۵۷۱۲۷۸
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

جمعیت متاهلین کشور افزایش یافت

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ بیش از ۶۴ درصد زنان ۱۰ ساله و بیشتر دارای همسر هستند که این میزان نسبت به سرشماری سال ۱۳۹۰ افزایش ۳.۳ درصدی را نشان می ‏دهد.

خبرگزاری مهر: بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ بیش از ۶۴ درصد زنان ۱۰ ساله و بیشتر دارای همسر هستند که این میزان نسبت به سرشماری سال ۱۳۹۰ افزایش ۳.۳ درصدی را نشان می ‏دهد.

نسبت زنان دارای همسر از ۶۱ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۶۴.۳ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده است، این افزایش شامل ۱ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۱۸۶ نفر از زنان می ­باشد. نسبت مردان دارای همسر نیز در فاصله این دو سرشماری افزایشی بوده و از ۶۰ درصد در سرشماری سال ۱۳۹۰ به ۶۳.۳ درصد در این سرشماری رسیده است، این افزایش برای مردان ۳.۳ درصد بوده و شامل ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۹۲ نفر می ­باشد.

نتایج این سرشماری نشان می ‏دهد از جمعیت مردانی که بیشتر از ۱۰ سال سن دارند، ۶۵.۵ درصد حداقل برای یک بار ازدواج کرده‏ اند که از این میزان ۶۳.۳ درصد دارای همسر، ۱.۲ درصد بی همسر به دلیل طلاق و ۱ درصد بی همسر به دلیل فوت همسر هستند. درصد زنان حداقل یک بار ازدواج کرده ۷۳.۸ درصد است که از این میزان ۶۴.۳ درصد دارای همسر، ۲.۲ درصد بی همسر به دلیل طلاق و ۷.۸ درصد بی همسر به دلیل فوت همسر هستند. از نکات جالب توجه این جدول این است که تعداد زنان فاقد همسر(به دلیل طلاق و فوت همسر)، بیشتر از مردان است و یکی از دلایل اصلی این موضوع ازدواج مجدد مردان می ‏باشد.

درصد مردان و زنان هرگز ازدواج نکرده ۱۰ ساله و بیشتر، در این سرشماری نسبت به سرشماری گذشته کاهش داشته است

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ درصد افرادی که در سن ازدواج قرار دارند اما تاکنون ازدواج نکرده‏ اند برای مردان از ۳۸ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۳۴.۴ درصد در سال ۱۳۹۵ و برای زنان از ۳۰.۲ درصد به ۲۶.۲ درصد کاهش یافته است.

بررسی درصد هرگز ازدواج نکرده­ ها نشان می ­دهد، در برخی از گروه­های سنی این نسبت از الگوی کل کشور پیروی نکرده و در فاصله دو سرشماری، درصد هرگز ازدواج نکرده­ ها افزایش داشته است، نظیر درصد مردانی که تا کنون ازدواج نکرده ­اند در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله، که از ۱۵.۹ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۲۰.۳ درصد در این سرشماری رسیده است، این در حالی است که درصد زنان هرگز ازدواج نکرده در همین گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله مطابق با الگوی کل کشور کاهشی بوده و از ۱۵.۴ درصد در سرشماری ۱۳۹۰ به ۱۵.۲ درصد در سرشماری ۱۳۹۵ رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      من متوجه نشدم زنان 10ساله چه صیغه ای هستش بعد هم اداره آمار صد در هزار این آمار را از خویشان و اطرافیان و نزدیکان خود گرفته اند که چنین رشدی داشته است بارها گفته ام تا زمانی که اداره آمار تحت حمایت و ساپورتینگ دولتی و حکومتی هست علی رغم ارائه آمار صحیح هم نمی توان به آن اعتماد داشت و این زنان 10ساله رسم عرب ها در 14قرن پیش بوده و در کشور ما جایی ندارد و شاید از جمعیت 90میلیونی به تعداد انگشتان دست نیز وجود نداشته باشد همه اش دروغ مخضه کاربران گرامی طی 4سال اخیر چند ازدواج در فامیل شما رخ داده است بیشتر 4یا5!!!!!

    • مهدئ

      خدایا اینا ملت روچی حساب کردن دایم درحال آمار الکی دادن به مردمن

    • بدون نام

      از همون امار هاست ها مردم

    • بدون نام

      کی تا حالا دختر بچه 10 ساله شده "زن" که تو آمارها حسابش میکنید ؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      مردان و زنان بالای ۱۰ سال رو مبنا قرار دادید ؟ فکر نمیکنید ۱۰ سال سن یه بچه هست نه کسی که ازدواج کرده ؟ خودتون خندتون نمیگیره واقعا اگر راست میگی حداقل ۲۵ سال رو در نظر بگیر بعد ببین آمارت چی میگه

    • بدون نام

      شما بنویسید! عموم اعتنایی نمی کنند! نسبت به چه افزایش یافت؟ نسبت به افراد مجرد؟ کدام موانع ازدواج برطرف شده و مجرد ها تبدیل به متاهل شده اند؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج