۵۷۱۴۳۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

رسیدگی به پرونده قتل‌ عام ایرانشهر در دادگاه

اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل‌عام ایرانشهر در دادگاه کیفری سیستان‌وبلوچستان در حالی برگزار شد که به دلیل صغیربودن اولیای‌دم، رئیس قوه قضائیه به‌جای وی درخواست مجازات برای متهم را کرد.

روزنامه شرق: اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل‌عام ایرانشهر در دادگاه کیفری سیستان‌وبلوچستان در حالی برگزار شد که به دلیل صغیربودن اولیای‌دم، رئیس قوه قضائیه به‌جای وی درخواست مجازات برای متهم را کرد.
بر اساس محتویات پرونده، ٢٠دی‌ماه سال گذشته در جریان وقوع جنایتی خونین در روستای نصرآباد ایرانشهر مبنی‌بر قتل‌عام هشت نفر در شهرستان ایرانشهر، پرونده در دستور کار دادستانی، پلیس و نهادهای مسئول قرار گرفت و عامل اصلی جنایت چهار روز بعد در شهرستان میرجاوه دستگیر شد.
گزارش این قتل‌عام ساعت ١٢ ظهر روز حادثه به مأموران پلیس در تماس کارمند اداره بهداشت داده شد و مأموران، درجریان وقوع جنایتی خونین در روستای نصرآباد ایرانشهر قرار گرفتند. با حضور مأموران در محل، آنها با جسد خونین پنج کودک، دو زن و یک مرد روبه‌رو شدند. وی ادامه داد: کارمند اداره بهداشت در تحقیقات اولیه ادعا کرد زمانی که برای تزریق واکسن هپاتیت به روستا آمده، متوجه بازبودن در شده و پس از ورود به خانه با این اجساد روبه‌رو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده است.
زمانی که مأموران و بازپرس در محل حاضر شدند، معلوم شد این هشت نفر در ساعات اولیه صبح با شلیک گلوله و در خواب به قتل رسیده‎اند.
دادستان ایرانشهر بعد از تشکیل پرونده و تکمیل اطلاعات دراین‌باره گفت: پوکه‎هایی از فشنگ‌های اسلحه در صحنه قتل کشف شده که برای بررسی و کارشناسی به آزمایشگاه تشخیص جنایی پلیس آگاهی فرستاده شد تا چنانچه در صحنه درگیری مشابهی از آن استفاده شده باشد، از آن طریق قاتل یا قاتلان شناسایی شوند و به‌نوعی از این طریق پرونده تا حدودی پیش برود و ابعاد و جزئیات ماجرا روشن شود.
دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر گفته بود: سه نفر در این زمینه مظنون هستند، اما هنوز دلایل متقنی مبنی‌بر اینکه قتل از سوی آنها صورت گرفته باشد وجود ندارد و این امر قطعی نیست و تحقیقات درباره این موضوع با جدیت ادامه دارد. تا اینکه صبح روز ٢٤ دی‌ماه دو نفر از عوامل قتل‌عام این هشت نفر در ایرانشهر دستگیر شدند و در پیش از ظهر همان روز عامل اصلی قتل‌عام این هشت نفر در ایرانشهر در شهرستان میرجاوه دستگیر شد.
٣٠ بهمن‌ماه، خانی، دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر، با اشاره به آخرین تحقیقات پرونده قتل‌عام هشت نفر در ایرانشهر گفت: این پرونده به صورت خارج از نوبت و فوق‎العاده مطرح شده و در حال رسیدگی است. بعد از تکمیل تحقیقات، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد.
دادستان ایرانشهر روز گذشته گفت: اولین جلسه محاکمه عامل قتل‌عام این هشت نفر در ایرانشهر برگزار شد و در چندروز آینده حکم صادر می‌شود.
خانی، دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر، با اشاره به پرونده قتل‌عام هشت نفر در ایرانشهر گفت: پرونده برای رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری ارسال و اولین جلسه دادگاه با حضور نماینده دادستان برگزار شد.
وی ادامه داد: در چندروز آینده حکم صادر می‌شود، اما طبق قانون، حکم صادره قابل اعتراض است. گفتنی است؛ با توجه به عدم دسترسی به اولیای‌دم، این پرونده در راستای ماده ٣٥٦ قانون مجازات اسلامی از سوی رئیس کل دادگستری استان سیستان‌وبلوچستان به دفتر معاونت اول قوه قضائیه ارسال شده بود که در این راستا موافقت وی به منظور رسیدگی و صدور کیفرخواست اعلام شد.

شایان ذکر است؛ طبق ماده ٣٥٦ اگر مقتول یا مجنی‌علیه یا ولی‌دمی که صغیر یا مجنون است، ولی نداشته باشد یا ولی او شناخته نشود یا به او دسترسی نباشد، ولی او، مقام معظم رهبری است و رئیس قوه قضائیه با استیذان از مقام رهبری و در صورت موافقت ایشان، اختیار آن را به دادستان‌های مربوطه تفویض می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تقضای رسیدگی سریع را دارم،اون بچه واقعا گناه داره و حتما باید زیر پرو بالشو گرفت تا بزرگ بشه ،در رابطه با اون دو متهم باید گفته بشه که شرم بهشون که به خاطر اختلاف مالی هشت نفرو تو خواب با ناجوانمردی میشه گفت شهید کردن خدا با شیطان در قیامت محشورشون بکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج