اختیار بگیرد.

جیمز مارتین دال شخصاً این روش را امتحان کرد و به‌محض واردکردن سیم‌کارت و درخواست بازیابی گذرواژه کد موردنظر را دریافت کرد و این موضوع سندی بر ضعف امنیتی فیس‌بوک دارد.
شماره تلفن‌های قدیمی، ابزار هک فیسبوک

وی افزود: «من بسیار کنجکاو ام زیرا شنیده بودم که فیس‌بوک این امکان را فراهم کرده که با استفاده از شماره تلفن همراه اکانت خود را بازیابی نمایید؛ لذا از این روش استفاده و به‌آسانی از طریق شماره تلفن همراه اکانت فیس‌بوک، صاحب شماره را پیدا کردم.»

متأسفانه با این روش بسیار راحت می‌توان اکانت فیس‌بوک افراد را هک نمود. از این خطرناک‌تر هکرها می‌توانند از اکانت کاربران برای مقاصد مختلفی سوءاستفاده کنند؛ به‌عنوان‌مثال از حساب کاربری فیس‌بوک برای انتشار ویروس، خرید از فروشگاه‌های غیرمجاز و فروش حساب‌های کاربری استفاده می‌کنند.

از طرفی این امکان وجود دارد تا هکر از طریق حساب کاربری هک شده با دوستان شما ارتباط برقرار کند، که این موضوع تبعات جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

البته این نکته قابل‌ذکر است که این اتفاقات فقط درزمانی رخ می‌دهد که اکانت فیس‌بوک شما به شماره تلفن همراه قدیمی‌تان متصل باشد، ولی درصورتی‌که کاربر اکانت خود را آپدیت نگه‌دارند جلوی بسیاری از مشکلات را گرفته‌اند، در ضمن استفاده از امکاناتی چون تشخیص هویت دو مرحله‌ای بسیار سودمند نیز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج