۵۷۱۶۶۰
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

کاشت تراشه در بدن کارمندان آمریکایی

یک شرکت آمریکایی در آینده‌ای نزدیک به داخل دست کارمندان خود تراشه‌ای به عنوان کارت خرید و شناسایی تزریق می‌کند.

وب سایت سایبربان: یک شرکت آمریکایی در آینده‌ای نزدیک به داخل دست کارمندان خود تراشه‌ای به عنوان کارت خرید و شناسایی تزریق می‌کند.

کاشت تراشه در بدن کارمندان آمریکایی

یک شرکت آمریکایی در ایالت ویسکانسین آمریکا، شروع به کاشت ریزتراشه‌هایی به اندازه‌ی یک دانه‌ی برنج، در بدن کارمندان خود کرده است.

مقامات شرکت فناوری «32 اِم» (Three Square Market/32M)، کارمندان این شرکت در صورت تمایل از تاریخ یک آگوست، تراشه‌های «RFID» را دریافت خواهند کرد و تاکنون 50 نفر برای این کار داوطلب شده‌اند. این اقدام به صورت رایگان صورت خواهد گرفت و تمام 300 دلار هزینه‌ی هر تراشه را خود شرکت پرداخت خواهد کرد.

تراشه‌ی یاد شده در زیرپوست و بین دو انگشت شست و اشاره تزریق می‌شود و برای داوطلبان نقش کارت اعتباری و شناسایی را در شرکت، ایفا می‌کند. به عنوان مثال کارمندان می‌توانند در ساعات استراحت خود از این فناوری برای خرید میان وعده استفاده کنند.
تاد وستبای (Todd Westby)، مؤسس 32 اِم، گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم با استفاده از فناوری RFID همه‌چیز از خرید میان وعده در اتاق استراحت، باز کردن در، استفاده از دستگاه کپی، وارد شدن به رایانه‌های دفتر، باز کردن قفل تلفن ، به اشتراک‌گذاری کارت‌های تجاری، ذخیره‌سازی اطلاعات سلامت و خرید توسط دیگر پایانه‌های مرتبط را تغییر می‌دهد.»

وستبای افزود: «اقدام یاد شده به طور حتم در آینده اتفاق خواهد افتاد و ما می‌خواهیم بخشی از این جریان باشیم. این فناوری درنهایت به یک استاندارد تبدیل خواهد شد و کاربران می‌توانند از آن به عنوان گذرنامه، پرداخت هزینه حمل‌ونقل عمومی و دیگر فرصت‌های خرید موجود استفاده کنند.»

تراشه‌ی مورد بحث عملکردی مشابه برنامه‌های پرداخت موبایلی مانند اپی پی (Apple pay) و اندروید پی (Android pay) از فناوری ان.اف.سی (NFC) برای تبادل اطلاعات استفاده می‌کند.

مقامات ۳۲ ام ادعا کرده‌اند که تراشه‌ی کاشته شده داده‌ها را به صورت رمزنگاری شده نگاه‌داری می‌کند و از ویژگی موقعیت‌یاب جغرافیایی بهره نمی‌برد، در نتیجه امکان ردیابی کارمندان در تمام طول روز وجود نخواهد داشت.

سازمان شرکت‌های نوپای اپیسنتر سوئد (Epicenter) نیز چندین ماه قبل شروع به تزریق تراشه به داخل دست افراد داوطلب کرد. مقامات این شرکت به حریم خصوصی کاربران اهمیتی نداده و حتی یکی از آن‌ها اعلام کرد تنها به دست آوردن ویژگی‌های جدید و بیشتر مهم است و مسائل دیگر اهمیتی ندارد.

تعداد داوطلبان اپیسنتر به اندازه‌ای کم است که این شرکت برای آن‌ها جشن برگزار می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ابزار کنترل
      مثل فیلم ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج